Apple подала до суду на українського режисера Василя Москаленка через його сатиричну стрічку Apple-Man («Яблучний чоловік»). Корпорація непокоїться, що глядачі асоціюватимуть фільм із компанією, а це може зашкодити бренду, й намагається відхилити заявку на реєстрацію торгової марки Apple-Man на території США. Про це повідомляє Ain.ua.
«Яблучний чоловік» — це сатиричний супергеройський фільм, головний герой якого вміє левітувати яблука та протистоїть суперзлодію, який хоче знищити Всесвіт. Стрічка зібрала майже $120 тис. на платформі Kickstarter. Наразі її ще не завершено. За словами режисера, він побоюється, що краудфандингові кошти доведеться витратити на судові процеси.
Зазначається, що юристи Apple вперше вийшли на контакт із Москаленком влітку 2021 року.
«Тоді мені здалося, що це просто якесь непорозуміння. Адже комедійний фільм про супергероя, який вміє левітувати фрукти, не має жодного стосунку до діяльності технологічної корпорації», — розповів режисер.
Згодом юрист Apple зв’язався з представником Москаленка в Нью-Йорку й, за словами режисера, безапеляційно заявив, що корпорація проти Apple-Man. Після цього компанія ініціювала проти Москаленка справу, надіславши йому 467 сторінок тексту позову.
Одна з головних претензій компанії — споживачі можуть повірити, що Apple-Man пов’язаний, схвалений чи створений Apple і це нібито може зашкодити її бренду. Тому основна вимога до Москаленка — «відмовитися від юридичного оформлення фільму на території США».
«Корпорація вимагає заборонити мені вживати бренд Apple-Man щодо будь-чого, включно з повнометражними художніми фільмами про супергероїв і фільмами про супергероїв для стримінгових платформ. Хоча агентство Міністерства торгівлі США, що видає патенти та реєструє об’єкти інтелектуальної власності, схвалило Apple-Man і наголосило, що не має жодних заперечень», — говорить Москаленко.
Режисер стверджує, що обмеження на території США — це лише перший етап.
«Якщо Apple досягне своєї мети й забере собі торгову марку Apple-Man, то вони зможуть у будь-який момент після виходу фільму вимагати вилучити його з доступу», — говорить він.
У відповідь на позов Москаленко записав відеозвернення, у якому наголосив, що його стрічка не має нічого спільного з американською компанією, у ній не використовується й навіть не згадується техніка Apple.
Контекст. Apple і раніше агресивно себе поводила щодо компаній із «фруктовою» айдентикою. У 2017 році компанія в судовому порядку заборонила Pear Technologies зареєструвати логотип у вигляді груші.
У 2019 році Apple направила лист до патентного відомства Норвегії, виступаючи проти політичної партії Fremskrittspartiet, логотип якої нагадував відоме надкушене яблуко. У 2018 році компанія також виступила проти логотипа велосипедної доріжки в Німеччині.