Facebook Pixel

1+1 = 100. Як українські бізнеси кооперуються у війну

Катерина Дорошевська
Фаундерка PR-агенції BECOME та нон-профіт проєкту UA business Global

Повномасштабна війна в Україні підсвітила цікавий тренд у бізнесі – бажання ситуативно та креативно встановлювати партнерства, про які раніше й не думали, об’єднуватись та ставати частиною спільнот. Фраза «жити тут і зараз» стала девізом усіх українців, і підприємці переносять її у свої бізнеси. Немає часу довго думати, аналізувати, зважувати за та проти. Потрібно діяти. Підприємці швидко роблять колаборації, відкривають нові напрямки, запускають спільні бізнеси. І сотні історій власників малих та середніх бізнесів підтверджують – у складні часи розвиватись, заробляти, ставати успішними, відомими легше разом.

Розвиток спільнот під час війни

QuoteКлючовий тренд у діловій комунікації у війну – причетність до спільнот. Ділові ком'юніті, бізнес-клуби, асоціації, звісно, існували й до війни. Але якщо раніше в спільнотах обговорювали, як делегувати задачі та «вийти з операційки», то зараз учасники спілкуються в режимі запобігання економічній катастрофі.

Змістився й формат спілкування з офлайну в онлайн, зумовила це міграція українців по країні та за кордон.

У березні команда волонтерів запустила UA business Global. Проєкт стартував як освітня підтримка для українських підприємців, які хочуть вийти на світовий ринок. А зараз це спільнота з 2000 підприємців, де можна не тільки отримати нові знання для масштабування та розвитку бізнесу, а й знайти партнерів, підрядників, клієнтів.

У перші дні війни запустились «Креативні сили України». Це креативна армія, яка дає відсіч російській агресії та пропаганді на інформаційному фронті: створюються відео, статті, пости, креативи, що допомагають боротися з російською пропагандою та розповідати світові правду про війну в Україні. Зараз спільнота об'єднує близько 30 тисяч діджитал-фахівців. Всередині спільноти проходять марафони для підтримки українських креативників – це допомагає спеціалістам віднаходити внутрішню рівновагу, щоб розвиватися та працювати.

Ростуть і професійні спільноти. Наприклад, у війну запустилось Ukrainian Digital Community. Мета – зібрати найбільшу спільноту діджитальників України.

QuoteБізнес-клуби також набули нової ролі. Багато з них з початком повномасштабної війни стали волонтерськими штабами та активно збирали гроші на військову, гуманітарну, медичну допомогу.

Так, учасники BOARD (1200+ підприємців) за 100 днів війни зібрали лише гуманітарну допомогу майже на 4 млн євро.

Деякі клуби почали активну експансію за кордон. Young Business club відкрив філіал у Португалії, Big Money club – в Польщі. Це дозволяє привертати до України ще більше уваги, об’єднувати українців за кордоном та збирати благодійну допомогу.

Змінилося й саме ставлення до бізнес-клубів – вони стали місцем надійності та підтримки. Підприємці тепер тут не лише обмінюються інформацією із бізнес-сфери, а й прагнуть створювати колаборації, щоб розділити витрати, об'єднати логістичні ланцюжки, віддати частину свого персоналу під аутстафінг.

Під час війни люди активніше кооперуються

Під час війни люди активніше кооперуються

Тренд дійшов до того, що об'єднуються не лише люди у спільноти, а й спільноти між собою. 104 бізнес-асоціації об'єдналися у коаліцію з метою лобіювання інтересів бізнесу у владі, й це дає результати. Чого тільки варта гучна петиція про усунення Данила Гетьманцева з посади секретаря Нацради Відновлення та податкового комітету Верховної Ради. Петиція зібрала майже 18 000 підписів.

Чому люди об'єднуються у війну: погляд UA business Global

Американські вчені ще у розпал COVID-19 провели дослідження та вивчили вплив глобальної кризи на поведінку людей та їхню готовність кооперуватись. Результати показали, що 75% людей готові співпрацювати один з одним за умов кризи. Навіть з тими, кого до кризи вони не розглядали як потенційного партнера. Люди кооперуються, щоб не просто разом пережити складну ситуацію, а спільними зусиллями створити умови для зростання та розвитку.

QuoteЛюдина за своєю природою має потребу бути причетними до якоїсь спільноти. А війна змусила нас підходити до цього креативно та діяльно.

Підприємці винаходять нові бізнес-моделі, шукають нестандартні способи розвиватися та заробляти в умовах війни. Спільно це робити легше. Партнерства – це можливість розділити відповідальність та задачі, отримати підтримку та швидше рухатися до мети. У той самий час різні колаборації створюються зараз не з метою заробити, а заради значного соціального ефекту та підняття морального духу. Саме такий ефект зробив розпроданий у нуль тираж браслетів із металу «Азовсталі», як символ незламності.

У профільних спільнот інша природа. Підприємці тут обмінюються нішевою інформацією (а джерела інформації зараз мають бути максимально trusty), що сприяє зростанню бізнесу. В UA business Global було проведено опитування і 69% підприємців відповіли, що, ставши частиною ком'юніті, вони здобувають знання та знайомства, які допомагають розвивати бізнес.

Підприємці рухають економіку країни вперед попри складні умови. А партнерства, кооперації, ком'юніті в цьому допомагають і дозволяють досягати неймовірних результатів.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора