Advanter Group спільно з Board, CEO Club Ukraine та іншими бізнес-спільнотами провела другу хвилю дослідження стану українського бізнесу в умовах війни. У період з 11 по 13 березня в онлайні було опитано 245 власників та керівників компаній малого та середнього бізнесу (МСБ) у 15 регіонах України, включаючи ті, де йдуть бойові дії.

1. Стан бізнесу порівняно з 23 лютого:
- повна зупинка – 54%;
- майже зупинено – 25%;
- практично не змінилося – 2%.

2. Чи відбулася релокація бізнесу:
- нет і не будемо – 48%;
- ні, не встигли – 31%;
- частково – 12%;
- у процесі – 7%;
- вже – 2%.
При цьому 8% повністю чи частково перенесли бізнес за кордон.
3. Оцінка прямих втрат бізнесу:
- $10-50 тис. – 29%;
- до $10 тис. – 23%;
- $50-200 тис. – 20%;
- понад $1 млн – 7%.
Сукупні прямі втрати МСБ за два тижні війни оцінюються у $60 млрд.

4. Які дії вже розпочали:
- скорочення витрат – 62%;
- антикризове управління – 44%;
- пошук фінансування – 41%;
- пошук нових клієнтів, каналів – 36%;
- одержання заборгованості клієнтів – 33%.
5. Основні потреби в даний час:
- податкові канікули – 62%;
- доступ до дешевого фінансування – 55%.

Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Не один у полі: як бізнес-комʼюніті допомагає підприємцям масштабуватися
Кримінальний тиск на бізнес в Україні: виклики для інвесторів та юридичний захист