Близько 30 російських авіакомпаній можуть збанкрутувати через проблеми з лізинговими літаками, оскільки після санкцій Заходу багато хто з них перестав перераховувати платежі за іноземні літаки. Про це пишуть російські ЗМІ.
Чому авіакомпанії рф можуть збанкрутувати внаслідок санкцій
Близько 30 російських авіакомпаній, які забезпечують понад чверть (26%) пасажирських перевезень усередині країни, можуть збанкрутувати внаслідок того, що багато хто з них перестав перераховувати лізингові платежі за іноземні літаки після санкцій у відповідь на війну в Україні.
Російський уряд планує списати ці борги. Але якщо таке станеться, то у 2025-му перевізникам нарахують 25% податку на прибуток із цих сум, що стане непідйомними фінансовими зобов’язаннями для багатьох із них.

Попри те, що російські авіакомпанії внесли літаки своїх парків до російського реєстру і продовжили їх експлуатацію на рейсах усередині країни, у них досі діють договори оренди із закордонними орендодавцями – поки орендар не поверне літак чи не виплатить страхову вартість.
Після введення західних санкцій проти рф у квітні 2022 року володимир путін підписав указ, який передбачає оплату орендних платежів за кордон у рублях. Для цього в російських банках було відкрито рахунки на ім'я іноземних лізингодавців і на них перераховувалися кошти. Проте орендодавці відмовилися від таких переказів, оскільки вони не відповідали умовам договорів.
Якщо російський уряд введе підвищений податок на прибуток у 25%, це може призвести до банкрутства низки перевізників, відкликання сертифікатів експлуатанта та перерозподілу парку літаків на користь великих гравців.
За даними росавіації, у рф пасажирськими перевезеннями займаються понад 30 авіакомпаній. При цьому викупити лізингові літаки за рахунок коштів Фонду національного добробуту змогли лише «Аерофлот», «Уральські авіалінії» та S7 Airlines.
Деякі російські авіаперевізники звернулися до Мінфіну та Мінтрансу рф з проханням ініціювати внесення змін до податкового кодексу, що має скасувати податки, які матимуть критичні наслідки для авіакомпаній.
Надаємо, розповідав, як працюють українські авіакомпанії, коли вітчизняне небо закрите внаслідок війни.