Фото: unsplash / @konkarampelas
Судовий комітет Палати представників США випустив звіт про своє розслідування щодо монополії таких компаній, як-от Amazon, Facebook, Apple і Alphabet (володіє Google).
Однак висновки у звіті ніяк не вплинуть на міць технологічних гігантів, пише видання TechCrunch.
У звіті йдеться про те, що кожна із цих компаній дійсно є монополістом у сфері електронної комерції, соціальних мереж, платформ і у сфері розробки мобільних застосунків (тобто у своїх основних сферах діяльності).
Комітет стверджує, що в майбутньому судові й законодавчі органи мають дати чіткіше визначення домінування на ринку для того, щоби невеликі компанії мали більше можливостей у разі оскарження дій своїх великих конкурентів.
Конгрес також пропонує кодифікувати презумпцію проти покупки стартапів великими компаніями, особливо це стосується тих, які є прямими конкурентами, а також тих, які працюють на суміжних або пов'язаних ринках. Це пов'язано з тим, що стартапи можуть бути джерелом зародження конкуренції.
«Цей розділ буде найбільш тривожним для інвесторів (адже вони набагато важче продаватимуться великим компаніям) і засновників стартапів, які прагнуть вийти з бізнесу», — зазначає TechCrunch.
Монополія Amazon, Facebook, Apple і Google
Видання The New York Times зазначає, що Комітет звинувачує Amazon у тому, що компанія використовує свою ринкову владу як найбільшого онлайн-продавця і провідного ринку електронної комерції у своїх інтересах і обмежує потенційних конкурентів. Вона також збирає дані про продажі і продукти зі свого торгового майданчика, щоби визначати найпопулярніші товари, копіювати їх і продавати свої продукти-конкуренти за нижчими цінами.
Щодо Apple, то компанія є монополістом на ринку застосунків для iPhone та iPad, що дає змогу компанії «отримувати наднормативний прибуток». Вона також використовує свій контроль над App Store, щоби поставити конкурентів нижче в результатах пошуку, віддаючи перевагу власним застосункам і сервісам.
Щодо Facebook, то компанія «міцно закріпилася» в соціальних мережах і знищила конкурентів із допомогою стратегічних придбань і копіювання продуктів. Ба більше, через відсутність конкуренції конфіденційність користувачів було підірвано, а дезінформація поширилася усіма сервісами компанії.
Google зі свого боку зберіг монополію на пошук, отримуючи інформацію від третіх осіб без дозволу, для того щоби поліпшити результат пошуку. Ба більше, за даними Комітету, компанія робить усе можливе для того, щоби пошук Google залишався в центрі уваги користувачів.
Контекст. Раніше Конгрес США майже шість годин допитував власників і керівників найбільших американських технологічних компаній, серед яких Amazon, Google, Facebook і Apple. Антимонопольні органи США вважають, що ці компанії володіють монопольною владою й мають понести покарання.