Facebook Pixel

Після Джобса. Як змінилася Apple під керівництвом Тіма Кука

Після смерті Стіва Джобса hi-tech гігант Apple вже дев'ять років очолює колишній інженер Тім Кук. З тих пір виручка і прибуток Apple виросла в два з гаком рази, а капіталізація збільшилася з $348 млрд до $1,9 трлн.

WSJ пише про те, як Тім Кук перетворив компанію в одну з найбільших в світі корпорацій.

Точкою відліку для Кука біля керма Apple став серпень 2011 року, і за цей час Apple стала схожа на нього самого.

При Куку Apple, нарівні з конкурентами, зайнялася розробками для створення «розумного будинку», телебачення та автомобільної індустрії. Це вивело компанію на вершину корпоративного світу лінійкою продуктів і сервісів, що постійно розширюються.

Що змінилося

Кук щодня переглядає дані про світові продажі Apple, а по п'ятницях він радиться з операційним і фінансовим керівництвом компанії. Правда, на відміну від Джобса, Кук набагато рідше відвідує дизайн-студію Apple.

На відміну від засновника Apple, Кук змістив пріоритети: більше технічних розробок його хвилюють фінанси. Фондовики з Уолл-стріт мріяли, щоб Apple нарешті почала приносити дохід, але Джобс вважав за краще реінвестувати весь прибуток в нові продукти.

Кук навпаки дозволив заробляти за рахунок зворотного викупу компанією своїх акцій. За цією схемою Apple за 8 років віддала інвесторам $360,7 млрд. Врешті-решт, в компанію повірив навіть Уоррен Баффетт, презирливо ставився до технологічних компаніям.

Соціально активний

Кук перетворив Apple в соціально та політично активну компанію. Серед першочергових змін на посту CEO Кук ввів корпоративні програми благодійних відрахувань. Наприклад, на адресу Антидифамаційної ліги, яка протистоїть антисемітизму.

У 2014 році Кук зустрівся з топ-менеджерами Apple, щоб заявити про свою гомосексуальність. Кук пішов на такий крок, незважаючи на високу ймовірність виникнення перешкод при виході компанії на деякі ринки. «Мені потрібно було щось зробити для них і показати, що ви можете бути геєм і при цьому продовжувати робити велику справу в житті», — пояснював він сам.

Аксесуари замість нових технологій

Незважаючи на успіх в компанії далеко не все так гладко, як видається ззовні. Колишній інженер Apple Джон Беркі незадоволений шляхом, яким рухаэться компанія. На його думку, компанія стагнує. «Запитайте себе, які з тих функцій iPhone, яких не було п'ять років тому, ви використовуєте зараз? Ви що, правда, всі ці роки чекали Animoji?», — саркастично запитує він.

Критики в чомусь мають рацію. Замість випуску нових пристроїв, на які робив ставку Джобс, Кук зосередився на створенні продуктів для iPhone 3 — розумний годинник, навушники та інші різноманітні сервіси.

Правда і тут Apple в авангарді. Дані Counterpoint Research свідчать, що продажі Apple Watch в штуках тепер перевершують всю швейцарську годинникову індустрію. Продаж навушників AirPods в кінці 2019 року посiла майже половину обсягу всіх проданих в світі.

Продажі тільки одних AirPods принесли компанії $24,5 млрд в 2019 фінансовому році. Цей показник наближається до пікових показників продажів останнього продукту Стіва Джобса Apple iPad ($32 млрд).

Однак саме ця тенденція в розвитку компанії і є індикатором її стагнації. На думку Джон Беркі, сила бренду маскує слабкі місця в нових розробках, тому компанія ризикує пропустити справжній ривок в технологіях.

Подякувати 🎉