Далеко не всі побутові споживачі газу сьогодні мають можливість змінити постачальника. Проблема у тому, що чинна процедура обмежує право людини перейти до іншої газопостачальної компанії, якщо у неї є борг.
Такі обмеження зовсім не характерні європейським країнам. У 80% з них людина може перейти до іншого постачальника, маючи борг. Вирішення питань щодо розрахунків – окреме питання між споживачем і попереднім постачальником.
Тут все за аналогією з банківським кредитуванням: людина може оформити кредит у певному банку, якщо вже має кредит в іншому. Так само і побутовий споживач газу повинен мати можливість звернутися до будь-якого постачальника газу, навіть маючи борг перед іншою газозбутовою компанією.
Сама процедура зміни має бути максимально простою для споживача.
Вже новий постачальник вирішуватиме, чи влаштовує його платіжна історія клієнта, чи готовий він постачати газ такому споживачу.
Я в жодному разі не закликаю людей, які користуються газом, не платити. Але (повторюся) борг не має бути перешкодою на шляху до зміни постачальника газу.
Крім того, сама процедура зміни має бути максимально простою для споживача. Людина повинна мати можливість обирати постачальника онлайн, подавати заявку на веб-сайті, а за кілька днів отримати відповідь щодо готовності постачальника прийняти нового клієнта.
Якщо постачальник готовий – далі він має завершити процедуру переходу клієнта.
Внести необхідні зміни до процедури зміни постачальника газу має Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Зазначений проєкт змін оприлюднено на сайті Нацкомісії, проте остаточного рішення щодо того, чи зміниться процедура, ще не прийнято.
Моя рекомендація зараз — писати регулятору та вимагати дозволити зміну постачальника у разі наявності боргу, а також дозволити зміну постачальника онлайн.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора