Promova – застосунок для вивчення іноземних мов на зразок Duolingo з українським корінням, що має 15 млн користувачів. Компанія має $30 млн доходу щороку з постійних клієнтів. Через кілька років вона планує обігнати головного конкурента в цій сфері – Duolingo.
Speka поспілкувалась із CEO і кофаундером Promova Андрієм Скрипником про те, які зміни пройшов сервіс за період свого існування, скільки інвестицій було залучено, як відбувається співпраця з Мінцифри у проєкті Future Perfect та про те, яка ситуація на ринку EdTech. Наводимо головні тези інтерв’ю.
Як із невеликого застосунку виріс додаток на мільйони користувачів
Promova розпочала свою історію у 2019 році. Тоді це був застосунок для вивчення 10 слів на день – Ten words.
«Першу версію застосунку створили всього за два тижні і після запуску почали тестувати маркетинг та основні функції. Та наша мета завжди полягала в тому, щоб створити велику, інтерактивну, інноваційну та сучасну платформу для навчання, використовуючи передові технології та новітні методи», – каже CEO Promova.
Від простого вивчення слів перейшли до граматики, фраз, речень. Згодом з’явилась можливість покращення вимови.
Великий ребрендинг стався на початку повномасштабного вторгнення. Відтоді Promova й намагається популяризувати українську культуру у світі.
Натепер у команді Promova понад 140 людей. Приблизно 80% із них живуть в Україні, переважно у Києві, решта – у понад 20 країнах світу. Іноземці допомагають адаптувати продукт до локальних ринків.
Як Promova працює на різних ринках
Застосунок одразу був доступний по всьому світу, навіть мав користувача з Антарктиди. Заборона – лише для користувачів з рф та білорусі.
«Приблизно два роки тому зрозуміли, що маємо можливість покращити користувацький досвід на конкретних ринках і у регіонах. Тому поступово перейшли до регіональних підходів. Обрали для себе чотири найбільш перспективні ринки і тепер фокусуємося на них: проводимо адаптацію, локалізацію, глибинні інтерв’ю, досліджуємо аудиторії та потенційні ринки, тестуємо маркетингове позиціонування, перевіряємо вимоги користувачів до продукту та адаптуємо його до географічних локацій. Йдеться про адаптацію наших курсів, навчальних матеріалів, функціоналу, UI/UX та багато інших деталей», – розповідає Андрій.
Скрипник стверджує, що їхньою особливістю є значна увага до контексту під час вивчення мови. Наприклад, у курсі української мови для іноземців розповідають про літак «Мрія», про найглибшу станцію метро у світі, про «Щедрик» та інші унікальні українські особливості.
Хто інвестує у компанію Promova
CEO Promova каже, що компанія ніколи не залучала зовнішніх інвестицій, бо заснували проєкт разом із ІТ-компанією Genesis. Усі внутрішні інвестиції за п’ять років проєкту становили менш ніж $1 млн.
Ба більше, проєкт вже давно розвивається власним коштом і при цьому зростає швидше за конкурентів. Для ринку таких додатків – це фактично виняток, бо зазвичай компанії тільки після 10 років працюють у профіт.
Щодо стратегії розвитку зростання Скрипник каже, що потрібно бути гнучким.
«Можна почати розвиток на власні кошти, потім залучити зовнішні інвестиції, паралельно зробити secondary, вийти на IPO або залучити private equity. Я не вважаю, що розвиток власним коштом обов’язково означає повільне зростання. Навпаки, розвиваючись на власні, ми зростаємо швидше за наших конкурентів», – каже CEO Promova.
Promova проти Duolingo
«Наш темп зростання навіть перевищує темп зростання Duolingo у їхні перші роки. Для нас наші перспективи виглядають більш обнадійливими, навіть порівняно з тим, що сьогодні має Duolingo, – запевняє Скрипник. – Протягом двох-трьох років станемо більшими за Duolingo на момент їхнього виходу на IPO».
Головними викликами на ринку Edtech, на думку СЕО компанії, є гіперперсоналізація та пошук цікавих рішень для інтеграції ШІ у навчальний процес. Можливо, ШІ є тим каталізатором, що зробить нову революцію у сфері освіти.
«Це дасть змогу покращити і якість, і швидкість запам’ятовування, а також збільшити тривалість збереження інформації у пам’яті. Протягом наступних двох-трьох десятиліть ми можемо очікувати кілька революцій, пов’язаних як з онлайн-, так і з офлайн-освітою», – підсумовує Андрій Скрипник.