Facebook Pixel

Соціальний аспект креативної сфери: як важливі події формують тренди

Анна Тімаревська
Креативна райтерка Depositphotos

Екологічні загрози, пандемія, фінансово-економічна криза, соціальна нерівність, дискримінація — які тільки виклики не довелося долати світу останніми роками. Щойно всі потроху почали оговтуватися від коронавірусу, російське вторгнення в Україну призвело до початку наймасштабнішої війни у центрі Європи з часів Другої світової. Ці події настільки глобальні, що так чи інакше впливають на більшу частину світу й знаходять відображення у найрізноманітніших сферах, зокрема і креативній.

Оскільки аудиторія сьогодні стає все більш обізнаною, вона свідоміше підходить до вибору контенту. Її цікавлять питання особистого й загального добробуту, а також стилі й концепції, які якнайкраще втілюють такі теми. Підтвердження цього можна знайти у головних тенденціях цього року. Готуючи свій щорічний прогноз «Креативні тренди», ми у Depositphotos проаналізували ключові течії та настрої у суспільстві, тож із впевненістю можемо сказати, що більшість трендів мають потужний соціальний контекст.

Екологія і сталий розвиток як головні орієнтири в креативній сфері

Глобальне потепління, вичерпання природних ресурсів, забруднення навколишнього середовища, утилізація відходів — лише частина глобальних проблем, до яких призводить діяльність людей. Закономірно, що тільки люди й можуть їм зарадити, змінюючи свій спосіб життя й повсякденні звички. У цьому питанні креаторам, інфлюенсерам і соціально відповідальним брендам відводиться надважлива роль — бути натхненником таких позитивних змін.

Питання екології стає ключовим у комунікації, і відображення цього ми бачимо скрізь — від екопроєктів концептуальних художників, як Аврора Робсон і Олафур Еліассон, активізму Леонардо Ді Капріо і Біллі Айліш до ініціатив Patagonia й IKEA. Сталий дизайн і тема природи стають все популярнішими. І цей тренд, вочевидь, з нами надовго.

Питання екології стає ключовим у комунікації та впливає на креативи. Фото: Depositphotos

Питання екології стає ключовим у комунікації та впливає на креативи. Фото: Depositphotos

Відкритий діалог про ментальне здоров’я і креативна сфера

Пандемія призвела до того, що люди в усьому світі на 25% частіше страждають на тривожність і депресію. У нашій країні ситуація ще серйозніша: за прогнозами ВООЗ, кожному четвертому українцю загрожує психічний розлад через війну. Відповіддю на ці загрози стала популяризація теми турботи про себе і про ментальне здоров’я зокрема. Якщо ще 10 років тому відкрито говорити про психічні проблеми було не прийнято, сьогодні все більше людей діляться власними історіями про депресії й інші розлади, в тому числі й селебріті на кшталт Селени Гомес і Адель. Завдяки цьому ментальні проблеми перестали сприймати як щось ганебне. Подібно до фізичних захворювань, вони можуть статися будь з ким, і так само потребують лікування.

Покращенню обізнаності про психічне здоров’я багато в чому сприяли ініціативи відомих брендів (приклад — кампанії Brave Together від Maybelline чи Tune In To Yourself від Spotify) та тематичні мобільні застосунки, популярність яких в останні роки зросла на 200%. В майбутньому на нас очікує ще активніший розвиток велнес-проєктів і мобільних програм з використанням технологій VR та AR, які даватимуть повний ефект занурення і виведуть ментальні практики на новий рівень.

Креатив на тему ментальних проблем. Фото: Depositphotos

Креатив на тему ментальних проблем. Фото: Depositphotos

Час, коли вік перестає бути перешкодою – зміна креативу

У зв’язку з тим, що тривалість життя стає довшою, людство стрімко старіє. Вже до 2030 року кожній шостій людині буде 60 років або більше. А кого ми найчастіше бачимо на телеекранах, білбордах і соцмережах? Зазвичай це молодь або люди середнього віку.

Десятиліттями саме вони були ключовою аудиторією. Але в часи інклюзивності всі вікові групи мають отримувати рівну увагу й репрезентацію, адже життя не закінчується після 40, 50 і навіть 60 років. Люди старшого віку можуть бути соціально активними й змінювати світ. Позитивні зрушення у цьому питанні вже відбуваються. Все частіше у кампаніях брендів з’являються літні моделі, як Кармен Дель’Орефіче та Філіп Дюма, а у соцмережах популярними стають старші інфлюенсери на кшталт Хелен Вінкл та Айріс Апфель. Ми очікуємо, що компанії розширюватимуть свої аудиторії, розробляючи продукти для старших поколінь, і обиратимуть відповідний контент, де в центрі уваги будуть літні люди.

Люди старшого віку можуть бути соціально активними й змінювати світ. Фото: Depositphotos

Люди старшого віку можуть бути соціально активними й змінювати світ. Фото: Depositphotos

Україна як головний трендсеттер на світовій арені

Вже майже рік новини про Україну не зникають з перших шпальт міжнародних медіа і стрічок соцмереж. До нашої країни прикута увага буквально всього світу, адже саме тут, без перебільшення, вирішується його майбутнє. За цей час сприйняття України кардинально змінилося: роль приреченої жертви, яку нам відводили на початку повномасштабного російського вторгнення, трансформувалася в образ мужнього і незламного воїна-захисника. Українці вражали відвагою і стійкістю, а захоплені цією силою духу креатори присвячували їм свої роботи.

Креатив на тему війни в Україні. Фото: Depositphotos

Креатив на тему війни в Україні. Фото: Depositphotos

Мурали легендарного Бенксі, обкладинки найпопулярніших медіа, ілюстрації українських художників у провідних виданнях, потужні фотографії, модні шоу Balenciaga та Dior, кампанія Be Brave Like Ukraine — лише декілька прикладів того, що Україна є топ-темою в інформаційному просторі та креативній сфері.

Ця тема нерозривно пов’язана з цінностями свободи, справедливості й людського життя, які залишаються ключовими для усього світу.

Нові креативи в часи російсько-української війни. Фото: Depositphotos

Нові креативи в часи російсько-української війни. Фото: Depositphotos

Наша головна порада для всіх, хто працює з контентом: не бійтеся піднімати соціально важливі теми. Це найкращий спосіб дати зрозуміти, що ви на одній хвилі з аудиторією, а також наблизити позитивні зміни, до яких ми всі прагнемо.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора