Facebook Pixel

Чотири кроки, щоб розпочати власний бізнес

Володимир Величко
співвласник та партнер консалтингової компанії Balkin & Velychko Strategy Consulting

Щоб побудувати успішний аграрний бізнес, необхідно розуміти одну просту річ – це гра вдовгу. Вже зараз конкуренція між гравцями на ринку відбувається не на рівні продукту, а на рівні технологій виробництва. Виграє той, хто зможе побудувати довгострокову конкурентну модель і отримуватиме від неї максимальний зиск.

В Україні більш ніж 50% агрокомпаній не витримують конкуренцію через неефективну стратегію і модель розвитку своєї справи. Аби бути конкурентними, від самого початку необхідно ретельно планувати свій бізнес.

Для створення компанії необхідно пройти чотири ключові етапи: пошук ідеї, розробка бізнес-плану, пошук ресурсів і команди та безпосередньо запуск бізнесу. Важливо розуміти, що всі елементи бізнес-моделі тісно пов’язані між собою Вони допоможуть спланувати роботу та прорахувати ризики.

Перший етап пошуку бізнес-ідеї може тривати декілька місяців. Він потребує ретельного аналізу ринків, можливостей конкурентів та відбору цікавих ідей. Наступний крок – перевірити ідею та доопрацювати її до конкретного бізнес-плану.

Етап бізнес-плану – це не просто написання документу, а гарантія коректного вкладення коштів для інвестора. Чим ретельніше план він буде пропрацьований, тим менше ризиків залишиться на початок інвестування. Важливо також чітко описати стратегічне позиціонування компанії. Знайти для неї конкурентоспроможну бізнес-модель, а з неї вирахувати фінансову. Це дасть розуміння, скільки коштів треба інвестувати в бізнес і коли вони окупляться. Також документ має містити прорахований план дій щодо запуску бізнесу. Він має бути чітким і зрозумілим перш за все вам самим.

У розробці якісного бізнес-плану допоможе маркетингове дослідження. Важливо розуміти, які дані — кількісні чи якісні — необхідно знайти і проаналізувати. Цей етап краще доручити маркетологам-професіоналам, які проводять спеціалізовані дослідження. Але не довіряйте одному джерелу. Обов’язково перевіряйте інформацію та використовуйте декілька різних. Наприклад, різноманітна державна та корпоративна статистика, звіти щодо імпорту-експорту продукції чи обсягів продажу товарів в роздрібних мережах України.

Є ще декілька важливих критеріїв. Перше – бізнес повинен вам подобатись. Адже цією справою ви займатиметеся не один рік. Друге – бізнес-модель повинна бути конкурентоспроможною у середньостроковій перспективі. Третє – у бізнесі ви повинні максимально використовувати свої сильні сторони та доступні можливості на ринку. Інакше ви щось недоотримаєте і втратите.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]