Facebook Pixel

Повернення ставки та 500 метрів. Як працюватиме легальне казино

Андрій Астапов
Керуючий партнер ETERNA LAW

14 липня 2020 року Верховна Рада не без зусиль, але все-таки прийняла у другому читанні і в цілому закон «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».

QuoteОбійшлося без прийняття правок, які кардинально вплинули на основні положення закону.

Особливо креативні ньюзмейкери вже охрестили цю подію «днем воскресіння» і «днем виходу з тіні» однієї з галузей економіки України. Шлях прийняття цього закону був складним і тернистим.

Чого тільки варті провал голосування в першому читанні (на той час у номері законопроєкту відсутня літера «д», що означає «доопрацьований»), наступне оголошення війни нелегальним операторам з боку влади та 3 500 поправок, поданих депутатами до другого читання.

Процес голосування законопроєкту в другому читанні можна назвати достатньо оперативним і спокійним.

Ба більше, обійшлося без прийняття правок, які кардинально вплинули на основні положення закону та суперечили цілям, які спочатку ставили перед собою автори законопроєкту.

Однак варто визнати, що кілька суперечливих правок все-таки було прийнято, унаслідок чого їхня присутність у фінальній редакції закону може так чи інакше ускладнити життя майбутнім учасникам ринку. Основні з них коротко розглянемо нижче.


Насамперед йдеться про виправлення, яка передбачає, що зали гральних автоматів мають розміщуватися на відстані щонайменше 500 м від будь-якої освітньої установи.

Спочатку може здатися, що ця правка покликана загородити неповнолітнім доступ до азартних ігор. Однак під час більш докладного вивчення виникають великі сумніви в доцільності таких заходів.

QuoteКілька суперечливих правок все-таки було прийнято.

Це пов'язано насамперед з тим, що законом передбачається розміщення залів гральних автоматів виключно на території готелів, доступ до яких суворо обмежений.

Ба більше, подібна вимога, власне, робить вкрай складним розміщення залів гральних автоматів у містах-мільйонниках, що істотно «вдарить» по інвестиційній привабливості ринку.

Скажімо, у Києві дуже важко знайти готель, який відповідає вимогам закону.

Також хотілося б відзначити проголосовану правку щодо механізму повернення ставки в 10-кратному розмірі у разі допуску до гри особи, яка не мала права бути допущеною до гри.

Як показує досвід багатьох зарубіжних країн, подібний механізм захисту гравців є вкрай малоефективним і породжує великі ризики, пов'язані з корупцією та шахрайством.

Загалом прийнятий закон можна оцінити як безумовно важливий і позитивний крок. Проте важливо розуміти, що закон встановлює лише загальні правила ринку азартних ігор.

Для повноцінного запуску ринку необхідно розробити та прийняти відповідну систему підзаконних нормативно-правових актів з ряду суміжних, не менш важливих питань, пов'язаних, крім усього іншого, з оподаткуванням різних видів азартних ігор, механізмом здійснення контролю з боку держави і т. д.

Система оподаткування, яка застосовуватиметься до азартного бізнесу, буде значною мірою впливати на інвестиційну привабливість ринку загалом.

QuoteБудь-які висновки щодо інвестиційної привабливості ринку азартних ігор в Україні передчасні.

У разі встановлення надмірно завищених податкових ставок погіршення зараз оптимістичного настрою потенційних інвесторів може бути драматичним.

Варто зазначити, що за цими напрямками триває активна робота.

Ба більше, очікується, що законопроєкт про внесення відповідних змін до Податкового кодексу щодо оподаткування азартного бізнесу буде незабаром винесено на розгляд Верховної Ради.

Насамкінець можна стверджувати, що будь-які висновки щодо інвестиційної привабливості ринку азартних ігор в Україні передчасні, адже до прийняття змін до Податкового кодексу неможливо побачити повну картину регулювання ринку.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора