На засіданні Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі, яке відбудеться 22 червня 2020, буде прийнято рішення не вводити мита або квоти на імпортоване дизельне паливо (ДП) та зріджений (скраплений) вуглеводневий газ (ЗВГ).
Про це заявили заступники міністра розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України Тарас Качка і Тарас Висоцький представникам Аграрного союзу України та Асоціації фермерів і землевласників України на акції протесту під стінами Кабінету міністрів.
На думку галузевих об'єднань, введення мит і квот на імпортне моторне паливо негативно позначиться на аграрному секторі України, конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції на зовнішніх ринках і вартості продуктів для мільйонів українських громадян.
За оцінками аналітиків Аграрного союзу України, введення мита або квот на імпорт ДП і ЗВГ призведе до вилучення додаткових 11 млрд грн з кишень українців на користь монополістів на ринку моторного палива.
Нагадаємо, що «Укртатнафта» Геннадія Боголюбова та Ігоря Коломойського разом з державним «Нафтогазом» лобіюють введення квот, підвищення мит та акцизів на імпортний ДП і ЗВГ. За даними Артема Куюна з Консалтингової групи А-95, монополісти хочуть обмежити обсяг ринку ЗВГ до 0,9 млн тонн на рік або 75 тис. тонн в місяць. Таким чином, монополісти хочуть підвищити реалізацію бензинів, вироблених на Кременчуцькому НПЗ і Шебелинському ГПЗ.
За підсумками 2019 року обсяги реалізації ЗВГ в Україні вперше перевищили обсяги реалізації бензинів.
За підсумками 2019 року частка бензинів в структурі ринку моторного палива України скоротилася до 18%, частка ЗВГ зросла до 18%, а частка ДП зросла до 64%.