Автомобільний ринок КНР уже давно є найбільшим у світі, а ось експорт «чайнамобілів» куди скромніший. Незважаючи на всі спроби, автопродукція Made in China котирується куди нижче зібраної там же електроніки. Електромобілі ж у технологічному плані куди простіші, крім того, вимоги до керованості нівелюються запровадженням систем автопілотного управління. Ось і влада країни бачить в «електричках» шанс вивести китайський автопром у світові лідери. І всіляко стимулює випуск електрокарів, починаючи з законодавчих обмежень (до 2025 року частка батарейних авто повинна скласти 20% ринку) і закінчуючи податковими пільгами для пересічних автомобілістів і дешевими кредитами для виробників. І попит на «електрички» в Піднебесній зростає, як ніде і ніколи. Там ніколи не бракувало виробників, але за останні кілька років їхня кількість збільшилася на третину. У підсумку в цей сегмент кинулися всі — і безрідні стартапи, і гіганти IT-галузі. До того ж, задля великого китайського ринку змінюють свої переконання навіть світові лідери, котрі зарікалися зв'язуватися з «електричками». На нинішньому Шанхайському автосалоні свої перші електромобілі показали і преміальний Genesis, і мас-маркетівська Toyota, і молодіжний MG, і Hongqi, що будує урядові членовози.
Toyota bZ4Х
Лідер ринку, який робив ставку на гібриди і воднемобілі, поплатився за власну реакційну політику. Причому не тільки з боку екологів та активістів, а й зсередини. Особливо колосальний тиск на керівництво зробили й акціонери, й інвестори за підтримку адміністрації Трампа, що домагається заборонити Каліфорнії встановлювати норми викиду, відмінні від загальнодержавних. Внаслідок терміново довелося ухвалювати нову електромобільну доктрину.
Індекс новинки більше нагадує загрегатований пароль, проте насправді дає повне про неї уявлення. Перші два символи вказують на відсутність вуглецевого сліду (beyond Zero — за межами нуля), пара останніх — на колісну формулу 4х4. Звідси висновок — у «електрички» формату RAV4 буде електромотор на кожній з осей.

Фото: Toyota
Двухелектромоторний, а значить і повнопривідний кросовер Toyota bZ4Х габаритами найближче до RAV4.
Для прискорення роботи над сімейством bZ, яке до 2025 року має збільшитися до семи моделей, компанія залучила «силовиків» Subaru. Саме вони адаптують під тойотівську платформу e-TNGA власні силові установки і налаштовують їх під алгоритми роботи трансмісії 4х4. Унікальність цієї архітектури в її уніфікованих моторних модулях, що дозволяють отримати будь-який (повний, задній або передній) тип приводу. Крім того, у e-TNGA передбачені сонячні батареї для підзарядки акумулятора і підживлення бортової електроніки плюс управління «по дротах», тобто без жорсткої зв'язки керма і рейки.
На жаль, японці не опублікували якихось конкретних цифр, обіцяючи розкрити інформацію ближче до початку випуску, призначеного на наступне літо. Тоді ж повинна з'явитися і «субарівська» версія. Всього ж до 2025 року Toyota планує вивести на ринок 70 електрифікованих моделей, 15 із яких будуть чистими «електромобілями». Причому, в залежності від ринків і класів, до конструювання залучатимуться не тільки марки Subaru, Daihatsu і Suzuki, що частково належать корпорації, а й сторонні виробники начебто китайського BYD.
Genesis G80 Electrified
Преміум-бренд концерну Hyundai на шостому році існування так само вирішив змінити орієнтацію. Але не настільки помітно — на перший погляд ніщо не видає в G80 Electrified його батарейну сутність, проте корейці примудрилися без особливих переробок вмістити під підлогою акумулятор ємністю 87,2 кВт/ год і електромотори-близнюки на осях, які сумарно видають 370 л. с. і 700 Нм.

Фото: Genesis
Відрізнити батарейний G80 Electrified від бензинового або дизельного G80 зможуть тільки фахівці
Головне ноу-хау моделі — система Disconnector Actuator System (DAS), що дозволяє для економії енергії перетворювати седан із повнопривідного в монопривідний і назад. За визначенням електромобіль приводиться в рух кормовим електромотором, а носовий підключається для кращого розгону і руху на високих швидкостях. У самому динамічному з режимів вони катапультують седан до першої «сотні» за 4,9 секунди.
MG Cyberster
Марка, яка напередодні Auto Shanghai повернулася на український ринок, а значить і в поле нашого зору, презентувала родстер Cyberster. Так-так, незважаючи на нинішню кросоверну спрямованість бренду, китайці не проти зіграти на ностальгії європейців і американців. Саме тому зовнішність була віддана на відкуп лондонській дизайн-студії SAIC Advanced Design Centre. Незважаючи на більш ніж компактні розміри (ще один пазл ДНК марки), родстер умістив на собі безліч аеродинамічних хитрувань. Тут і передній спліттер, і сплюснута за теорією Камма корма, і задній дифузор. Крім знайомих за MGB і MG TF пропорцій фішкою родстера стала оригінальна світлотехніка. Так, передня має «повіки», що піднімаються, якщо включити «запалювання». А дизайн задньої, за образом MINI, обігрує стилістику прапора Великої Британії.

Фото: MG
Колись британський, а тепер на 100 відсотків китайський бренд готується до повернення в Старий і Новий Світ. Але не в якості кросовера, а в тому вигляді, до якого звикли європейці й американці — як виробник вертких спортивних родстерів.
Електромотори на обох осях розганяють родстер до першої «сотні» за 3 секунди, а максимальна швидкість обмежена на позначці 200 км/год. Дальність ходу обіцяна на рівні 800 км. Тобто і стилістично, і за динамічними характеристиками Cyberster налаштовний на ту ж цільову аудиторію, що і Tesla Roadster.
Функцію приладової панелі та центрального екрану виконує «портретна мультимедійна система» з доступом до 5G-сервісів. Крім неї є ще два екрани, на які виводиться зображення з відеокамер, які замінюють дзеркала заднього виду.
Важко сказати, навіщо драйверському автомобілю, створеному для отримання задоволення від керування, автопілот третього рівня. Не зовсім зрозумілий і функціонал розсипи кнопок і тригерів на кермі ігрового контролера і що ж таке «спортивні крісла з нульовою гравітацією». З іншого боку, підхід китайців до прочитання британських традицій завжди був своєрідним.
Hongqi
Одна з найпомпезніших марок світу ось уже понад півстоліття будує членовози — номенклатурні автомобілі для вищого керівництва. Але ніщо не вічне на землі — ось і державний виробник захотів стати не тільки партикулярним, а й трендовим, переманивши головного стиліста Rolls-Royce Джайлса Тейлора. Не звертайте увагу на слово Concept в назві цього фастбека. Незважаючи на безліч кітчевих рішень, він «рекомендований до виробництва» — дебют серійної версії призначений на 2023 рік.

Фото: Hongqi
Важко уявити, що цей концентрат розкоші і кітчу (обробка салону золотом, кришталева люстра, персональне крісло-ліжко для правого пасажира) в 2023 році піде в серію.
Так, подібний формат для Hongqi поки що новий, але китайці вряди-годи нікого не копіюють. Фастбек демонструє, як може виглядати Grand Turismo для шанованої людини, якій за статусом за кермо сідати не можна. Але і ховатися від народу теж, тому переднє пасажирське крісло демонтовано, а панське встановлено навпроти умовної середньої стійки. Якої, зрозуміло, немає — у L-Concept відчиняються проти ходу руху «суїцидальні» двері. Незважаючи на більш демократичну спортивну суть, стилістам удалося органічно вписати й інші атрибути преміальності начебто суворо вертикальної решітки радіатора і біколорного забарвлення з пріоритетом «королівського пурпуру». Плюс знайшлося місце безлічі оригінальних дизайнерських і технологічних фішок на зразок відсутності керма, квартету діодів замість оптики і панелі з ромбоподібним декором а-ля 70-і, що заміняє заднє скло. Причому цей дизайн обіграний і в оформленні салону, і фронтону. Але китайці не були б китайцями, якби не перегнули планку, вдарилися в Пшонка-style зі своїми кришталевими люстрами і обробкою інтер'єру золотом.
Ніяких техданих Hongqi не повідомляє, але і так зрозуміло, що рухатися фастбек буде за допомогою «дефорсованого» електричного лівера від суперкара Hongqi S9, серійну версію якого презентували тут же, на Auto Shanghai-2021.

Фото: Hongqi
Замість заднього скла — панель з ромбоподібним декором а-ля 70-і. Причому цей наратив китайці старанно обіграли і в оформленні салону, і в передній оптиці, і в фальшрадіаторній решітці.