Більшість процесів від реєстрації бізнесу до продажу товарів/послуг можна закрити онлайн. Тому перешкод у нових ринках набагато менше, чим може здаватися на перший погляд.
Як вести міжнародний бізнес: рекомендації
Рекомендація №1. Почніть виходити на нові ринки через електронну комерцію
Електронна комерція – це простий спосіб завоювати міжнародні ринки та рекламувати свою продукцію з мінімальними витратами. Вам не потрібно шукати клієнтів, відкривати офлайн-магазин і наймати персонал. Досить вибрати ринок і розробити план подальших дій.
Більшість популярних платформ, таких як Amazon, Etsy, eBay, Alegro, пропонують вихід фізичним особам, а це можливість самостійно зареєструвати акаунт продавця на необхідному маркетплейсі.
Робота на цих сайтах може приносити від 600 000 до 5 мільйонів доларів на рік, а ви можете продавати товари для дому, дітей, тварин, автомобілів тощо.
Але щоб точно спрогнозувати можливі продажі та попит на обраний товар, скористайтеся аналізом популярних сайтів:
Рекомендація №2. Не нехтуйте інтелектуальною власністю
Більшість помилок, через які бізнеси втрачають кошти, вони роблять у сфері інтелектуальної власності, а саме:
- порушення прав інших бізнесів (перепродаж товару/бренда або копій, використання авторського права, наприклад, зображення Гаррі Поттера).
- нехтування власною інтелектуальною власністю (несвоєчасна реєстрація торгової марки, патенту, просування й розвиток бренду, який не можна зареєструвати).
Приклад з нашої практики. Підприємці вигадали бренд та вивели товар на маркетплейс і тут виявилося, що в США такий бренд уже зареєстрований як торгова марка.
За порушення прав інтелектуальної власності Amazon накладає жорсткі санкції. Акаунт продавця заблокували, кошти на рахунку заморозили, а продажі зупинили.
Нерідко трапляється й коли конкуренти реєструють на себе вашу ТМ, якщо та має стабільні продажі. А далі вас блокують, та виводять свій товар під вашим брендом, або ж вимагають кошти за розблокування. І для цього не обов'язково мати мільйонні обороти, достатньо 20-40 продажів на день, щоб зацікавити недобросовісних конкурентів.
Рекомендація №3. Реєструйте компанію під цілі бізнесу
Насправді законодавство деяких країн влаштовано так, що нерезидентам вести бізнес набагато легше, чим резидентам. Як приклади можна навести США, ОАЕ, Велику Британію.
Якщо ви ведете товарний бізнес, то країна реєстрації компанії не обов’язково має збігатися з країною збуту. Звертайте увагу на рівень оподаткування прибутку компанії та дивідендів. Обирайте країну, де з легкістю зможете відкрити банківський рахунок чи міжнародну платіжку. Важлива й розвиненість судової практики країни/регіону/штату.
Ще на початку реєстрації сплануйте свій потенційний дохід на рік вперед, щоб прорахувати рівень податкового навантаження та витрати на бухгалтерський супровід такої компанії.
Рекомендація №4. Дотримуйтесь вимог українського законодавства
Так, вам не здалося, саме українського. З 2022 року податкова зобов’язала підприємців повідомляти про наявність іноземних компаній (КІК), подавати звітність та сплачувати податки.
Почнемо з початку:
- Щойно у вас з’явилася компанія чи частка в ній – у вас є 60 днів на подачу до податкової відповідного повідомлення.
- Зобов’язання подати звітність по компаніях виникає вже до 31 квітня 2023 року, а надалі кожного звітного періоду.
- Податки. Хороша новина, що вони не будуть сплачуватися, якщо компанія веде активну діяльність (E-commerce, надання послуг сюди підпадають), а річний оборот компанії менше ніж $2 000 000. Погана, що на лютий 2023 року так і не відомо, яка ставка податку буде нараховуватися і на що саме.
Штрафні санкції передбачають штрафи в розмірі від 50 до 300 прожиткових мінімумів. Тому радимо не нехтувати та розібратися з вимогами самостійно, або звернутися до експертів.
Рекомендація №5. Зберігайте кошти на різних рахунках
Різні рахунки – це і диверсифікація ризиків, і розумна робота з комісіями за обслуговування.
У одного нашого клієнта був банківський рахунок у європейському банку, виплати на нього йшли з американського Amazon у доларах США. При цьому Amazon конвертував долари США у євро, а клієнт, отримавши євро, знову конвертував їх у долари, оскільки постачальник приймав оплату в цій валюті.
Крім того, банк постачальника знімав із клієнта комісію за вхідні платежі. Ось так через подвійні конвертації набігали 7% додаткових витрат. Всього цього можна уникнути, використовуючи декілька рахунків.
І фінальна рекомендація – завжди читайте правила
Проста порада, та, як показує практика наших клієнтів, більшість помилок допускається через неслідування їй.
На жаль, як в Україні розв'язати питання телефонним дзвінком чи листом у підтримку не вийде. Для таких гігантів як Amazon, Etsy в пріоритеті задоволення кінцевого клієнта, а платіжні системи та банки в підпорядкуванні чітких законодавчих вимог.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора