Світова авіагалузь заробить рекордні $1 трлн у 2025 попри дефіцит літаків
У 2025 році глобальна галузь авіації заробить понад трильйон доларів, а кількість пасажирів може стати рекордною, попри те, що авіація стикається з недостачею нових літаків, зокрема після проблем у Boeing. Про це пише Reuters з посиланням на прогноз Глобальної організації авіаліній IATA.
Які проблеми можуть очікувати глобальну авіагалузь у 2025
Глобальна організація авіаліній IATA прогнозує, що дохід у галузі сягне понад трильйон доларів, а кількість пасажирів буде рекордною у 2025-му. Водночас авіакомпанії по всьому світу повідомляють про втрати від затримок поставок реактивних літаків через проблеми у Boeing та інших постачальників.
Авіакомпанії стверджують, що без нових, ефективніших літаків вони не зможуть скоротити витрати на пальне, одночасно збільшивши кількість пасажирів.
«Ми дали їм час. Я думаю, що наше терпіння вичерпалося. Ситуація неприйнятна. Постачальники діють як «квазімонополії» і, здається, отримують вигоду від проблем, які вони спричинили. Можливо, доведеться посилити на них тиск», – сказав генеральний директор Міжнародної асоціації повітряного транспорту ВІллі Волш.
Airbus, найбільший у світі виробник літаків, у липні 2024-го скоротив плани поставок, а Boeing сповільнив виробництво через страйк працівників і підвищену увагу регуляторів після випадків поломок їхніх літаків під час рейсів.
Аерокосмічна галузь повідомляє, що поступово повертається до нормального стану, проте попереджає про тиск на постачання до 2025 року.
Це не вперше, коли авіаційна галузь критикує своїх постачальників. У 2023 році Уолш сказав, що авіакомпанії були дуже розчаровані через брак нових літаків і запчастин.
Як глобальна авіагалузь може отримати рекордні прибутки у 2025 попри проблеми
Попри проблеми, IATA очікує, що авіаційна галузь збільшить прибутки на $43 млрд, до $1,007 трлн (прогноз на 2024-й склав $964 млрд). Організація також прогнозує чистий прибуток галузі у розмірі $36,6 млрд на наступний рік порівняно з $31,5 млрд, прогнозованими на 2024-й. Окрім цього, на 2025-й очікується рекордна кількість пасажирів – 5,2 млрд.
Це сталося після того, як у 2020 році авіація зазнала збитків у $140 млрд внаслідок пандемії Covid-19. Авіакомпанії відновилися завдяки поверненню попиту на подорожі. Водночас екоактивісти критикують галузь за збільшення рейсів, що шкодить довкіллю.
Інвестори також очікують, що друге президентство Дональда Трампа може збільшити корпоративні поїздки, підтримати злиття та поглинання та запровадити політику підтримки авіації. Тоді як підтримка новим президентом видобутку нафти в США може знизити витрати на пальне.
Водночас ризиками для авіації залишаються війна в Україні та конфлікти на Близькому Сході. На цьому тлі IATA очікує, що у 2025- році середня сума, сплачена пасажиром за переліт однієї милі, впаде на 3,4% порівняно з 2024-м.
Нагадаємо, близько 30 російських авіакомпаній можуть збанкрутувати через проблеми з лізинговими літаками, оскільки після санкцій Заходу багато хто з них перестав перераховувати платежі за іноземні літаки.