Facebook Pixel

Чому потрібно розвивати свою публічність?

Олег Філішин
продюсер, наставник підприємців з питань медійності, засновник міжнародного продюсерського центру та спільноти публічних людей BRAND PEOPLE

Бути публічним або ж лідером думок — це про розвиток репутації та впізнаваності. Але які основні кроки має зробити підприємець, щоб заробити цю репутацію та стати впізнаваним не лише на ринку України, а і у світі?

Про це розповів Олег Філішин, продюсер, наставник підприємців з питань медійності, засновник міжнародного продюсерського центру та спільноти публічних людей BRAND PEOPLE.

Пропоную почати з дослідження від американського видання Entrepreneur. Ось статистика:

  • 84% клієнтів стверджують, що більш ймовірно придбають продукт або послугу у компанії, яка має керівника з сильним персональним брендом
  • 70% клієнтів вважають, що особистий бренд підприємця важливіший, ніж репутація компанії
  • 68% клієнтів готові заплатити більше за продукт або послугу, яку надає підприємець з сильним брендом

Саме так, ваш персональний бренд напряму впливає на імідж компанії. Але чи доцільно це сьогодні в Україні, коли триває повномасштабна війна?

Війна і бізнес: чому сьогодні вкрай важливо працювати на репутацію?

Можливо, хтось скаже, що зараз не на часі розвивати персональний бренд. Але я абсолютно переконаний в тому, что інформаційне поле псують активності, які пов’язані лише з війною. Тут поясню.

Нещодавно ми з командою провели найбільший в історії українських спікерів благодійний бізнес-тур по 12 країнам та 17 містам. Я спілкувався з сотнями підприємців і помітив загальну рису — багато хто використовує війну як виправдання для своєї бездіяльності. Такий погляд, я думаю, лише заважає економіці та стопорить підприємництво в цілому. Така позиція ніяк нам не допомагає.

А чому підприємці обирають для себе таке виправдання? Тому що не бачать вдалих яскравих прикладів — як український бізнес, попри важке становище, заявляє про себе на світовому ринку. Усі знають про війну, але мало хто знає про успішні бізнесові кейси з України.

QuoteТому вважаю, що вкрай важливо говорити про себе, щоб нас помітили, почули, зрозуміли. Розвиваючи свою публічність, ви не лише залучаєте до себе клієнтів, партнерів, інвесторів — ви допомагаєте Україні залишитись світовим трендом і в майбутньому. Ви працюєте на перспективу.

Зауважу також, що сьогодні проєкти з рф втратили позиції та звільнився певний об’єм ринку — наш український бізнес має зайняти ці вільні ніші. Сьогодні є потенційні клієнти, які готові у вас купити, але вони не купують, бо ще не знають про вас.

Скільки часу потрібно приділяти публічності?

Багато хто думає, що бути публічним — це постійна активність в соцмережах. Зовсім не так.

Якщо ми говоримо про ефективну тактику для підприємця, який глибоко занурений у свої операційні процеси, то соціальні мережі вести необов’язково, якщо ви звичайно не прагнете бути бізнес-блогером і потім заробляти на рекламних постах.

Ваше завдання — мінімально запакувати сторінки, щоб люди могли швидко вас знайти та замовити товар або послугу. Ви ж дбаєте про свій зовнішній вигляд, коли йдете на конференцію? Так само потрібно подбати і про те, яке перше враження буде справляти ваша сторінка в Instagram або LinkedIn. Привести до ладу соцмережі — це 2-3 години, щоб у вас взяли інтерв’ю для контент-стратегії, і 2 тижні роботи спеціалістів, яким можна делегувати роботу по оформленню.

Ми в BRAND PEOPLE виділяємо 4 основні практичні кроки, які підприємець має зробити на шляху розвитку публічності:

  • Робота над продуктом. Яка у вас ідея? Як ви за допомогою власної справи можете впливати на аудиторію? На чому буде будуватися репутація? Спочатку потрібно упакувати продукт (або знайти для цього партнерів), визначити мету та виокремити цінності.
  • Робота над особистістю. Ви повинні сподобатися клієнту ще до того, як він з вами познайомиться. Як ви привернете до себе увагу? Як будете викликати емоції та природній інтерес до своєї персони?
  • Робота над контентом та презентацією в мережі. Об’єднуємо продукт з вами, як обличчям бренду. Що конкретно ви маєте транслювати потенційним клієнтам? Який контент вирізнить вас серед конкурентів?
  • Робота над медійністю. Це про комунікацію. Медіа та соцмережі дозволяють вам контролювати свій імідж, спілкуватися напряму з потенційними клієнтами та партнерами. Де вам потрібно з’являтися, в яких спільнотах, ЗМІ, з ким потрібно налагодити колаборацію, у яких блогерів придбати рекламу, до яких професійних спільнот приєднатися?

Ціль — викликати емоцію. Кейси

Емоції — це основна мета. Тому що лише викликавши емоцію у потенційного клієнта, ви можете привернути увагу.

Привернути увагу за публічності ви можете лише надихаючи. Ви мусите стати не тою людиною, яку всі знають, а тою, яка мотивує. Люди мають захотіти бути схожими на вас, а ви маєте знайти тригерні точки — чому вони захочуть бути схожими, чим ви їх чіпляєте?

Підприємець має показувати свій життєвий стиль та, що найголовніше, через себе транслювати результати бізнесу. Нічого не надихає більше, аніж це. Чи потрібно вам одягати для цього маску? Ні. Ви маєте знайти в собі унікальне ядро, яке і стане центром вашої публічності. Це про відповідь на питання — хто ви є?

Ось кілька кейсів з практики:

  • 1-й кейс. До нас звернувся чоловік, який раніше був комерційним директором великого медіа-холдингу. Він займався залученням інвестицій, і мав контакти світових фондів та бізнес-ангелів. Але ніколи не був публічним.

З початком війни вирішує запустити власний благодійний фонд та центр реабілітації для дітей з ДЦП. Але одразу стикається з проблемою — коли він звертався щодо інвестицій від імені холдингу, все було ок, але коли почав працювати від свого імені, то почав отримувати відмови. Перше, що його запитували американські та європейські фонди — надішліть посилання на ваші особисті соцмережі. А у нього нічого немає, показати нічого.

Він починає працювати над упаковкою персонального бренду в соцмережах, працює над медійністю в ЗМІ, та потроху, крок за кроком, вдається залучати на своє ім’я інвестиції. Спонсори починають довіряти. Саме йому особисто. Ось це про персональний бренд.

  • 2-кейс. У жінки є тестильна компанія, якою вона займається багато років, бізнес йде добре. І для того, щоб відкрити для себе нові горизонти, вона починає роздумувати над тим, щоб працювати над персональним брендом. Але виникають питання — навіщо мені це потрібно, що я можу отримати від своєї публічності? Внутрішня потреба є, проте незрозуміло, чи доречно взагалі цим займатися.

І ось буквально 2 тижні тому я був членом журі на її конкурсі краси, який вона самостійно організувала, залучивши партнерів, спонсорів, зірок шоу-бізнесу, потенційних клієнтів. Цей ривок у публічності відкрив для неї зовсім інші грані — вона запустила конкурс, допомогла заявити про себе іншим 14-ти конкурсанткам, залучила аудиторію. Так би мовити, запустила ланцюжок трансформації. Чи була б в неї взагалі ця діяльність, якщо б вона не почала займатися персональним брендом? Ні.

Неможливо впливати на аудиторію, не висловлюючи своїх думок

Це про те, що ви транслюєте. Коли ви висловлюєте свої думки, ви проявляєте свою ідентичність як підприємця. Тут вкрай важлива комунікація — потенційні клієнти будуть відчувати, що їх слухають, і це стимулюватиме їх більш активно спілкуватися з вами.

Головне тут, що вам потрібно висловлювати ті думки, які є актуальними для вашої бізнес-аудиторії, і які можуть допомогти клієнтам вирішити проблеми. Саме такий контент буде мотивацією замовити у вас товар або послугу.

Головне пам’ятати — купують у людей, а не у логотипів.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора