Фото: Pixabay
Дефіцит пального зникне до осені
Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков прогнозує, що ситуація з дефіцитом пального в Україні, що виникла через системні обстріли окупантами інфраструктури для його виробництва та зберігання, стабілізується ближче до осені.
Про це посадовець розповів в інтерв'ю Financial Times.
Він додав, що саме до цього часу буде підписано довгострокові контракти з іноземними постачальниками.
За словами Кубракова, зараз в Україну щодня в'їжджають приблизно 300 вантажівок із пальним. Подальшому зростанню їхньої кількості сприяє лібералізація правил перевезення палива з ЄС і Польщею.
«Увесь наш імпорт палива — з ЄС. Раніше ми працювали з найближчими до України державами та портами, наприклад, Польщею або Румунією. Тепер ми імпортуємо також із Бельгії та Нідерландів», — сказав міністр.
До повномасштабного вторгнення росії Україна імпортувала з країн ЄС (Польща, Угорщина, Словаччина та Румунія) лише 5% пального, заявив заступник глави Офісу президента Ростислав Шурма. Зараз цей показник – майже 100%. За його словами, Україна вже збільшила пропускну спроможність на кордонах з ЄС у десять разів і хоче подвоїти цю потужність.
У червні Україна збирається імпортувати 600 тис. тонн палива з Європи – удесятеро більше за показники березня 2022 року.
Як повідомлялося, у червні до перевірок АЗС залучили Нацполіцію. Поліція спільно з Держпродспоживслужбою вживає заходів щодо запобігання порушенням у сфері обігу та ціноутворення палива.
Поліцейські здійснюють моніторинг і аналіз паливного ринку, проводять роз'яснювальну роботу з власниками та операторами АЗС «щодо реалізації пального за відповідними цінами».
Крім того, перевіряється відповідність цін, задекларованих на стелах або прейскурантах АЗС, із зазначеними у фіскальних чеках. Також відпрацьовується нелегальний ринок збуту пального.