У Києві з'явиться технологічний університет SET University (Science, Enterpreneurship, Technology), який розвиватиме в студентів уміння, необхідні для IT-підприємців. Його презентація відбулася 7 грудня 2021 року.
Як зазначається в пресрелізі, університет заснували Founding Partner у Roosh Сергій Токарєв і Київська школа економіки. Його студенти захищатимуть ідеї, розроблятимуть бізнес-плани, запускатимуть стартапи та працюватимуть із реальними кейсами ІТ-компаній. Як дипломну роботу студенти презентуватимуть ідею або проєкт стартапу й захищатимуть їх перед інвесторами. На базі SET University буде створено венчурну студію, яка інвестуватиме в найуспішніші стартапи студентів.
Мета нового університету — стовідсоткове працевлаштування випускників. Засновники також розраховують на те, що випускники матимуть змогу заснувати власний успішний стартап.
Навчатися в SET University зможе кожен, адже в ньому буде доступний income share agreement (договір про розподілення доходу). Так, сплачувати за навчання можна буде відсотком від своєї зарплати в ІТ-компанії впродовж кількох років після закінчення університету. Крім того, доступними будуть ще дві моделі навчання: платна (вартість буде такою, як і інших програм Київської школи економіки) та за допомогою грантів і стипендій.
У SET University викладатимуть такі дисципліни, як-от штучний інтелект, наука про дані, кібербезпека та інші, однак фінальний їхній перелік ще визначається за допомогою аналізу потреб абітурієнтів і ІТ-ринку. Викладачами та менторами в університеті будуть топменеджери українських та іноземних ІТ-компаній, котрі, як і студенти, будуть зацікавлені в найкращому результаті, зокрема завдяки income share agreement.
«Моя глобальна мета – змінити мислення в українській технологічній галузі з аутсорсингового на продуктове та створити нову економіку. Я хочу зробити так, щоб українські айтівці не тільки були чиїмись «руками», а і власноруч генерували ідеї та реалізовували їх. Я хочу, щоб студенти були практиками».
Сергій Токарєв
Founding Partner у Roosh
Водночас президент Київської школи економіки Тимофій Милованов зазначив, що засновники не хочуть створювати навчальний заклад, який працював би за старою освітньою системою. «Ми покажемо приклад, якими мають бути університети в ІТ, і в такий спосіб змінимо систему. Київ ніколи не мав університетів, які б домінували у світі. Ми хочемо це змінити. Ми хочемо створити такий університет, який би відповідав високому рівню ІТ в Україні», — додав він на презентації університету.
Зазначимо, що перший набір студентів на бакалаврські та магістерські програми відбудеться вже 2022 року. Наступного року буде 150 місць, уточнив Токарєв на презентації.
Дослідження про IT-освіту в Україні
Компанія Gradus провела дослідження щодо IT-спеціалістів і ІТ-освіти в Україні, під час якого опитала 45 респондентів — менеджерів українських IT-компаній. Результати такі:
- 73% респондентів вважають, що на IT-ринку України бракує кваліфікованих спеціалістів, водночас майже 16% із цим не погодилися, а 11% не змогли відповісти.
- Більш втішними є результати щодо додаткового навчання молодих спеціалістів у компаніях: майже 87% це роблять, а 9% — ні.
- Понад 73% респондентів вважають, що найбільш кваліфікованими молодими спеціалістами під час виходу на ринок праці є ті, що навчалися й в університеті, і на IT-курсах (окремо в університеті — більш як 4%, окремо на IT-курсах — майже 7%). Натомість майже 16% респондентів зазначили, що найбільш кваліфікованими молодими спеціалістами є ті, що навчалися в «інших» місцях.
- Понад 91% опитаних зазначили, що IT-індустрія має долучатися до створення освітніх проєктів, більш як 4% вважають, що цього не варто робити, а ще 4% не змогли відповісти.
З-поміж навичок, які мають отримати IT-спеціалісти, найважливішими респонденти вважають такі: розуміння, як працює бізнес (80%), досвід роботи над конкретними проєктами (69%), критичне мислення (67%), досвід роботи в команді (60%), знання іноземної мови (51%) тощо.
Водночас, на їхню думку, для запуску власного стартапу молодим спеціалістам найбільше бракує розуміння того, як створюється й розвивається бізнес (80%), розуміння, як залучати інвестиції (78%), коштів (40%), досвіду роботи над реальними проєктами (36%), професійної спільноти, яка може поділитися досвідом (29%), знання іноземної мови (понад 24%) тощо.
Респонденти також відповіли на питання про те, що передусім мають пропонувати IT-компанії молодим спеціалістам. Так, понад 75% опитаних назвали професійне навчання, 64% — професійний розвиток, 60% — професійну спільноту, 53% — роботу в гарній команді й можливість втілювати свої ідеї та нові проєкти тощо.