В сучасному суспільстві досі є теми, які залишаються під табу. Онкологія – одна з таких. Люди звикли, що про рак краще не думати, не говорити й навіть не чути. Вони переконані, це може статися з будь-ким, але не з ними. Однак, коли людина зіштовхується з критичним захворюванням, її наздоганяє почуття розгубленості й страху невідомості: як сказати про це близьким, що тепер з роботою, де взяти гроші на лікування, як обрати лікаря й багато інших.
Боротьба з онкологією являє собою широкий спектр діагнозів, методів лікування та терапії, побічних ефектів та подальшої реабілітації. Водночас це дуже особистий досвід, який кожен проживає по-своєму. Хтось може бути відкритим в питаннях свого здоров’я, а інші, навпаки – триматимуть це при собі.
Говорити про діагноз «онкологія» може бути важко, а особливо повідомляти про це керівництво. Співробітник не знає, яку реакцію очікувати: тепер до нього буде інакше ставлення чи його просто звільнять, щоб уникнути зайвих турбот?
Звісно, представники керівництва або самі роботодавці анітрохи не зобов'язані вдаватися в усі подробиці стану здоров'я своїх працівників, однак є речі, які потрібно знати та організувати, аби надати необхідну підтримку та допомогу.
Часто першими, хто дізнається про хворобу колеги, стають працівники відділу кадрів. Саме вони допомагають з внутрішньокорпоративною комунікацією, оформленням лікарняного, страхуванням тощо.
Зазвичай, коли людина повідомляє про свій діагноз, то, в більшості випадків, компанії зберігають позицію за таким співробітником, можливо, з невеликою зміною заробітної платні. Однак перш ніж дійти до прийняття такого рішення, HR-менеджеру потрібно налагодити відкритий діалог з онкохворим співробітником, де вони зможуть обговорити важливі питання подальшої взаємодії. HR-фахівець повинен звернути увагу на такі нюанси:
· Чи потрібно змінити робоче місце на більш «ізольоване» від колег? Це допоможе уникнути ризику інфікування, адже лікування деяких видів раку може ослабити імунну систему.
· Чи потрібно розробити для працівника індивідуальний графік роботи? Таким чином він зможе приділяти час на необхідне лікування, при цьому не випадаючи з робочого процесу.
· Чи хоче співробітник перейти на віддалену роботу? Такий формат дозволить проходити лікування, не афішуючи колективу свій діагноз.
· Чи потребує працівник фінансової підтримки? Тут може підійти будь-яка допомога: компенсація витрат чи збір грошей на лікування.
Нерідко HR-фахівці зіштовхуються з проханням співробітників допомогти їм відшкодувати витрати або разом знайти рішення для складного медичного питання. Однак найкраще, що можуть зробити в компанії – звернутися за допомогою в страхову компанію, яка забезпечить хворому повний супровід під час лікування, проконсультує з приводу того чи іншого питання та надасть необхідний асистанс. Проте про страхування співробітників потрібно потурбуватися завчасно, адже, коли людина вже хворіє – оформити страховий поліс не вийде.
Чому потрібно звертатися до страхових компаній
На ринку України представлена велика кількість страхових компаній, які пропонують різні умови та послуги. Деякі з них гарантують лише фінансову компенсацію усіх медичних витрат при настанні страхового випадку, в той час, як інші беруть на себе роль адміністратора процесу лікування. Зазвичай страхові компанії такого типу мають вже готову інфраструктуру, напряму співпрацюють з великою кількістю медичних закладів країни та світу, доставляють вартісні препарати та організовують консультації з профільними фахівцями.
Страхові компанії такого типу володіють не лише фінансовими ресурсами, які роблять процес лікування більш гладким, а й мають великий досвід, знають та розуміють усі тонкощі організації, можуть проконтролювати якість надання тієї чи іншої послуги. Вони точно знають вартість медикаментів та процедур, можуть порекомендувати клініку чи фахівця, а також забезпечують повний менеджмент.
Однак очевидно, що непрофесіоналу важко буде розібратися в таких тонкощах. Нещодавно ми порахували, скільки часу витрачають наші фахівці, працюючи з одним кейсом, в якому усе йде за планом. Враховуючи специфіку та досвід компанії, показник склав 30 днів безперервної восьмигодинної роботи. А якщо підрахувати скільки часу витратить HR-фахівець на непрофільну діяльність?
Забезпечення онкологічної допомоги в умовах боротьби з COVID-19 стало справжнім викликом
За даними ВООЗ, від початку поширення вірусу у 112 зі 163 країн світу виникли проблеми з наданням медичних послуг, які пов'язані з діагностикою та лікуванням неінфекційних захворювань, у тому числі – онкологічних.
Найчастіше люди не можуть своєчасно отримати якісну консультацію та розпочати лікування через транспортні обмеження, а планові операції можуть відкладатися на невизначений термін.
Карантинні обмеження негативно позначилися й на доступності лікарських засобів – пацієнтам сьогодні складно своєчасно отримати необхідні та, у прямому сенсі, життєво важливі медикаменти. Деякі препарати взагалі можна чекати місяцями, а у людини може й не бути стільки часу. Крім цього, локдауни також суттєво ускладнили процеси транспортування пацієнтів до профільних медичних закладів, задля отримання необхідної допомоги та лікування, що б стримувало прогресування хвороби.
Самостійно впоратися з такими викликами часом буває нелегко, тож, звісно, краще скористатися послугами досвідчених компаній, які вже мають налагоджену інфраструктуру та можуть оперативно й ефективно допомогти.
Психологічний добробут має значення
Коли людина подолала онкологічне захворювання, їй може бути важко повернутися до звичного ритму життя. Тож не варто очікувати, що співробітник, завершивши терапію, одразу увіллється в робочу рутину, а особливо, якщо проводилося важке чи травматичне лікування. Саме тому сучасна онкомедицина відходить від задачі лише вилікувати людину. Насправді її мета – зберегти (або покращити) якість життя людини.
Турбота про ментальне здоров’я – тренд, який лише набирає обертів. А в контексті боротьби з важкою хворобою робота з психологом – невіддільна частина терапії, яка допоможе прийняти та усвідомити нову реальність не лише пацієнту, а його близьким та робочому оточенню.
Велика перевага страхових компаній полягає саме в тому, що завдяки внутрішній інфраструктурі вони можуть не тільки відшкодувати високу вартість лікування онкозахворювання, а й забезпечити його оперативну організацію, а також надати ресурси та підтримку для подальшої фізичної та психологічної реабілітації. Такий підхід допомагає людині пройти цей складний період та повернутися до повноцінного життя після хвороби.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора