Facebook Pixel
Русский военный корабль, иди нах*й.
Пожертвувати на армію
×

Казино, гральні автомати, букмекерські контори: на старт, увага, запуск!

Ірина-Марія Гук
Юристка Legal Advisers ADEQUATE LAWYERS

11 серпня 2020 року президент Володимир Зеленський підписав закон «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор». 12 серпня 2020 року закон було опубліковано, а 13 серпня він набув чинності.

Розглянемо головні положення закону, щоб розуміти, чого очікувати українцям і бізнесу та яким чином ухвалений закон сприятиме розвитку економіки України.

Передісторія. Ідея легалізації грального бізнесу не залишала народних обранців усі 11 років з дня заборони азартного бізнесу.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!

Держава намагалася боротися з гральним бізнесом, але з огляду на те, що Україні потрібні іноземні інвестиції, розвиток інфраструктури та поповнення державного бюджету, було ухвалено рішення: гральному бізнесу бути.

Кому дозволено здійснювати діяльність

Законом дозволяється діяльність казино та букмекерських пунктів (зокрема в мережі інтернет), залів гральних автоматів та організація онлайн-покеру (зокрема організація та проведення азартних ігор у покер у мережі інтернет).

Підписуйтесь на нас в Google News!

Азартними іграми в казино закон вважає циліндричні ігри (рулетка), ігри в карти (зокрема гра в покер), ігри в кості, ігри на гральних автоматах.

Букмекерська діяльність – це господарська діяльність з організації та проведення парі (букмекерських парі та парі тоталізатора) у букмекерських пунктах та/або в мережі інтернет. За законом лотереї, спортивний покер, більярд і боулінг азартними іграми не вважаються.

Водночас визначені види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор на території України можуть проводитися виключно за наявності у підприємця відповідних ліцензій з використанням сертифікованого, підключеного до Державної системи онлайн-моніторингу грального обладнання та онлайн-систем організаторів азартних ігор.

Які вимоги передбачено до організаторів азартних ігор?

Стаття 14 закону визначає вимоги до організаторів азартних ігор. Так, встановлено обмеження, що дозволяє бути організатором виключно юридичній особі – резиденту України, основним видом діяльності якої є організація та проведення азартних ігор.

Щодо статутного капіталу теж встановлено низку вимог: його треба сформувати грошовими коштами на суму не менш як 30 млн грн, водночас більшу частину статутного (складеного) капіталу може бути сформовано коштом цінних паперів, іншого майна та майнових прав.

З метою запобігання відмиванню доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення низка вимог стосується кінцевих бенефіціарних власників організатора азартних ігор.

Організатор азартних ігор зобов’язаний оформити цільовий банківський депозит або банківську гарантію здійснення виплати виграшів на суму 7200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.

Крім того, організаторами азартних ігор не можуть бути: банки та інші фінансові установи, неприбуткові організації та установи, а також юридичні особи, яким здійснення організації та проведення азартних ігор заборонено судом.

З чого почати? Одним із найважливіших питань для здійснення діяльності з організації азартних ігор є отримання ліцензії.

Передбачено 11 видів ліцензій:

  • для організації та проведення азартних ігор в гральних залах казино;
  • для організації та проведення азартних ігор в мережі інтернет;
  • для проведення букмекерської діяльності;
  • для організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
  • для здійснення діяльності з організації та проведення азартних ігор в покер у мережі інтернет;
  • на гральний стіл та/або стіл із рулеткою;
  • на букмекерський пункт;
  • на гральний автомат;
  • на здійснення діяльності щодо надання послуг у сфері азартних ігор;
  • на здійснення діяльності щодо укладення парі тоталізатора на іподромі;
  • інвестиційна ліцензія.

Законом не обмежується кількість ліцензій, що можуть видаватися одному оператору. Але є обмеження щодо можливості використання ліцензії тільки для одного бренду організатора азартних ігор.

Водночас ніщо не забороняє юридичній особі-оператору використовувати декілька брендів. Крім того, організатору азартних ігор казино у будь-якому разі необхідно отримати декілька ліцензій (і на здійснення діяльності, і на обладнання, яке використовуватиметься в діяльності).

Бюрократія: як отримати ліцензію

Не менш важливим для кожного бізнесмена, що хоче займатися новодозволеною діяльністю, є питання щодо того, як отримати ліцензію. І тут питання із зірочкою.

Положення закону передбачають загальні повноваження та умови отримання ліцензії, а також створення профільної Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей, яка зі свого боку візьметься за розробку ліцензійних умов для кожного виду діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. Тому умови отримання ліцензій чекаємо вже найближчим часом.

Тривають дискусії щодо функціонування, обрання членів і ухвалення рішень «новою» комісією.

Наразі передбачено, що голова та члени комісії призначаються на посади Кабінетом міністрів за підсумками конкурсу.

Конкурсна комісія затверджується урядом за поданням профільного комітету, яким є комітет Верховної Ради з питань фінансів, податкової та митної політики. Але такі положення розширюють повноваження комітету ВР і призводять до юридичних колізій.

Не менш цікавою є неузгодженість між положеннями закону, що передбачає самостійне визначення комісією порядку здійснення своїх обов'язків, та закону «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», де зазначається, що порядок видачі документів дозвільного характеру може встановлюватися виключно законами.

Проте після обговорення проблемних питань закону щодо обрання перевірчого органу такі колізії обіцяють виправити прикінцевими положеннями у законопроєкті про оподаткування грального бізнесу. Чого ми теж чекаємо.

А як же люди?

Питання легалізації азартних ігор гостро стояло тривалий час саме через суспільну загрозу та негативний вплив на гравців, їхні родини тощо.

Положення закону детально регулюють вимоги щодо гравців, їхнього обліку та створюють механізм боротьби з лудоманією.

Закон передбачає:

  • вік гравця — не менш як 21 рік, ідентифікація на вході;
  • створення реєстру гравців, самообмежених осіб та осіб, щодо яких наявні інші обмеження, що надає змогу обмежити участь в азартних іграх фізичної особи на строк від 6 місяців до 3 років;
  • гральні заклади не можна розміщувати на відстані ближче ніж 500 метрів від шкіл;
  • казино можуть працювати лише у п'ятизіркових готелях. Зали гральних автоматів можна розміщувати у тризіркових, чотиризіркових та п'ятизіркових готелях;
  • запроваджується принцип «відповідальної гри», що передбачає проведення організатором азартних ігор заходів щодо попередження та мінімізації негативних наслідків від участі фізичних осіб в азартних іграх.

Як вплине легалізація грального бізнесу на українців, говорити зарано — побачимо з часом. Але важливо, щоб механізми боротьби з лудоманією не лише були зафіксовані в законі, а й насправді працювали.


Замість висновку. Ніхто не очікував, що ухвалення закону про легалізацію грального бізнесу буде єдиним комплексним способом розв'язання усіх проблем, які супроводжують азартну діяльність.

Та все ж ухвалення такого закону є значним кроком і згодою держави брати на себе відповідальність за легальний розвиток цієї діяльності.

Тепер новоствореному бізнесу необхідно тримати руку на пульсі та слідкувати за підзаконними актами, що ухвалюватимуться Комісією з регулювання азартних ігор і лотерей; створювати умови та виконувати вимоги щодо здійснення азартної діяльності й, звісно, бути готовими до приходу «гостей» — правоохоронних органів.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини