Facebook Pixel

Пропускна система чи «облави»: як працюватиме «червона зона» в ТРЦ

З 1 листопада ритейлери набувають нового досвіду — працювати в умовах локдауну, під час якого ТРЦ і магазини не закриті, але підлягають низці обмежень. Зокрема, дозволено відвідування ТРЦ особами, які не досягли 18 років, без супроводу дорослих, які мають негативний ПЛР-тест на COVID-19 або експрес-тест на визначення антигена строком дії 72 години, або ж «зелений» COVID-сертифікат, або документ про одужання.

Оператори ринку зізнаються, що наслідки таких нововведень наразі важко передбачити. Втім, враховуючи зовсім невелику кількість вакцинованих людей, зрозуміло, що відвідуваність ТРЦ та обороти ритейлерів падатимуть. Водночас, на відміну від попередніх локдаунів, магазини залишаться відкритими, ТРЦ працюватимуть у штатному режимі, і, відповідно, нестимуть повноцінні операційні витрати.

За словами провідного експерта Colliers Ukraine в сегменті торговельної нерухомості Ігоря Заболоцького, зростання захворюваності на COVID-19 та нові обмеження в роботі однозначно вплинуть на товарообіг ритейлерів та ускладнять роботу самих об'єктів. Як порівняти з іншими роками до пандемії, в аналогічний період дохідність була значно вищою.

Quote«Трафік ТРЦ демонструватиме нижчі показники, ніж до введення обмежень, особливо з огляду на останні офіційні дані про кількість вакцинованого населення України, яка на сьогодні становить лише 18,02% (7 449 818 осіб). Це так само призведе до зниження відвідуваності і, найімовірніше, кожен візит до ТРЦ буде ще свідомішим та цільовим», — наголосив експерт.

З іншого боку, управлінці структури ТРЦ будуть змушені вносити зміни до пропускної системи. До прикладу, ймовірно, необхідно створити 1 — 2 пропускних пункти, на яких відбуватиметься посилена перевірка документів, що підтверджують наявність вакцини або чинних ПЛР-локтестів.

Втім, у ТРЦ ще не розуміють до кінця, як працюватиме контроль клієнтів, і чи будуть зокрема «облави» з перевіркою відвідувачів.

Quote«У нас завжди жорсткість законів компенсується їхнім слабким виконанням. Невідомо, як це працюватиме насправді. Особливо важливо, чи будуть «нальоти» правоохоронців з перевіркою сертифікатів і тестів. За результатами перших днів буде зрозуміло, як жорстко буде контролюватися дотримання норм», — зазначив у коментарі The Page керівний директор торгового центру «Шоколад» Едуард Бразас.

У обмеженнях зазначається, що відповідальним за дотриманням вимог є співробітники ТРЦ. Хоча «орендарям та їхнім співробітникам важко зрозуміти: до них заходить клієнт, якого ти маєш обслуговувати, чи людина, яку ти маєш контролювати. «Ці невластиві функції контролю й примусу можуть стати «вузькою» зоною для конфліктів», вважає експерт.

Підготовка до локдауну з боку операторів комерційної нерухомості велася завчасно. Адже усі розуміють, що ринок суттєво «просяде», хоч і не так, як півтора року тому під час локдауну, коли все завмерло. Але вже є досвід і внутрішнє розуміння, що і як робити. Саме для цього на території центрів були відкриті пункти вакцинації та експрес-тестів. Самі ж ТРЦ поставили завдання вакцинувати усіх своїх співробітників.

Quote«ТРЦ не хочуть втрачати відвідувачів і намагатимуться створити умови, аби не було незручностей їхнім відвідувачам. Найпростішій спосіб – вакцинувати усіх, кого можна. Як керівник ТРЦ ми також завчасно продумали це питання. Весь персонал вакцинований. По-друге, варто провести роз’яснювальну роботу з орендарями. Третє — перекласти відповідальність на орендарів», — заявив Бразас.

Аналізуючи минулі періоди локдаунів, оператори ринку припускають, що найбільших втрат через обмеження зазнають сегменти розваг та ресторацій, а напрям послуг доставляння, найімовірніше, користуватиметься найбільшим попитом.

Подякувати 🎉