Нафтопереробні компанії почали масово орендувати великовантажні танкери для зберігання надлишків нафти, які з'явилися через падіння попиту на фоні пандемії коронавірусу COVID-19. Така ситуація призвела до суттєвого зростання ціни фрахту танкерів. Тариф на фрахт танкерів другого класу, які можуть перевозити 800 тис. барелів, зріс більш ніж удвічі – до рекордних $173 тис. на день.
Розташування танкерів, які зберігають нафту

Розташування танкерів, які зберігають нафту
Фрахт танкерів першого класу, вантажність яких становить від 345 тис. до 615 тис. барелів, також зріс удвічі та досяг майже $112 тис. на день, передає Financial Times.

Водночас на фоні зниження видобування країнами ОПЕК+ ціна фрахту надвеликих танкерів (VLCC) місткістю до 2 млн барелів знизилася до $167 тис. на день.
Загалом компанії обирають зберігати надлишки продукції на танкерах, оскільки наземні сховища вже заповнені. Обсяг нафтопродуктів, які зберігаються на танкерах, досяг 72 млн барелів. Минулого місяця було лише 33,7 млн барелів.
Крім надлишків нафти, причиною зростання попиту на танкери також стала неможливість вивантаження у портах Північної та Південної Америки через коронавірус, що призвело до перенаправлення суден до інших країн.
Контекст. У березні на фоні планів найбільших нафтових експортерів збільшити видобування нафти тарифи на фрахт танкерів збільшилися майже удесятеро.
На початку березня країни ОПЕК+ не змогли домовитися про нову угоду щодо скорочення видобутку нафти, і це спровокувало обвал цін. Вартість Brent у березні опускалася нижче за $22 за барель. До згоди дійшли тільки через місяць — домовилися знизити видобуток нафти на 9,7 млн барелів на добу в травні-червні 2020 року. Однак цінам на нафту це не допомогло: вартість Brent тимчасово піднялася до $36, але потім знову почала падати.
«Відповідно до того, як ємності на суші заповнюються, танкери стають останнім місцем зберігання. Ставки на танкери будуть високими та волатильними, допоки на ринку нафти спостерігається надлишок, який ми очікуємо протягом другого кварталу цього року», — сказав Ерік Брукхейзен, глава відділу досліджень танкерного флоту в Poten&Partners.
Нафтова держкомпанія Саудівської Аравії Saudi Aramco з 1 травня обіцяє постачати на ринок 8,5 млн барелів нафти на добу замість 12,3 млн барелів у квітні. ОПЕК очікує, що глобальний попит на нафту складе 92,8 млн барелів на добу – на 10 млн барелів менше, ніж у докризові часи. Крім того, у квітні спостерігається найбільший спад на рівні близько 20 млн барелів на добу.