Facebook Pixel

Як створити міжнародний бізнес: шість порад від Браяна Трейсі

Вікторія Ролік
Авторка та засновниця Клубу фінансової грамотності

Чи замислювалися ви над тим, щоби почати свою справу за кордоном? Яку країну ви вважаєте перспективною для розвитку бізнесу?

Кожен підприємець, з якої б країни він не був родом, абсолютно точно розуміє, що таке драйв, цілеспрямованість і зосередженість.

Однак перед виходом на міжнародні ринки може знадобитися щось більше, ніж незламний дух. Потрібні глобальні маркетингові стратегії.


Браян Трейсі   Term Tooltip Трейсі народився в небагатій родині. У юнацтві він, кинувши школу, почав працювати різноробом. Вісім років працював на теплоході, який здійснював кругосвітні подорожі. За цей час Трейсі побував у 80 країнах. Повернувшись, він вирішив стати фахівцем із продажів, почавши свою кар'єру із самого низу, а через два роки став віцепрезидентом компанії. Автор понад 70 книг з управління часом, мотивації та психології успіху. 2010 року заснував Університет Браяна Трейсі, який в онлайн-форматі навчає підприємців і менеджерів із продажу. Щорічно консультує майже 400 компаній. close — світовий експерт в галузі психології успіху, який пише про те, як їх розробити, реалізувати, домогтися успіху та мати клієнтів по всьому світу.


Навички спілкування з представниками різних культур і розуміння, що вони можуть мати відмінні від наших пріоритети, — перша інвестиція в успішний міжнародний бізнес. Що варто робити:

  • 1. Усвідомте потенціал

Звісно, вихід на міжнародні ринки може викликати страх. Проте це завжди й можливості. Експерти радять бізнесу всі кращі сили спрямувати саме на розширення.

Світ стає все відкритішим до нових ідей, продуктів і брендів. Підприємцю потрібно лише навчитися адаптувати свій продукт або послугу, щоби задовольняти потреби різних людей по всьому світу. Ера інтернету також сприяє розвитку міжнародної торгівлі.

  • 2. Навчіться розуміти культурні відмінності

Найскладніше — навчитися розуміти, як різні культури існують у реальному світі. Ще б пак — часто навіть в одній країні регіони можуть кардинально відрізнятися між собою.

Нерозуміння й неможливість адаптації маркетингової стратегії може призвести до складнощів у завоюванні популярності продукту. Звісно, компанії, у яких достатнє фінансування, легше переживуть це, але для малого бізнесу збитки можуть бути руйнівними.

  • 3. Змінюйтесь та адаптуйтеся

Іноді успішна маркетингова стратегія в одній країні може з тріском провалитися в інший.

Так сталося з американською компанією Best Buy, яка під час виходу на міжнародні ринки використовувала ту саму модель продажів побутової електроніки та супутніх товарів, яку так полюбили на їхній батьківщині в США.

Проте величезні за площею магазини не припали до душі їхнім клієнтам із Європи та Китаю. Цікаво, що Best Buy   Term Tooltip Американська компанія, яка володіє великою мережею магазинів побутової електроніки й супутніх товарів. Входить до Fortune 1000, великий ритейлер споживчої побутової електроніки на ринках США та Канади. Спершу називалася Sound of Music. close — одна з найбільш інноваційних компаній світу. Тож будьте гнучкими, запитуйте у своїх клієнтів, що їм насправді потрібно.

  • 4. Зробіть домашню роботу

Перш ніж починати, проведіть своє дослідження. Вам можуть бути корисними особисті блоги інших підприємців, які вже працюють за кордоном.

Пріоритетно навчитися поводитися відповідно до традицій іншої країни — можливо, потрібно буде змінити години роботи або скористатися їхнім досвідом бізнес-етикету.

  • 5. Проаналізуйте оподаткування та законодавство

Оподаткування та законодавство в різних країнах відрізняються, у деяких умови для бізнесу є лояльнішими, ніж в інших, корпоративний податок є мінімальним, а вартість робочої години — копійки.

З іншого боку, вивчивши особливості реєстрації бізнесу, подання податкових декларацій і розрахунку ФОП (фонду оплати праціThe Page), підприємець може переглянути своє рішення щодо відкриття бізнесу в конкретній країні.

  • 6. Будьте реалістами

Крім офіційного законодавства, у країні можуть діяти неписані правила ведення бізнесу. У деяких країнах важливіше спиратися на авторитети та зв'язки.

Іноді навіть повне дотримання всіх норм і приписів не гарантує отримання необхідних для бізнесу дозволів і документів.

До слова, у рейтингу кращих країн для ведення бізнесу Doing Business, який підготував Світовий банк на 2020 рік, Україна посіла 64-ту позицію. Росія — на 28-му місці, а Білорусь — на 49-му. Загалом оцінювали 190 країн.

Топ-10 найкращих країн для ведення бізнесу:

  1. Нова Зеландія
  2. Сінгапур
  3. Гонконг
  4. Данія
  5. Корея   Term Tooltip Республіка Корея, або Південна Корея close
  6. США
  7. Грузія
  8. Велика Британія
  9. Норвегія
  10. Швеція

До п'ятірки найгірших країн увійшли Лівія, Ємен, Венесуела, Еритрея та Сомалі.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора