Головні тези інтерв'ю з IT-директором OKKO Сергієм Лесько
В інтерв'ю Speka, IT-директор OKKO Сергій Лесько розповів про ключові аспекти технологічного розвитку компанії: скільки IT-рішень потрібно для роботи АЗК масштабів OKKO, власні розробки як мобільні додатки OKKO PAY і Fishka, які покращують обслуговування клієнтів, і безперебійний інтернет на АЗК.
The Page наводить головні тези Сергія Леська.
Які головні задачі IT-департаменту OKKO
Лесько стверджує, що ключові продукти набагато ефективніше розробляти всередині компанії, ніж на аутсорсі, тому торік вони сформували власну команду.
Зараз понад 150 спеціалістів працюють в OKKO, але більшість із них займаються технічною підтримкою. Декілька – пошуком і впровадженням нових інформаційних систем, автоматизацією бізнес-процесів.
Чи є можливість створити АЗС із повним самообслуговуванням
«Технічна можливість запустити повністю автономну заправку є, але це навряд чи доцільно. Є попит як на безконтактний розрахунок, так і на «живе» обслуговування. Більшість клієнтів заходять у торговий зал, замовляють каву чи хотдог. Для них відпочити та поспілкуватись кілька хвилин із кимось з персоналу – теж частина сервісу», – каже IT-директор OKKO.
До того ж застосунок OKKO PAY – спочатку швидкий безконтактний розрахунок за пальне, а тепер і будь-що на АЗК, розрахований аби поєднати два підходи.
Під час початку повномасштабного вторгнення частина АЗК компанії працювали з віддаленого керування повністю автономно. Але клієнти могли заправлятись із OKKO PAY.
Скільки IT-рішень і сервісів потрібно, щоб керувати мережею АЗК
Для підтримання роботи компанії OKKO працюють більш ніж 100 інформаційних систем та сервісів:
- системи, що керують роботою кас;
- транзакційні системи для B2B-клієнтів. Фактично це повний аналог банківського процесингу;
- управління процесами бек-офісу: технічне забезпечення замовлення, надходження товарів тощо.
Як IT-департамент допоміг компанії в часи нестачі палива
Коли АЗК переходили на пальне з Європи, довелося лімітувати відпуск пального.
«Щоб клієнт міг швидко дізнатися, де він може знайти потрібний вид пального у своєму місті, у тісній взаємодії з нашим маркетингом за два тижні ми створили, протестували і запустили для наших клієнтів чатбот. Завдяки цьому клієнти заощаджували час, а ми могли бодай частково керувати потоком автомобілів», – згадує Сергій Лесько.
Головним викликом на майбутнє їхнього відділу є модернізація корпоративної мережі. У компанії вибрали реалізацію Software Defined Area Network (SW-DAN). Ця архітектура дозволяє комплексно та інтелектуально аналізувати всю мережу та автоматично реагувати на потреби інформаційних сервісів.
До того ж як ніколи актуальним стала максимальна міграція даних у хмару та комунікація з клієнтами у багатьох месенджерах.