Facebook Pixel

Черговий хук локдауну: відвідуваність торговельних центрів різко впала

Хоча за півтора року торговельно-розважальні комплекси адаптувалися до пандемійного періоду роботи, показники відвідуваності різко скоротилися після введення чергового локдауну з обмеженнями в роботі громадських закладів.

За підрахунками компанії UTG, об’єктивні показники відвідуваності знизилися на 60%. Адже торговельні центри, ритейлери та ресторани можуть приймати й обслуговувати тільки вакцинованих відвідувачів, у Києві ж частка населення, вакцинованого першою дозою, на 5 листопада досягла 46,4%, повністю вакциновано 37,3% (1 100 718 людей).

Quote«Оператори ринку максимально протестували нові стратегії, розробили онлайн-канали, зробили синергію онлайн- і офлайн-продажів. Нині в ТРЦ немає такого шоку, як два роки тому. Але ми бачимо, що об’єктивне падіння товарообігу становить близько 30%, а відвідуваності — близько 60%», — зазначила в коментарі The Page директорка компанії UTG Євгенія Локтіонова.

Як зазначили в Асоціації ритейлерів України, зі свого боку ТРЦ-оператори ринку максимально сприяли пришвидшенню процесу вакцинації в містах та відкриттю пунктів вакцинації для співробітників торгівлі, щоб мінімізувати вплив карантину на торгівлю.

За останніми даними, центри масової вакцинації працюють уже в 100 українських торгових центрах. Загальна кількість вакцинованих у ТРЦ України перевищила 1 млн людей.

Та все одно 38% повністю вакцинованих киян — надто мало для повноцінної роботи ТРЦ, фешн-ритейлерів та ресторанів, які традиційно найбільше страждають під час карантину, вважає голова правління Асоціації ритейлерів України Андрій Жук.

Quote«Нове обмеження відсотка вакцинованих у торговельній компанії, а також вимоги до всіх відвідувачів мати ПЛР-тест або сертифікат вакцинації суттєво зменшать купівельну активність. До того ж багато бізнесів на 100% ще не вакциновані», — наголосив експерт.

За його словами, вже перші «червоні» зони показали, що ритейлу працювати за таких обмежень збитково.

Обіг магазинів знизився більш ніж у п'ять разів, ритейл показує падіння продажів у деяких категоріях до 80% порівняно з періодом до введення обмежень.

«Виторг закладів громадського харчування в Дніпропетровській, Запорізькій, Донецькій та Одеській областях, які з 18 жовтня почали працювати в «червоній» зоні, знизився за перший тиждень у середньому на 34% порівняно з попереднім тижнем до посилення обмежень. Виторг закладів в інших зонах у цей період просів менше — на 22%», — пояснив Андрій Жук.

Деякі ТРЦ повідомили про падіння трафіку відвідувачів на 30 — 50%. Але цей показник не завжди дорівнює суттєвому падінню продажів. Основний показник, від якого залежать продажі, — споживацький настрій. А згідно з дослідженнями, споживацький настрій українців почав погіршуватися ще у вересні.

Операторам залишається чекати, що в найближчі два тижні Київ повністю вакцинується, і це допоможе збільшити відвідуваність та пом'якшити удар карантинних обмежень по торгівлі.

Подякувати 🎉