На початку розвитку стартапів, брендів чи компаній засновники нерідко зіштовхуються з браком коштів і економлять на одному з найважливіших пунктів — маркетингу. Але це помилка, бо саме завдяки маркетингу, навіть при маленькому бюджеті, можна збільшити прибутки та знайти нових клієнтів.
Анна Носок, співзасновниця диджитал-агенцій A.A та POTOLOK, маркетинг та бізнес-консультантка, розповідає, як за умов обмеженого бюджету створити ефективну маркетинг-стратегію.
Чому не треба відмовлятися від вкладень у маркетинг?
Основна мета маркетингу спрямована на підвищення успішності бізнесу та задоволення потреб клієнтів. Це охоплює:
- Збільшення продажів та залучення нових клієнтів
- Підвищення впізнаваності бренду
- Покращення взаємодії з клієнтами, збільшення лояльності та забезпечення повторних покупок
- Аналіз результатів, щоб виявляти слабкі місця, вдосконалювати стратегію і досягати кращих показників ефективності
- Запуск нових продуктів чи послуг
У залежності від специфіки компанії та галузі мета маркетингу може змінюватися, але глобальні цілі зазвичай однакові.
Найбільш ефективні стратегії для малого бюджету
Використання безплатних інструментів
Звичайно, за умов необмеженого бюджету є куди розгулятися, але це зовсім не означає правильне вкладання коштів. Чимало корисних ресурсів, застосунків та інструментів безплатні та підходять для ефективного маркетингу.
Наприклад, безплатні засоби аналітики допоможуть відстежувати ефективність вашої кампанії, а графічні редактори дозволять створювати професійний контент для соціальних мереж без дизайнерів. Штучний інтелект можна залучити до створення контент-плану чи написання текстів. У таких випадках без людського ресурсу точно не обійтися, але на початкових етапах ці інструменти будуть незамінними.
Бартерна співпраця
При бартерних умовах співпраці компанія чи бренд надає свої послуги або товар в обмін на згадки інфлюенсера в соцмережах. У такому випадку не можна вимагати чіткого ТЗ чи просити контент перед публікацією на затвердження, адже подібне можливе лише при оплаті рекламних послуг.
Бартер — дуже поширена форма співпраці. Бренди пропонують обрати декілька одиниць одягу чи іншого товару, а інфлюенсер за це обіцяє зробити відмітку в профілі чи сторіз. Це допоможе не тільки залучити нових клієнтів, але й підвищить впізнаваність та репутацію. Щоправда, останнє можливе лише при залученні релевантних інфлюенсерів, які не були вплутані в скандали. Головне — поставити це на потік і регулярно домовлятися про бартер, щоб бачити результати.
Працювати по бартеру можна також з іншими компаніями. Наприклад, обмінюватися сертифікатами на подарунки чи знижками для своїх клієнтів, що означає обмін аудиторією та приплив потенційних клієнтів.
Професійний нетворкінг
На початку створення стартапу засновники з головою йдуть в роботу та забувають про важливість нетворкінгу. Відвідуйте спеціалізовані конференції та івенти, адже там можна не лише здобути нові знання, а й знайти клієнтів, інвесторів чи майбутніх бізнес-партнерів. Комунікація онлайн теж важлива, тому підписуйтеся на своїх колег по цеху, щоб бути в курсі справ індустрії й тримати руку на пульсі.
E-mail-маркетинг
E-mail-маркетинг вже не такий бюджетний варіант, але вкладення коштів у послуги грамотного спеціаліста відіб‘ються доволі швидко. Це хороший спосіб збільшити продажі та залучити нових користувачів. За статистикою, рентабельність інвестицій (ROI) може сягати 400% або більше.
Зібравши базу даних своїх клієнтів, надсилайте персоналізовані електронні листи з пропозиціями, знижками, новинами та корисним контентом. Не набридайте та давайте дійсно цінну інформацію.
Якщо ви продаєте одяг, надішліть варіанти його стилізації, інструкцію з догляду та прання, щоб подовжити життя товару. Якщо корм для тварин — створіть чекліст, як правильно його обрати або яких компонентів у складі варто уникати. Покажіть, що турбуєтесь про клієнта та проявіть творчий підхід. Використовуйте для комунікації звичний tone of voice бренду та не відходьте від глобальної стратегії.
Соцмережі на кшталт Фейсбуку чи Інстаграму потрібні для комунікації з клієнтами та підвищення впізнаваності, а от LinkedIn — суто професійна соцмережа, якою теж не треба нехтувати. Профіль там допоможе в професійному нетворкінгу та рекрутингу, адже багато кваліфікованих фахівців активно використовують LinkedIn для пошуку роботи. Також у LinkedIn можна моніторити конкурентів та залучати трафік на вебсайт.
Індивідуальний підхід
Найміть окрему людину, дайте задачу SMM чи директ-менеджеру писати персоналізовані меседжі всім клієнтам. Нагадуйте про себе не спам-розсилкою, а запам‘ятовуйте потреби клієнтів та проблеми. Фітнес-студії буде релевантно запитати про здоров‘я після тренування, якщо клієнт був вперше або скаржився на самопочуття. Це можна записувати в базу й таким чином завжди тримати контакт з людьми.
Зараз так багато різноманітних пропозицій і всі настільки від них втомилися, що індивідуальний підхід особливо цінується. Це не дорого, але ефективно.
Офлайн-заходи
Встановити контакт із клієнтом невеликому бізнесу можна завдяки івентам. Це може бути відкриття магазину з бонусами, подарунками та частуванням, презентація нових колекцій, тематичні івенти. Завдяки фізичній присутності люди з більшою ймовірністю запам’ятають вас та проймуться симпатією, бо індивідуальний підхід завжди цінується.
Обмежений бюджет — не вирок, навіть в такому випадку маркетингова стратегія може бути ефективна за умови правильного використовування доступних ресурсів. З часом, коли стартап стане більш стабільним, вийде в нуль та почне приносити прибутки, потреба економити зникне та з‘явиться можливість більше інвестувати в маркетинг.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора