Росія продасть усі свої Ан-148 через проблеми з обслуговуванням, Україна не проти їх купити — ЗМІ. Фото: Flickr
Російські власники повідомили про намір продати всі свої літаки Ан-148. Загалом у РФ їх залишилося 10 одиниць. Потенційними покупцями запропонованого «товару» можуть виступити компанії з України, пише видання «Комерсант».
Як відомо, росіяни почали поступово відмовлятися від Ан-148 через проблеми з їхнім обслуговуванням. Труднощі виникли на тлі анексії Росією українського Криму та розв’язування війни на Донбасі у 2014 році. Експлуатація цих літаків без співпраці з Україною є неможливою, тому логічним було б їхнє придбання українськими компаніями.
«Літак не випускається серійно, має сертифікат Авіареєстру МАК (Міждержавного авіаційного комітету – The Page), вироблявся як в Україні, так і в Росії. Тому ми аналізуємо всі потенційні ринки збуту в країнах колишнього СРСР, які могли б зацікавити ці літаки. Ведемо переговори з авіакомпаніями з Вірменії, Киргизстану, Казахстану, Білорусі та Узбекистану», — розповів Сергій Туркін, директор лізингової компанії «Ільюшин Фінанс Ко», яка має намір продати п’ять своїх Ан-148.
Зацікавленість в Ан-148, за даними видання, уже висловили щонайменше два українські перевізники — Air Ocean Airlines і «Мотор Січ».
Контекст. Нагадаємо: новий вітчизняний авіаперевізник — Air Ocean Airlines – здійснив свій перший рейс 30 жовтня. На ту мить у його розпорядженні було два літаки Ан-148, які компанія отримала згідно з договором оренди від Кіпрської компанії CYPRUS AIRCRAFT LEASING 2 (CAL) LTD. Зазначені літаки було збудовано у 2011 і 2012 роках на заводі у Воронежі (РФ), вони входили до складу флоту російського авіаперевізника «Ангара».
За даними видання «Комерсант», загалом Air Ocean Airlines планувала взяти в лізинг до шести Ан-148 російського походження. Виконавчий директор авіаперевізника В'ячеслав Геріга цю інформацію коментувати відмовився.
Ан-148 — український середньомагістральний вузькофюзеляжний пасажирський літак. Розроблений на базі колишнього Авіаційного науково-технічного комплексу ім. О. К. Антонова (нині ДП «Антонов»). Розрахований на перевезення до 83 пасажирів на відстань до 4400 км. Виробництво Ан-148 було розгорнуто на потужностях київського авіазаводу «Авіант» в Україні та Воронезького літакобудівного товариства в Росії (будівництво у Воронежі відбувалося за українською ліцензією).