Facebook Pixel

Ринок нерухомості набирає обертів: що відбувається з інвестиційним попитом на житло

Альона Піскунова
концептолог групи компаній DIM

Близько 20% угод в сегменті комфорт+ сьогодні укладаються з метою інвестицій, решта — для власного користування. Як наслідок, бачимо зміну в середній площі квартир, що продаються. Про це пише концептолог групи компаній DIM Альона Піскунова, посилаючись на дослідження компанії щодо того, як протягом року трансформувалась поведінка та запити інвесторів і покупців у житло сегменту комфорт+.

Якщо ще рік тому практично усі угоди, які укладались у періоди активізації попиту, стосувались лише вирішення квартирного питання. Люди купували для себе, середня площа становила 60-70 кв.м, то сьогодні на ринок повернувся інвестор. Середня площа інвестиційних квартир, що користуються попитом, нині 45-50 кв.м.

Яке житло найбільше цікавить інвесторів

Найбільше інвесторів цікавлять однокімнатні європланування з достатньо просторими кухнями і окремою спальнею, а також ергономічно сплановані студії, де легко поміщаються усі необхідні функціональні зони.

QuoteВ структурі реального попиту 60% — це люди у віці 30-40 років, третина — ті, кому за 40, а ще 10% — вікова категорія до 30 років.

Локація, хоч і залишається важливим критерієм вибору, поступилась питанню інфраструктурного наповнення та функціоналу життєвих сценаріїв. Адже в умовах обмеженого попиту саме вона впливатиме на експозицію інвестиційних квартир.

Інвестори цікавляться безпосередньо проєктом: плануванням публічних просторів, лінійкою нежитлових приміщень і передбачуваних бізнесів, які створять екосистему комерційної інфраструктури, наявністю різноманітних відпочинкових, спортивних, дитячих зон під абсолютно різні запити і потреби, а також соціально-побутовою інфраструктури, адже від цього безпосередньо залежатиме різноманіття цільових груп, які можуть стати потенційними покупцями в майбутньому.

Ринок житла налаштований на персоналізацію продукту

В цілому сьогодні ринок новобудов налаштований на максимальну персоналізацію продукту. Це проявляється безпосередньо в фінансових інструментах підтримки попиту, в програмах.

Якщо ще рік тому люди купували на фінальних стадіях готовності або в будинках, введених в експлуатацію, то сьогодні вже готові інвестувати з нижчою готовністю. Щоправда, лише в ті проєкти, де є позитивна будівельна динаміка, результативність за минулий рік і чітке розуміння цінності та ліквідності продукту.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора