76% українських педагогів та 85% учнів шкіл принаймні один раз використовували штучний інтелект в освітньому процесі. Про це свідчить спільне опитування Projector Creative & Tech Institute, Малої академії наук та компанії Factum Group Ukraine.
Дослідження проводилося з вересня по жовтень 2023 року. У ньому взяли участь 1747 вчителів та 1443 школярі (учні 8-11 класів) зі всієї України.
Відповідно до результатів половина педагогів, які користувалися інструментами ШІ, оцінили свій досвід як позитивний. Освітяни застосовують їх для підготовки до занять, створення тестів для домашнього завдання, під час проведення уроків, а також для перевірки знань учнів.
37% вчителів зазначили, що залучають школярів до використання ШІ, а 49% лише збираються це зробити. Натомість 39% опитаних не планують напряму радити учням застосовувати штучний інтелект у навчанні.
Як українські школярі користуються ШІ
91% школярів заявили, що знають про існування сервісів ШІ. Що більше, 6 з 10 учнів готували домашні завдання за допомогою таких інструментів. Також близько 40% користувалися ШІ прямо на уроці, зокрема для виконання самостійних робіт.
Діти анонімно зізнавалися, що штучний інтелект допомагав їм списувати здебільшого для підготовки завдань з гуманітарних предметів. Проте цей спосіб використання ШІ посів останнє місце за популярністю серед учнів.
Крім цього, деяким дітям штучний інтелект допомагає генерувати текстові заголовки чи ідеї, якими вони користуються для власної творчої роботи. Також школярі використовують ШІ для конспектування та уточнення даних, які вони пропустили на уроці.
Окрім освіти, діти використовують штучний інтелект для систематизації інформації та саморозвитку.
Місце штучного інтелекту в системі української освіти
На думку президента МАНУ Станіслава Довгого, результати дослідження мають стати сигналом для грамотної та поступової інтеграції ШІ у навчальний процес в Україні. Також він зазначив, що це світовий тренд.
«У США дві третини педагогів стикалися з використанням технології серед їхніх вихованців. А майже 20% студентів Стенфордського університету зазначили, що користуються ChatGPT для підготовки завдань», — зауважив Довгий.
Денис Суділковський з Projector AI Lab вважає, що ШІ покращить досвід здобуття освіти. На його думку, для вивчення класичних дисциплін вже необхідно залучати штучний інтелект.
Генеральний директор Factum Group Ukraine Іван Дубінський також відзначив підвищений інтерес до ШІ з боку вчителів та школярів. За його словами, обидві аудиторії підкреслили важливість доступу до більш докладної інформації про технологію, щоб краще розуміти її особливості та можливості застосування.
Раніше писав, як українці ставляться до штучного інтелекту.