Facebook Pixel

Як HR-фахівці можуть допомогти співробітнику з критичним захворюванням

Стас Островський
Директор з розвитку бізнесу компанії Madanes

В сучасному суспільстві досі є теми, які залишаються під табу. Онкологія – одна з таких. Люди звикли, що про рак краще не думати, не говорити й навіть не чути. Вони переконані, це може статися з будь-ким, але не з ними. Однак, коли людина зіштовхується з критичним захворюванням, її наздоганяє почуття розгубленості й страху невідомості: як сказати про це близьким, що тепер з роботою, де взяти гроші на лікування, як обрати лікаря й багато інших.

Боротьба з онкологією являє собою широкий спектр діагнозів, методів лікування та терапії, побічних ефектів та подальшої реабілітації. Водночас це дуже особистий досвід, який кожен проживає по-своєму. Хтось може бути відкритим в питаннях свого здоров’я, а інші, навпаки – триматимуть це при собі.

Говорити про діагноз «онкологія» може бути важко, а особливо повідомляти про це керівництво. Співробітник не знає, яку реакцію очікувати: тепер до нього буде інакше ставлення чи його просто звільнять, щоб уникнути зайвих турбот?

Звісно, представники керівництва або самі роботодавці анітрохи не зобов'язані вдаватися в усі подробиці стану здоров'я своїх працівників, однак є речі, які потрібно знати та організувати, аби надати необхідну підтримку та допомогу.

Часто першими, хто дізнається про хворобу колеги, стають працівники відділу кадрів. Саме вони допомагають з внутрішньокорпоративною комунікацією, оформленням лікарняного, страхуванням тощо.

Зазвичай, коли людина повідомляє про свій діагноз, то, в більшості випадків, компанії зберігають позицію за таким співробітником, можливо, з невеликою зміною заробітної платні. Однак перш ніж дійти до прийняття такого рішення, HR-менеджеру потрібно налагодити відкритий діалог з онкохворим співробітником, де вони зможуть обговорити важливі питання подальшої взаємодії. HR-фахівець повинен звернути увагу на такі нюанси:

· Чи потрібно змінити робоче місце на більш «ізольоване» від колег? Це допоможе уникнути ризику інфікування, адже лікування деяких видів раку може ослабити імунну систему.

· Чи потрібно розробити для працівника індивідуальний графік роботи? Таким чином він зможе приділяти час на необхідне лікування, при цьому не випадаючи з робочого процесу.

· Чи хоче співробітник перейти на віддалену роботу? Такий формат дозволить проходити лікування, не афішуючи колективу свій діагноз.

· Чи потребує працівник фінансової підтримки? Тут може підійти будь-яка допомога: компенсація витрат чи збір грошей на лікування.

Нерідко HR-фахівці зіштовхуються з проханням співробітників допомогти їм відшкодувати витрати або разом знайти рішення для складного медичного питання. Однак найкраще, що можуть зробити в компанії – звернутися за допомогою в страхову компанію, яка забезпечить хворому повний супровід під час лікування, проконсультує з приводу того чи іншого питання та надасть необхідний асистанс. Проте про страхування співробітників потрібно потурбуватися завчасно, адже, коли людина вже хворіє – оформити страховий поліс не вийде.

Чому потрібно звертатися до страхових компаній

На ринку України представлена велика кількість страхових компаній, які пропонують різні умови та послуги. Деякі з них гарантують лише фінансову компенсацію усіх медичних витрат при настанні страхового випадку, в той час, як інші беруть на себе роль адміністратора процесу лікування. Зазвичай страхові компанії такого типу мають вже готову інфраструктуру, напряму співпрацюють з великою кількістю медичних закладів країни та світу, доставляють вартісні препарати та організовують консультації з профільними фахівцями.

Страхові компанії такого типу володіють не лише фінансовими ресурсами, які роблять процес лікування більш гладким, а й мають великий досвід, знають та розуміють усі тонкощі організації, можуть проконтролювати якість надання тієї чи іншої послуги. Вони точно знають вартість медикаментів та процедур, можуть порекомендувати клініку чи фахівця, а також забезпечують повний менеджмент.

Однак очевидно, що непрофесіоналу важко буде розібратися в таких тонкощах. Нещодавно ми порахували, скільки часу витрачають наші фахівці, працюючи з одним кейсом, в якому усе йде за планом. Враховуючи специфіку та досвід компанії, показник склав 30 днів безперервної восьмигодинної роботи. А якщо підрахувати скільки часу витратить HR-фахівець на непрофільну діяльність?

Забезпечення онкологічної допомоги в умовах боротьби з COVID-19 стало справжнім викликом

За даними ВООЗ, від початку поширення вірусу у 112 зі 163 країн світу виникли проблеми з наданням медичних послуг, які пов'язані з діагностикою та лікуванням неінфекційних захворювань, у тому числі – онкологічних.

Найчастіше люди не можуть своєчасно отримати якісну консультацію та розпочати лікування через транспортні обмеження, а планові операції можуть відкладатися на невизначений термін.

Карантинні обмеження негативно позначилися й на доступності лікарських засобів – пацієнтам сьогодні складно своєчасно отримати необхідні та, у прямому сенсі, життєво важливі медикаменти. Деякі препарати взагалі можна чекати місяцями, а у людини може й не бути стільки часу. Крім цього, локдауни також суттєво ускладнили процеси транспортування пацієнтів до профільних медичних закладів, задля отримання необхідної допомоги та лікування, що б стримувало прогресування хвороби.

Самостійно впоратися з такими викликами часом буває нелегко, тож, звісно, краще скористатися послугами досвідчених компаній, які вже мають налагоджену інфраструктуру та можуть оперативно й ефективно допомогти.

Психологічний добробут має значення

Коли людина подолала онкологічне захворювання, їй може бути важко повернутися до звичного ритму життя. Тож не варто очікувати, що співробітник, завершивши терапію, одразу увіллється в робочу рутину, а особливо, якщо проводилося важке чи травматичне лікування. Саме тому сучасна онкомедицина відходить від задачі лише вилікувати людину. Насправді її мета – зберегти (або покращити) якість життя людини.

Турбота про ментальне здоров’я – тренд, який лише набирає обертів. А в контексті боротьби з важкою хворобою робота з психологом – невіддільна частина терапії, яка допоможе прийняти та усвідомити нову реальність не лише пацієнту, а його близьким та робочому оточенню.

Велика перевага страхових компаній полягає саме в тому, що завдяки внутрішній інфраструктурі вони можуть не тільки відшкодувати високу вартість лікування онкозахворювання, а й забезпечити його оперативну організацію, а також надати ресурси та підтримку для подальшої фізичної та психологічної реабілітації. Такий підхід допомагає людині пройти цей складний період та повернутися до повноцінного життя після хвороби.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора