Фото: Riviera Maritime Media
Два найбільших оператори нафтових танкерів, включаючи контрольований державою саудівський Bahri, заявили, що призупиняють рух своїх суден Ормузькою протокою, що з'єднує Перську затоку з Індійським океаном. Про це повідомила WSJ.
Таке рішення було ухвалено на тлі ракетних ударів Ірану по військових об'єктах Сполучених Штатів в Іраку, нанесених вночі 8 вересня.
Вартість добового фрахту нафтових танкерів класу VLCC (супертанкерів тоннажністю від 160 до 320 тис. т) підскочила до $130 тис. Bahri має 30 танкерів VLCC.
Ормузькою протокою щодня здійснюється близько 20% усіх світових поставок нафти. Цією протокою користуються такі конкуруючі постачальники нафти, як Саудівська Аравія, Іран, ОАЕ, Кувейт та Ірак. У найвужчому місці ширина протоки ледь сягає 50 кілометрів, а два коридори з глибиною, достатньою для проходження великих танкерів, – не більше 3 кілометрів завширшки кожен. Над протокою можна легко встановити контроль, тому конфліктуючі країни в регіоні регулярно погрожують використовувати цю транспортну артерію для досягнення своїх цілей.