У 2022 році ми, нарешті, переконалися в тому, що роль української кухні у розвитку нації та її взаємодії зі світом — надважлива. Адже це той елемент культури, за яким іноземці фактично вивчають душу та традиції українців. Я помітив, що порівняно з минулим роком, ставлення до нашої кухні у світі кардинально змінилося. Сьогодні, як мінімум, уже не потрібно пояснювати, чий борщ, і чому він ніколи не був російським. А ще — за кордоном відчувається неприборканий інтерес до нашої гастрономії, чого не було раніше. Оскільки Україна не зникає з міжнародного інформаційного простору, іноземцям цікаво глибше дізнаватися не тільки хто ми як нація, а й що ми їмо.
Українські вечері, що дивують іноземців
Минулого року я відвідав понад 16 країн світу, де провів звані українські вечері. За відгуками, ніхто з іноземців навіть не думав, що українська кухня може бути такого високого рівня. Тобто, вони тільки зараз активно починають знайомитися з українськими стравами й у цьому наш величезний плюс. Світ вільний від стереотипів про українську кухню. Й завдяки цьому ми можемо презентувати себе оригінальними, цікавими та різними.
До всього, останнім часом я зіштовхуюся з неймовірною кількістю запитів щодо відкриття ресторанів української кухні у світі. Я знаю, що протягом минулого року запрацювали заклади у Польщі, Литві, Латвії, Румунії, Великобританії, США, Японії, Дубаї.
До мене, приміром, часто звертаються ресторатори з Європи та США з проханням проконсультувати щодо організації українських закладів на місцях. Це означає, що наша гастрономія все глибше вписується у контекст світу.
Київський торт для іспанців
Також варто додати, що є дуже відомі шефи, які підтримують Україну. Наприклад, один із найкращих у світі кондитерів Джорді Рока погодився готувати українські страви у своєму ресторані. Тепер в одному із топових іспанських закладів подають вареники з вишнями та київський торт. А іноземці мають можливість знайомитися з частиною української кухні й передавати ці знання далі.
Як українській кухні стати світовим трендом
Я переконаний, що ми можемо конкурувати з найпопулярнішими кухнями світу. Ба більше, стати світовим трендом.
Все, що від нас потрібно — пропонувати іноземцям українські продукти, розповідати українську історію, презентувати техніки та смаки, що відрізняють Україну від інших. І тоді світ побачить українську кухню сучасною, креативною та сильною. Такою, як бачимо її ми.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора
Читайте також
PUMA переосмислює гру: старт наймасштабнішої та найгучнішої кампанії року — "GO WILD"
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!