За півтора року після повномасштабного російського вторгнення найлегше відновитися галузям із коротким бізнес-циклом, які обслуговують базові потреби людей. Тому першими відновилися харчова і текстильна промисловість, після блекаутів – торгівля ґаджетами.
Про це в інтерв’ю розповіла Оксана Кузяків, виконавча директорка Інституту економічних досліджень.
Інститут економічних досліджень щомісяця опитує 500 керівників підприємств, заміряючи економічну активність та очікування. У першій половині 2023 року ділова активність падала порівняно із 2022 і 2021 роками. У березні 2023-го була поворотна точка, активність весною відновилася рік до року – це тривало до середини літа.
Першими стали відновлюватися галузі, які обслуговують потреби українців у їжі, безпеці чи енергії (особливо під час блекаутів). Це галузі із так званим коротким бізнес-циклом. Відновлення для них легше через впевненість у завтра. Такі галузі також не повинні брати на себе ризик невизначеності у середньостроковій перспективі у наступні 2-3 роки.
«Це добре для галузей із короткостроковим бізнес-циклом, наприклад, випіканні хліба. Саме тому галузі з коротким циклом, як-от харчова промисловість, почали реальне відновлення. Гірше тим, у кого довгий виробничий цикл – це певний ризик, інвестиція в майбутнє, яке нам повністю незрозуміло», – розповіла Оксана Кузяків.
Оксана Кузяків, виконавча директорка Інституту економічних досліджень, досліджує ділову активність та бізнес-клімат в Україні. ІЕД – один з небагатьох незалежних дослідницьких центрів з дослідженнями про економіку, з яких можна сформувати враження про її загальний стан.
поговорив з Оксаною Кузяків про те, як війна вплинула на економіки росії та України, за яких умов українська економіка буде зростати та чому російська виявилася стійкішою за прогнози.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
PUMA переосмислює гру: старт наймасштабнішої та найгучнішої кампанії року — "GO WILD"
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!