Facebook Pixel

ПриватБанк хоче досягти 20% частки користувачів терміналів у смартфонах. Кому вони підійдуть

Через два роки після запуску терміналу у смартфоні на Android ПриватБанк запустив його на IOS. Клієнти цього чекали: протягом першого тижня після запуску «Термінал» для IOS мав у 10 разів більше завантажень, ніж на Android.

Але термінал у смартфоні, який Visa запускає разом із банками, може підійти не всім. The Page пояснює, як зробити вибір між терміналом і додатком.

З чого почалися оплати у смартфоні

Оплати у смартфоні почалися із британської компанії Worldpay, яка розробляє рішення для обробки платежів у світі. Вона провела перший пілотний запуск технології безконтактної оплати за допомогою смартфона – це відбулося у 2017 році.

У світі, Visa запустила технологію Tap to Phone у 2019 році. Перший пілотний запуск Tap to Phone в Україні відбувся у 2019 році разом з державним Ощадбанком. Проте технологія стала масовою у 2020 році, адже до цього працювала лише в одному кафе, повідомили The Page у пресслужбі Visa.

Технологія Tap to Phone в Україні на Android доступна в п’яти банках: Ощадбанку, ПриватБанку, Monobank (Universal Bank, застосунок Tap to mono), Райффайзен Банку та А-банку. Окрім банків, Tap to Phone також доступний в програмах РРО «Е-Чек» та Checkbox і в платіжному сервісі Fondy.

IOS – особливий випадок, адже технологія доступна лише в ПриватБанку в їхньому застосунку «Термінал», запуск відбувся 31 жовтня 2023 року. «Visa завжди відкрита до партнерства, сподіваємось побачити більше проєктів незабаром», – розповів The Page Олександр Стельмах, старший директор Visa з цифрових рішень в регіоні Східної і Південно-Східної Європи, Центральної Азії та Кавказу.

Visa мала амбітні плани з поширення Tap to Phone серед малих та мікропідприємств, але перевершила їх. «Tap to Phone є частиною програми Visa з підтримки 50 мільйонів малих та мікропідприємств у цифровій сфері. На сьогодні Visa досягла зазначеної мети, і вже 67 мільйонів малих підприємців у світі приймають оплати безготівково», – пояснив Олександр Стельмах.

Як розвивається Tap to Pay у ПриватБанку

ПриватБанк впровадив Tap to Pay у своєму додатку «Термінал», який запустив у 2020 році перед коронакризою. Відтоді термінал у смартфоні встановили 4% від загальних користувачів терміналів ПриватБанку. Загалом 263 тис. бізнес-клієнтів використовують термінали банку: фізичні та програми у смартфоні.

Банк хоче збільшити цю частку до 20% у 2025 році, повідомив Сергій Макаренко, керівник напряму торгового еквайрингу ПриватБанку на презентації «Терміналу» для IOS.

За менше ніж два місяці банк фіксує майже 30 тис. завантажень, з яких майже 5 тис. користувачів – активні. Решта завантажує додаток і користується ним один раз або взагалі жодного разу. Ті, хто використовує частіше, можуть робити це з цікавості або тримають додаток як резервний термінал, пояснив The Page Костянтин Павленко, керівник управління мережі еквайрингу ПриватБанку.

Проте це не ідеальне рішення. Павленко переконаний, що термінали в смартфоні не витіснять фізичні термінали повністю. Як тоді зрозуміти, кому який обрати?

Фізичний термінал – для швидкості, мобільний – коли мало оплат

Термінал у додатку точно не підійде бізнесу, який обробляє велику кількість транзакцій за короткий проміжок часу. Наприклад, продуктові магазини, де потрібно порахувати велику кількість товарів на касі, розрахувати клієнта та швидко перемикнутися на обслуговування наступного клієнта.

Інша причина, завдяки чому фізичний термінал швидший – він виконує одну функцію. Смартфон, крім оплати, ще зайнятий оновленням ПЗ, обробкою фонових додатків, у нього може бути переповнена пам’ять – інші фонові процеси уповільнюють його роботу. Водночас термінал лише проводить оплати – жодні інші процеси пристрою йому не заважають працювати швидко.

«Термінал у смартфоні» виручить під час відключень світла

Відразу після того, як вимикається світло, мобільні оператори можуть підтримувати мобільний інтернет протягом 2-3 годин. Термінал має бути постійно підключений до електромережі. Вимикається світло – він не може працювати.

У такому разі врятує програма термінала на смартфоні, адже транзакцію можна провести через мобільний інтернет без постійного підключення до розетки. Це може підійти маленьким магазинчикам, магазинам без великої кількості клієнтів за день або підприємствам сфери послуг, наприклад, перукарням.

Економія на фіскалізації

«Якщо у вашого бізнесу одна-дві транзакції в день, платити за оренду термінала немає сенсу», – розповів The Page Павленко. Якщо ви продаєте одну картину на тиждень, тоді підходить мобільний термінал.

Так ви оптимізуєте витрати бізнесу на фіскалізацію та безконтактну оплату, адже вам не потрібно платити за оренду термінала. Діє лише базова комісія з еквайрингу – 1,3% за платіж.

«Термінал» у смартфоні має вбудоване програмне РРО. Тобто кожен пробитий чек – відразу фіскальний. Його можна надіслати клієнтам за контактами, які вони вкажуть, або показати їм QR-код, за яким вони можуть одразу його завантажити.

ПриватБанк також заявляє, що завдяки додатку передати інформацію до податкової тепер можна зі смартфона. Чеки зберігаються у програмі протягом року. Якщо термінал не один – можна зареєструвати різні пристрої та збирати аналітику про транзакції в одному місці.

Подякувати 🎉