Через проблеми з паливом в українських містах суттєво зріс попит на індивідуальний електротранспорт. Нові поставки в магазинах розкуповуються за лічені дні.
Про це розповіли у кількох великих мережах. За словами комерційниого директора COMFY Івана Павліка, у великих містах «тилових» регіонів люди пересідають на електротранспорт. Окрім сезонного чинника, «підігріває» попит, звісно, й дефіцит пального.
Електросамокати 2022. Ростуть і ціни, і продажі
«На тлі цих факторів попит та продажі електротранспорту, зокрема електросамокатів зросли удвічі порівняно з минулим роком. Зростання попиту та продажів не залежить від цінового сегмента», — пояснив експерт.
За його словами, покупців не зупиняє зростання цін на більшість моделей на 30-50% порівняно з минулим роком.
«Так, ціни на деякі моделі з минулого року зросли з 13600 до 18000 гривень, з 18600 до 25000 гривень. Постачальники вимушено піднімають ціни через поточну ситуацію в Україні, логістичні ускладнення та, звісно, динаміку курсу гривні», — наголосив експерт.
У COMFY додали, що у офіційних постачальників та продавців сьогодні в наявності представлені переважно електросамокати, а от електроскутерів та електровелосипедів на складах та у продажу дуже мало. Протягом найближчих тижнів постачальники виправлять цю ситуацію.
Комерційний директор «Фокстрот» В’ячеслав Склонний у коментарі розповів, що нові поставки індивідуального електротранспорту розкуповуються буквально за кілька днів, оскільки через військові дії та переналаштування логістичних ланцюгів, на ринку є дефіцит на товари цієї категорії.
«Великий попит у містах-мільйонниках. І найбільше – в західному регіоні країни. Традиційно, це спричинено початком сезону, який стартує у травні. Також не останню роль зіграла ситуація з наявністю і цінами на паливо. Порівняно з минулим роком спостерігаємо зростання продажу електротранспорту на 15-20%», — наголосив експерт.
Через подорожчання валюти і, відповідно, закупівельних цін, вартість таких гаджетів зросла в залежності від бренду та моделі – від 10% до 25%.
Втім, це не впливає на попит: у «Фокстроті», зокрема, виріс попит на самокати з максимальним запасом ходу від 30км до 65 км на одному заряді.
Найпопулярніші моделі електросамокатів в травні-2022
- Електросамокат PROOVE X-City pro Black/Red 19999.9 грн.
- Електросамокат SEGWAY Ninebot MAX G30 II (AA.00.0010.32) 26999.9 грн.
- Електросамокат GELIUS EFFORT PRO 2S (GP-ES1000s) 18999.9 грн.
Оренда електросамокатів в Україні: тарифи та рекорди
Щодо оренди електросамокатів, вона також у тренді. Тим більше, що у порівнянні з 2021 роком, вартість поїздки була знижена на 35%, розповів керівник напряму з розвитку шерінґових сервісів компанії Bolt в Україні Антон Мілка. Розблокування коштує 5 грн, поїздка — 1,5 грн/хвилина.
«Наразі прокат електросамокатів був запущений у двох містах України: Києві та Львові. Зараз у Києві доступно понад 1500 електросамокатів Bolt, у Львові понад 500 і надалі їх кількість буде зростати», — розповів експерт.
Кожного дня послугою користуються тисячі унікальних користувачів. З моменту відновлення прокату було здійснено десятки тисяч поїздок.
«Наші користувачі вже встигли поставити рекорди: найдовша дистанція — 27 км, яку подолали у Львові. Одна і та ж людина скористалась прокатом вже 121 раз», — додав Мілка.
Пересідання на електротранспорт в Україні стає масовим не тільки через дефіцит пального. За словами власника мережі компанії Veliki.ua Олексія Кушки, війна і переділ ринку пального лише підтвердили намір багатьох переходити на альтернативні види транспорту.
«Велосипеди, електросамокати і електровелосипеди. Зараз в тренді все, що використовує мінімум палива. Трафік електротранспорту різко зростає зранку і ввечері — з 18.00 до 20.00, коли люди повертаються після роботи додому. Плюс у тому, що їм не треба вистоювати в чергах за бензином», — наголосив експерт.
За його словами, у продажі великою популярністю користується вживаний недорогий електротранспорт до 10 тис. грн за одиницю. У зв'язку з цим зросли також і показники ремонту такого виду транспорту, зокрема, у Києві та Львові.
Водночас є компанії, які на час війни пішли з ринку, заморозивши діяльність до кращих часів, як от компанія Kiwi, яка працювала у Києві, Львові, Дніпрі, Одесі та Запоріжжі, а через воєнні дії переїхала закордон — в Європу та Туреччину.