Facebook Pixel

Чому підприємець — це завжди маркетолог, але не кожен маркетолог — підприємець

Тарас Горбул
CEO & Founder агенції Superheroes.marketing

Маркетинг — паливо для бізнесу. Саме тому підприємцю потрібно розбиратися в організації ринку. Про це розповідає Тарас Горбул, засновник і CEO маркетингового агентства Superheroes, партнер в івент-агентстві Idealsecrets.

За даними дослідження CBInsights, 9 із 10 нових компаній зазвичай закриваються, 80% із них — протягом перших п'яти років життя. Причина номер один невдачі таких стартапів пов'язана з неправильним розумінням ринкового попиту: 42% бізнесів йде з ринку саме через це. Маркетинг же пропонує можливість спрогнозувати реакцію ринку на ваш новий продукт або послугу, але частіше за все бізнес нехтує попередньою довгою та монотонною роботою. Усім подавай грошей — якнайбільше та зараз!

Успішний підприємець — це передусім маркетолог

Головне запитання, яке повинен поставити собі кожен підприємець: «Чи знаю я, що я роблю?»

Підприємницька діяльність — це діяльність із реалізації ідеї, яка спрямована на отримання прибутку. Бізнес унікальний або типовий? Чи є йому місце на ринку або потрібно створювати свій ринок? Якщо це робити, то як? На всі ці запитання відповість маркетинг.

Проведення комплексного аналізу ринку виявить, наскільки унікальна ідея, в яку ви готові інвестувати. А запуск MVP (мінімально життєздатної версії продукту чи компанії) дасть змогу заздалегідь оцінити, чи варта справа заходу та чи буде взагалі бізнес прибутковий. З досвіду можу сказати, що комплекс лише цих дій допомагав заощадити до 35% бюджету ще на старті.

Вибираючи між двома однаковими за характеристиками та ціною продуктами клієнт вибере той, який йому більше відомий. Саме тому кожен третій стартап запускає маркетингові кампанії ще до початку роботи бізнесу (і ці компанії залишаються серед тих, які офіційно вижили в турбулентні часи на ринку). Тому витрати на маркетинг — основоположна стаття витрат: компанії, які виділяють 10–20% операційних витрат саме на маркетинг, отримують прибутку в 3–4 рази більше за компанії, які витрачають лише 5–7%.

Не кожен маркетолог — підприємець. І це варто пам'ятати!

Успішний бізнес — той, який знайшов своє місце на ринку: за допомогою унікальної ідеї, неординарного подання або чудової якості продукту чи послуги, про які правильно і вчасно заявила компанія. Так, усе це може зробити грамотний маркетолог, якого можна залучити або в штат компанії, або на аутсорсинг. Тільки є нюанс: маркетолог не відповідає ні своїми фінансами, ні своєю репутацією — він не жертвує нічим, якщо припуститься помилки. То чи може собі бізнес дозволити щонайменше на старті ризик провалу, якщо підприємець не буде розуміти, чи правильно працює маркетинг для його бізнесу?

4 важливі маркетингові кроки, які повинен виконати кожен підприємець самостійно перед запуском бізнесу

1. Вивчіть ринок: конкурентів, клієнтів та місце їхнього проживання

Є купа брендів, що ґрунтуються на концепції «я теж». Тієї ж «Коли» на ринку сотні аналогів у різних країнах, хоча це просто напій, смак якого чітко асоціюється лише з однією компанією. Інший приклад — памперси: це, по суті, підгузки, але поняття вже твердо увійшло в повсякденну мову з брендованим відтінком.

Можна виходити на ринок як аналог іншого бренду, але важливо розуміти, для якої аудиторії ви стараєтесь і чи є відгук. Саме тому конкурентів аналізують разом з аудиторією, щоб розуміти канали, больові точки та УТП, яке зачарує ту саму ЦА.

2. Переконайтеся в цінності свого продукту для ринку

Головне правило маркетингу, якого дотримуються підприємці: «Зароби свій перший долар, і тоді ти зможеш заробити свій перший мільйон!»

Створення MVP і продаж навіть лімітованої версії продукту зі знижкою підтвердить, що ваша ідея життєздатна і може приносити гроші. Створіть ажіотаж навколо свого продукту на ранній стадії запуску: давайте бонуси за тестування та придбання навіть сирої версії, пропонуйте додаткові вигоди. Так ви й матимете зворотний зв'язок (що доопрацювати), і заробите перші гроші для більш масштабного виходу на ринок, і заявите про себе.

3. Намалюйте єдиний силует вашого бренду

Усі канали, якими ви представлені, треба вести винятково відповідно до місії, цінностей, голосу бренду та брендбуку. Це суттєві витрати, але вони окупаються. Зокрема, 86% покупців вибирають справжність бренду як основну характеристику довіри, слідування за компанією та її підтримки. Лише в цьому випадку клієнти можуть довіряти, і лише в цьому випадку вони будуть купувати: 81% клієнтів має переконатися, що заяви компанії правдоподібні, щоб щось купити в неї.

Навіть якщо ваших перших покупців буде всього 8, вам варто розуміти, що є ще 2 потенційних, які вам просто не повірили.

4. Побудуйте зрозумілий план із цифрами

Навіть якщо ви ще не запустили першу версію продукту, вам уже слід вивчати чинники, які можна та потрібно поліпшити в другій версії. Прогнозуйте метрики ефективності, саме ви, а не маркетолог або аналітик. Розуміючи, звідки береться важлива в бізнесі змінна, ви зможете виділити ресурси, щоб її покращити (або усунути недоліки). Ще на старті, ґрунтючись на зібраній на ринку інформації, побудуйте прогноз:

· конверсії ваших цільових сторінок, сторінок у соціальних мережах і месенджерах;

· середнього чека на одного клієнта;

· циклу угоди з клієнтом;

· прибутковості кожної угоди.

Це головні метрики бізнесу, і всі вони випливають з маркетингових заходів.

Підприємець — універсальний солдат сучасності

На жаль, переважно малий бізнес не розуміє, навіщо він існує і яку цінність несе ринку. І такий малий бізнес трансформується в середній, працюючи за тим же принципом. Виживання підприємств такого типу — питання більше везіння, ніж закономірності. Саме маркетинг допоможе вимостити гладку, чисту та цілком зрозумілу доріжку для бізнесу. Але його потрібно знати, розуміти та практикувати, і краще — задовго до запуску бізнесу.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора