Facebook Pixel

Як правильно паркуватися в Києві та що робити, коли евакуювали авто. Особистий досвід

Яна Панюшкіна
редакторка The Page Style

Паркування в Києві може перетворитися на справжній квест: авто можуть забрати навіть із місця, позначеного розміткою синього кольору. Як правильно припаркуватися в місті та що робити, коли авто евакуювали.

Нові правила

Як правильно паркуватися в Києві і що робити, коли евакуювали авто. Фото: Dmitriy Nushtaev / Unsplash

Як правильно паркуватися в Києві і що робити, коли евакуювали авто. Фото: Dmitriy Nushtaev / Unsplash

З березня в Україні посилили правила дорожнього руху. Цій темі партнер The Page — програма «Перша Шпальта» — присвятила сюжет. Найобговорюванішими стали такі зміни:

  • українська поліція може зупиняти авто, як у голлівудському кіно: водій має тримати руки на кермі, а пасажир, який сидить на передньому сидінні, — на торпедо;
  • пішоходів за перехід у неправильному місці тепер штрафують на 255 грн;
  • на дорогах з'являються поліцейські автомобілі-фантоми, здатні фіксувати порушення правил дорожнього руху, а потім водіям на домашню адресу надходитимуть «листи щастя» зі штрафами;
  • інспекторам із паркування розширюють повноваження.
Telegram Logo

Коли ми готували сюжет, то запитали перехожих на вулиці. Здебільшого вони були згодні з підвищенням штрафів. Водії особливо раділи тому, що пішоходів теж покарають грошима, а пішоходи — штрафам за паркування.

Здавалося б, усе правильно. Тільки є одне але. Скільки не збільшуй штрафи й не встановлюй автокамери, нових місць для паркінгу від цього не додасться, а свіжа розмітка на пішохідних переходах сама собою не з'явиться.

Як паркуватися, щоб авто не евакуювали

Як паркуватися, щоб авто не евакуювали. Фото: Waldemar Brandt / Unsplash

Як паркуватися, щоб авто не евакуювали. Фото: Waldemar Brandt / Unsplash

Повернемося до паркування. У правилах дорожнього руху зупинку і стоянку описано в розділі 15. У першому пункті йдеться про те, що зупинка і стоянка транспортних засобів на дорозі мають здійснюватися в спеціально відведених місцях або на узбіччі. Місця та майданчики для стоянки позначені знаком «Місце для стоянки», розміткою, що дублює його, а також вузькою суцільною лінією синього кольору (це майданчики для паркування, відведені на проїзній частині).

Розповім про свій випадок. Під час весняного локдауну, коли громадський транспорт працював за перепустками, я поїхала до центру міста на машині. Знайшла місце, виділене синьою розміткою; а коли повернулася, побачила машину на евакуаторі. Виявилося, що свіжу розмітку зробили між двома пішохідними переходами, і на цих виділених для паркування місцях взагалі не може стояти жоден автомобіль (навіть місце для паркування транспортних засобів, якими керують водії з інвалідністю, було позначено неправильно).

Хто відповідає за розмітку на дорогах Києва — таємниця за сімома печатями. Можливо, це така «розводка» для водіїв, оскільки знак у пріоритеті над розміткою. Пункт про пріоритет дорожніх знаків над розміткою (8.2) внесли до правил дорожнього руху у 2013 році. Усі, хто отримував права до цього часу, звикли дивитися на розмітку.

Тому щоб знайти автомобіль на тому місці, де ви його залишили, паркуватися краще так:

  • дивитися не на розмітку, а на знаки. Не вірте комунальним службам міста або кому б то не було, хто все-таки відповідає в Києві за розмітку на проїзній частині, — у нас знаки й розмітка можуть суперечити один одному;
  • тимчасовий знак — теж пріоритет. Якщо стоїть знак «Ремонтні роботи», то паркуватися потрібно за 10 метрів від нього (навіть якщо там новітній асфальт, а жодних ремонтних робіт немає, не було й не передбачається). Інакше автомобіль евакуюють, а ви потім нічого не доведете і хто його поставив, не дізнаєтеся;
  • ще один момент: припаркувавши машину, ви маєте заплатити за стоянку. Теоретично це можна зробити в такий спосіб: через паркувальний автомат, придбавши паркувальний талон, за допомогою засобів мобільного зв'язку. Автомати є далеко не на всіх парковках. Талон, імовірно, можна придбати в кіоску «Укрпошти», якого може й не бути поруч. Залишаються тільки засоби мобільного зв'язку. Тобто людина без банківської картки та смартфона паркування в Києві не оплатить. Інспектори з паркування «пробивають» зокрема й машини, які стоять правильно. Якщо водій не оплатив стоянку, авто евакуюють;
  • якщо є можливість, залишайте машину на платному паркінгу — звідти її точно не заберуть;
  • трюки паркування проти евакуаторів, про які можна прочитати в інтернеті, не діють. Якщо ви вивернете кермо, евакуатор однаково забере машину. Не зможуть забрати тільки занадто важкий автомобіль, наприклад броньований.

Що робити, коли евакуювали автомобіль

Що робити, коли евакуювали автомобіль. Фото: Ann H / Pexels

Що робити, коли евакуювали автомобіль. Фото: Ann H / Pexels

The Page вже писало картки для водіїв, у яких евакуювали авто. На практиці вийшло от що:

  • якщо ваш автомобіль уже поставили на евакуатор, забрати його можна буде тільки на штрафмайданчику. Тому інспектори з паркування поспішають саме евакуювати авто, а не виписати штраф. І це є цілком зрозумілим: штраф за неправильне паркування — 680 грн, а за послуги евакуатора потрібно буде заплатити ще 1270 грн (ці гроші йдуть не до ГУК і не до ГУНП, а ТОВ «Автосос-Сервіс»). Один день стоянки на штрафмайданчику обійдеться в 144 грн (з першого до сьомого дня); з восьмого дня — 24 грн;
  • я побачила свій автомобіль на евакуаторі. Коли розпитала водія про те, що робити людям, які прийшли на стоянку, а машини немає, він порадив зателефонувати до поліції й назвати номер авто. Там автомобіль перевірять і, якщо його евакуювали, направлять на штрафмайданчик;
  • телеграм-канал «Київська платформа евакуації» — марна штука. Колись там дійсно публікували номери евакуйованих автомобілів. Зараз цей канал перетворився на якусь подобу жовтої преси найнижчого штибу. Тут можна знайти все що завгодно: ролики з матюками, дивні меми й навіть номер автомобіля Давида Арахамії, але тільки не інформацію про евакуацію машин;
  • перевірити автомобіль можна за допомогою мобільного застосунку «Київ Цифровий». Навігація там заплутана, але розібратися з перевіркою авто можна;
  • на штрафмайданчику сперечатися марно. Якщо ви не згодні з евакуацією, вас направлять до головної інспекції на Леонтовича, 6. Щоб забрати машину, у будь-якому разі потрібно буде оплатити всі три чеки: штраф, послуги евакуатора та стоянку на штрафмайданчику. Заходьте до кабінету й беріть квитанції для оплати;
  • тепер про оплату. На штрафмайданчику піарять застосунок «Київ Цифровий». І якщо в цьому застосунку ще можна розібратися й перевірити, чи евакуювали авто, то зрозуміти, як оплатити рахунки, досить складно. Можна поїхати до банку або оплатити все на місці через спеціальний автомат;
  • з автоматом теж самостійно не розберешся — краще одразу покликати на допомогу співробітника штрафмайданчика. Ще один момент: використовуйте купюри під розрахунок. Автомат не видає решту, а пропонує направити гроші до фонду боротьби з коронавірусом.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини