Facebook Pixel

Легалізація грального бізнесу: яких законів бракує

Юлія Лукошкіна
Адвокатка, керівниця Київського офісу АО Matviyiv & partners

Тривалий час гральний бізнес в Україні перебував під забороною і працював у «тіні». Протягом цього часу розроблялися різні законопроєкти, але жодних зрушень не відбувалося.

Нелегальні казино та інші гральні заклади існували під виглядом проведення державних лотерей, незаконно використовуючи лотерейні термінали як гральні автомати.

Дохід від грального бізнесу становив близько 1,5 млрд грн, які йшли не до бюджету, а в приватні кишені.

Telegram Logo

14 липня Верховна Рада України нарешті завершила розгляд 3,5 тис. правок і ухвалила проєкт закону 2285-д «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».

За підрахунками профільного комітету, від легалізації азартних ігор у перший рік до бюджету надійде від 2,5 до 4 млрд грн.

QuoteЛіцензія коштуватиме близько $2 млн для Києва і $1 млн для інших населених пунктів України.

Основними положеннями цього закону передбачено, що грати в азартні ігри можна буде громадянам, яким виповнився 21 рік, до того ж потрібно буде проходити ідентифікацію.

Крім того, надалі буде створено реєстри гравців, а залежні від гри особи зможуть самостійно обмежити себе від участі в азартних іграх.

Для цього потрібно буде звернутися до організатора азартних ігор або регулятора із заявою про внесення в Реєстр самообмежених осіб.

Ініціювати заборону також зможуть і близькі родичі гравців шляхом подання відповідної заяви до суду, якщо така особа завдає своєю залежністю важкої матеріальної шкоди собі та своїй сім'ї.

Відповідальність. Новим законом закріплюється кримінальна й фінансова відповідальність організатора азартних ігор за ведення грального бізнесу без ліцензії.

Така діяльність каратиметься штрафом у розмірі від 10 до 40 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або позбавленням волі на строк від 6 до 8 років з конфіскацією грального обладнання.

Відповідальним особам, які не вжили заходів для припинення незаконного проведення азартних ігор і лотереї, також загрожує позбавлення волі на строк від 6 до 8 років.

У разі допуску до участі у грі людей з реєстру осіб, яким обмежено доступ до казино, організатор несе фінансову відповідальність у розмірі понад 2 млн грн.

Розташування. Територією спеціальної гральної зони для гральних закладів казино будуть готелі категорії «п'ять зірок» із номерним фондом не менш як 150 (сто п'ятдесят) номерів для міста Києва.

Для інших населених пунктів це буде територія будівель, в яких розташовані готелі категорії «п'ять зірок» з номерним фондом не менш як 100 (сто) номерів.

Ліцензія коштуватиме близько $2 млн для Києва і $1 млн для інших населених пунктів України.

Закон вимагає розміщувати гральні заклади на відстані не менш як 500 метрів від навчальних закладів.

QuoteІснуватиме онлайн-моніторинг — дані отримуватимуть від грального обладнання.

Букмекери зможуть працювати як онлайн, так і офлайн. Букмекерські контори повинні розміщуватися тільки в готелях (3-5 зірок) або на іподромі. Вартість ліцензії — близько мільйона доларів, за кожен окремий офіс доведеться платити по $500 на місяць.

Для тих, хто організовує й проводить лотереї, передбачено три ліцензії. Вартість кожної — $500 тис. Для тих, хто захоче мати онлайн-казино і онлайн-покер, ліцензія коштуватиме близько $200 тис. за кожен сайт. А от грати в покер на гроші можна буде тільки на території казино.

Контроль. Органом державного регулювання у сфері організації та проведення азартних ігор буде Комісія з розвитку та регулювання азартних ігор, яка видаватиме ліцензії, проводитиме моніторинг і контроль.

Також буде створено виключний перелік грального обладнання, яке підлягає обов’язковій сертифікації, та перелік тих, хто зможе проводити сертифікацію.

Окрім того, існуватиме онлайн-моніторинг, який дозволить отримувати дані від грального обладнання організаторів азартних ігор і централізовано здійснювати контроль по всій території країни.

QuoteЗакон вимагає розміщувати гральні заклади на відстані не менш як 500 метрів від навчальних закладів.

Проте для того, щоб запрацювали механізми контролю та прозорої діяльності цього бізнесу, необхідно ухвалити ще низку нормативно-правових актів.

Зокрема, визначити повноваження та порядок формування Комісії з регулювання азартних ігор і лотерей, яка є органом виконавчої влади зі спеціальним статусом.

Важливо зрозуміти, хто обиратиме й контролюватиме незалежність і неупередженість під час ухвалення рішень. Необхідно детально пропрацювати методику ідентифікації гравця, щоб не можна було приховати свій вік або сховатися за підробними посвідченнями особи.

Варто також законодавчо врегулювати, в рамках яких процесуальних норм суди розглядатимуть позови родичів щодо обмеження особи в праві брати участь в азартних іграх.

Необхідні також механізми виконання таких судових рішень і відповідь на питання про те, як водночас забезпечити права і свободи громадянина з точки зору захисту права на повагу до сімейного та приватного життя.


Тому сподіваємося, що вдасться реалізувати цей закон без заангажованості та прозоро забезпечити надходження коштів від ліцензій і податків до бюджету.

Необхідно також створити незалежний перевірчий орган, який зможе виконувати свої функції без впливу зовнішніх факторів.

Також повинні бути створені умови неможливості впливу на соціальні об'єкти, об'єкти шкільної інфраструктури, а нові правила не повинні стимулювати ігроманію серед населення. У такому разі держава, суспільство і бізнес тільки виграють.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини