Facebook Pixel

Що блокчейн привнесе в цифровий маркетинг СНД уже в найближчі пару років

Тарас Горбул
CEO & Founder агенції Superheroes.marketing

Про блокчейн і «мамонтів» у цифровому маркетингу розповідає Тарас Горбуль, засновник і CEO маркетингового агентства Superheroes.

Цифровий маркетинг країн СНД, будемо відверті, відстає від можливостей і перспектив західного ринку років так на 5–7. Банальний приклад: лише одна з п'яти компаній знає вартість залучення клієнта. Уявляєте? Так от, саме поняття «блокчейн» увійшло в наше активне спілкування всього лише роки чотири тому. А що казати про технології блокчейну та їх перспективи на нашому рекламному ринку? Але вони наближаються! Питання лише в тому, хто перший вхопить естафету.

Що може блокчейн у маркетингу в принципі?

Інструменти та ресурси цифрового маркетингу на кожному кроці стикаються з кіберзагрозами, збереженням корпоративної таємниці та об'єктивною прозорістю. Що більше бренд видимий і зрозумілий клієнтові, то більше автентичність і результативність рекламних кампаній, підтримка з боку експертів або держави, а також лояльність клієнтів.

Акули цифрового середовища, зокрема Google або Facebook, надають не лише можливості, а і являють собою загрозу багатьом бізнесам якраз із причини лідерства на ринку. Що й казати про незліченні скандали з витоком персональних даних, контактів або фінансової інформації користувачів! В результаті і звичайні користувачі, і бізнес не можуть бути повною мірою впевнені в збереженні важливих «цифрових таємниць». Згадайте, наприклад, як ви дивувалися, коли лише подумали (саме так!) про купівлю нової парасольки або худі, а реклама цих речей наздоганяла вас на всіх сайтах. Містика? Саме блокчейн дає змогу і лідерам, і мікробізнесу працювати більш автономно, зберігаючи достовірність і безпеку продуктів. Завдяки чому?

Зануримося трохи в технічні аспекти. Основна особливість блокчейну — зберігання інформації в хаотично розподіленому вигляді на децентралізованих серверах. Алгоритм складання даних у єдину картинку, по суті, ніхто не знає, але він є, завдяки чому все і складається як конструктор. Оскільки єдиного центру інформації немає, немає і потреби навішувати тисячу замків на сховище, як і сенсу чекати атак на нього. Отже, в кілька разів знижуються ризики витоку даних, та й інтерес з боку злочинців до сотні сховищ. Як же це застосовують у маркетингу на західному ринку?

Працюємо з прозорістю та видимістю бренду

Надійність і прозорість роботи компанії — головний чинник довіри до бренду та всіх його рекламних (і не тільки) заяв. Якщо компанія об'єктивно доведе, що всі аспекти її роботи прозорі та надійні, то вона буквально зірве куш. Отже, впровадження технологій блокчейну у виробничі процеси вплине на маркетинг компанії.

Наприклад, німецька компанія T-Systems дозволяє відстежувати якість продуктів і виробничих процесів по всьому ланцюжку постачань завдяки розподілу даних за технологією блокчейн у сховища, до яких може мати доступ кожен. В результаті роздрібна мережа може перевірити будь-які заяви постачальника: «Ми прискорили процес доставки вдвічі», «Ми застосовуємо екопаковання» тощо.

За інсайдерською інформацією, бренди Unilever, Nestlé і McDonald's уже впровадили блокчейн у маркетингові та виробничі процеси. Стережися, світ фастфуду!

Вбиваємо двох зайців одразу: добровільне надання інформації та усвідомлена взаємодія з користувачами

Всі чули про стандарти GDPR, HIPAA, PCI DSS, CCPA? Так ось, найважливіше завдання бізнесу — навчитися не лише зберігати, але й використовувати дані про користувачів так, щоб вони нікуди не витікали, бажано без cookie. Ідентифікація користувачів за допомогою технологій блокчейну — краще рішення, яке нині виходить на ринок. Рекламодавці мають можливість отримувати інформацію про клієнтів не з чорного ринку, а безпосередньо від користувачів, які добровільно її передають. З погляду користувачів — це нова, дуже вигідна система взаємодії за плюшки.

Наприклад, браузер Brave дає користувачам гарантію збереження інформації способом шифрування за технологією блокчейн. Для рекламодавців ця компанія розробила модель отримання прибутку від уваги користувачів до контенту. Користувачі ж зацікавлені в такій моделі завдяки винагороді токенами ВАТ (базової уваги). Ще один приклад — нова пошукова система BitClave, що транслює рекламу тим користувачам, які добровільно підписалися на таку можливість.

До речі, такий підхід дає змогу уникнути глобального ботового склікування рекламного бюджету, який, за даними Clikfraud, становить 20%. Тобто кожен п'ятий клік здійснює бот. А на свята, до речі, кожен другий клік — від людини, якої не існує. Тому завдяки блокчейну можна зберегти майже половину рекламного бюджету компанії.

Чому до нас технології можуть дійти лише за пару-трійку років

Блокчейн показує величезні горизонти для цифровізації бізнесу. Це і надійне зберігання даних, і більш філігранне настроювання реклами, яка завжди б'є в десятку, і достовірність репутації компанії. Але є «але»!

Давайте будемо відверті: щоб ваш сайт взагалі відвідали (з технологіями блокчейну десь під обгорткою або без), вам довірили інформацію, з вами хотіли співпрацювати, потрібно банально подбати про функціонування такого сайту (на основі користувацького досвіду, наприклад, покращити дизайн, швидкість завантаження, врешті-решт). А наші «мамонти» (не всі, згоден) можуть нині отримувати лише заявки типу «купити вікна київ дешево біля мене». Справа за передовиками! Але хто перший?

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора