Глобальні витрати на доставку знижуються — МВФ

Фрахтові ставки взяли курс на зниження, однак залишатимуться високі до кінця року — МВФ. Фото: Pixabay

Після стрімкого зростання вартості контейнерних перевезень ціни почали поступово відступати. З вересня 2021 року, коли був зафіксований рекорд, вони знизилися на 16%. Основною причиною цього послужило зниження ставок на транстихоокеанські маршрути в східному напрямку, передає Міжнародний валютний фонд.

Фото: МВФ

Падіння свідчить про зниження високого попиту на товари після традиційного пікового сезону для галузі (із серпня до жовтня). Ще одним чинником став наказ влади США щодо збільшення годин робити низки портів і підвищення ефективності їх діяльності.

У МВФ прогнозують, що попри зниження ставки залишатимуться підвищені протягом усього 2022 року. Очікується, що вища вартість доставки та нестача товарів призведуть до зростання цін на них. Конференція ООН із торгівлі та розвитку (ЮНКТАД) вважає, що на тлі вищих фрахтових ставок світові рівні імпортних цін і рівні споживчих цін можуть зрости на 10,6 та 1,5% відповідно. Вища ціна на доставку також призведе до збільшення кінцевої ціни на товари з низькою доданою вартістю та на продукти, тісно інтегровані в глобальні ланцюжки створення вартості (серед яких електроніка, комп’ютери тощо).

Фахівці переконані, що зниження фрахтових ставок до рівня 2019 року потребуватиме суттєвих вкладень в інфраструктуру, цифровізацію вантажної сфери та впровадження заходів, мета яких — спростити процедури торгівлі.

Контекст. Нагадаємо: 20 вересня 2021 року Baltic Dry Index, що відображає ціну фрахту кораблів для перевезень насипних і навалочних вантажів по всьому світу, злетів до максимуму майже за 12 років. Його зростання було обумовлене відновленням попиту на сировинні товари та перебоями в постачаннях, зокрема у зв'язку з нестачею суден.

Читати на The Page