Facebook Pixel
IT
IT

Рекламодавці проти Facebook і Google: чому гроші летять у трубу

Витратили на рекламну кампанію в Facebook і/або Google величезний бюджет, — а «вихлоп» виявився в рази нижче очікуваного? Начебто і таргетинг провели, і грошей чимало витратили, а результат — все одно майже нульовий? До того ж, зв'язатися з живими представниками компаній для того, щоб з'ясувати причину провалу, неможливо — бездушні сайти водять колами одними й тими ж сторінками з інструкціями? Ми пройшли весь цей шлях самі і поспілкувалися з експертами, щоб розповісти вам, як не втрапити до такої пастки.


Немає часу пояснювати — плати більше!

Тоді як влада Австралії вирішила змусити Google і Facebook платити місцевим ЗМІ за посилання на їхній контент, в Україні важко уявити не тільки юриста, що вимагає від одного з техногігантів розкрити свої алгоритми для того, щоб заплатити журналістам.

Подив викликав би і будь-хто, хто зажадав би від Google або Facebook хоча б відповісти на запитання — «Чому гроші, витрачені на рекламу на ваших платформах, не принесли обіцяного охоплення». Користуючися своєю силою та майже повною дуополією, обидва гіганти просто ігнорують обурення, скаржаться багато українських рекламодавців.

Ельдар Нагорний
Ельдар Нагорний
СЕО Foxminded Software, CEO Школи Маркетингу SMS

Служба підтримки рекламних акаунтів Facebook мізерна та організована препогано. Свого часу їхній менеджер сказав мені, що вони не надають підтримки дрібним рекламодавцям. На моє запитання: «Дрібний — це який?» він відповів, що це той, у кого місячний бюджет менше $20 тис. А це — переважна більшість малого і середнього бізнесу.

Додайте до цього відсутність офіційного представництва Facebook в Україні, і все стане зовсім погано. Інше питання, що треба чесно сказати, в більшості випадків неефективність реклами в Facebook і Instagram пов'язана з вкрай низьким рівнем таргетологів, які працюють з нашими рекламними акаунтами. Вони просто не вміють оптимізувати рекламу та не вміють аналізувати свої результати.

The Page
Коментар The Page

У більшості випадків неефективність реклами в Facebook і Instagram пов'язана з вкрай низьким рівнем таргетологів.

Що відповідають Google та Facebook

З метою дізнатися позицію самих Google та Facebook щодо цього питання, ми відправили інформаційні запити представникам обох техногігантів. Представник Google в Україні Ірина Комісарук передала The Page відповідь пресслужби компанії, що підтверджує відсутність величезного бажання Google особисто сперечатися з незадоволеними рекламодавцями.

Quote«Офіційної процедури оскарження результатів або показників рекламних кампаній у Google немає. Існує процедура уточнення цифр, якщо дані не збігаються в різних службах Google (наприклад, Analytics і Ads). Вона описана тут, користувач проводить усі кроки в ній самостійно без участі фахівців Google», — говорилося в повідомленні.

Із Facebook виявилося все не так просто. Спроби зв'язатися з пресслужбою компанії виявилися нічим не простіше за спроби рекламодавців звернутися до служби підтримки. В процесі пошуку контактів ми наштовхнулися на приголомшливу легенду про те, що колись комусь удалося-таки зв'язатися з живим представником Facebook, і то тільки тому, що у нього залишився старий email співробітника компанії з часів, коли вона ще спілкувалася з людьми.

У підсумку, нам довелося піти тим же шляхом і роздобути електронну пошту представниці Facebook в Україні Катерини Крук, яка спрямувала нас на службу підтримки компанії. Реакцію від людей Цукерберга довелося чекати трохи довше. Відповідь ми отримали, хоча, по суті, і таку ж, як від Google, але трохи більш розгорнуту.

Міхал Гжегорчик із команди з комунікацій Facebook в Центральній і Східній Європі пояснив The Page, що розбіжностей очікувань і реальності бути не повинно. Вся статистика для кожної реклами є в Ads Manager, і її можна контролювати. Втім, не всі цифри в ній є точними.

Quote«Потенційне охоплення не є оцінкою того, скільки людей насправді побачить вашу рекламу, і може змінитися з часом. Кількість людей, яких фактично охопить ваша кампанія, залежить від вашого бюджету та ефективності контенту. Ви можете дізнатися більше про усунення деяких проблем з ефективністю контенту, наприклад, тут», — написав пан Гжегорчик.

Крім того, відправив читати все ті ж талмуди інструкцій, з якими стикаєшся, намагаючись достукатися до живого представника компанії.

«Є маса корисних матеріалів на сторінці підтримки бізнесу, я також настійно рекомендую вам поглянути на навчальні курси Facebook Blueprint», — додав Гжегорчик.

Також він розповів про безкоштовні курси онлайн-маркетингу від Facebook в Україні.

Щодо освіти, кілька тижнів тому ми запустили Boost with Facebook — центр безкоштовного інтерактивного онлайн-навчання для малого та середнього бізнесу (українською мовою). На веб-сайті будуть опубліковані вебінари по веб-присутності, створенню творчого контенту та приклади ефективного використання цифрових інструментів українськими компаніями, щоб допомогти їм відновити роботу після блокування.

Міхал Гжегорчик

Міхал Гжегорчик

CEE Communications Team w Facebook

А так взагалі можна?

Таким чином, рекламодавці, які не отримали від купленої послуги очікуваного результату, залишаються наодинці зі своїми проблемами. Однак експерти-юристи в цій суперечці стають на бік техногігантів.

Формально обидві компанії чинять правомірно, пояснив The Page голова комітету з цивільного права та процесу Національної асоціації адвокатів Олег Простибоженко.

У цій ситуації, з юридичної точки зору, Google і Facebook праві. По суті, два суб'єкта укладають угоду про рекламу, одна сторона незадоволена чимось і просить розкрити код, який є таємницею. Тому нерозкриття цієї інформації закономірне. Дивно, якби уряд робив це законом. За цих умов треба йти до суду, доводити, що таргетування було неправильним або нечесним. Суд повинен змусити відповідача розкрити алгоритми та встановити, чи була послуга надана належним чином.

Олег Простибоженко

Олег Простибоженко

Глава комітету з цивільного права та процесу Національної асоціації адвокатів України

Вчення — світло

Однак, як ми розуміємо, в українських реаліях подібні спроби приречені на провал. Висновок же з усієї цієї ситуації напрошується очевидний: контактувати з представниками Google та Facebook, як показав і наш особистий досвід, справа невдячна. Судитися — марно.

Набагато простіше та продуктивніше — вирішити проблему, підійшовши до неї з іншого боку. А саме — розпочати з себе і, як би це не було важко та нудно, — заглибитися у вивчення орієнтування та інтернет-маркетингу загалом, щоб більш ефективно витрачати свої рекламні бюджети.

Подякувати 🎉