Казино та кості за законом. Як перевірятимуть гравців

Денис Шевченко
член Асоціації правників України, помічник адвоката у кримінальних справах АО «AVER LEX»

Цього тижня Верховна Рада розглядає закон, що має на меті легалізувати українські «лас-вегаси». Які правила гри хочуть запровадити?


Казино, ігрові автомати, букмекерські контори та інші азартні ігри – гральний бізнес, який заборонено в Україні вже понад 10 років.

Введення такої заборони планувалося як тимчасовий захід, а закон, який би встановлював чіткі правила роботи грального бізнесу, мали розробити впродовж трьох місяців після введення заборони.

Telegram Logo
До азартних ігор казино відносять: рулетку, ігри в карти, ігри в кості та ігри на гральних автоматах.

Проте «не буває нічого більш вічного, ніж тимчасове», і азартні ігри й досі перебувають поза законом. Водночас за підприємницьку діяльність з їх організації та їхнє проведення передбачено кримінальну відповідальність.

І ось нарешті наприкінці 2019 року у Верховній Раді зареєстрували законопроєкт № 2285-д, який покликаний знову легалізувати гральний бізнес на всій території України.

Ним пропонується дозволити ведення в Україні підприємницької діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино та у гральних залах автоматів, а також букмекерської діяльності в букмекерських конторах і на іподромах.

До азартних ігор казино відносять: рулетку, ігри в карти, ігри в кості та ігри на гральних автоматах.

Для того щоб будь-яка гра вважалася азартною, вона повинна відповідати трьом критеріям:

  1. Наявність ставки (грошова умова, яка є необхідною для участі в грі).
  2. Можливість отримання або неотримання виграшу (призу).
  3. Імовірність виграшу (призу) та його розмір повністю або частково залежать від випадковості.

Не належать до азартних ігри у більярд, боулінг, спортивні та творчі змагання, лотереї та спортивний покер.

Негативним у цьому є те, що за бажання, керуючись трьома критеріями, зазначеними вище, до азартної гри можна віднести і не пов’язану з нею діяльність, наприклад, будь-яке інвестування.

Альтернативою є розроблення окремого переліку азартних ігор з чітким описом їхніх правил та особливостей.

QuoteНе належать до азартних ігри у більярд, боулінг, спортивні та творчі змагання, лотереї та спортивний покер.

З метою контролю діяльності грального бізнесу пропонується створити спеціальний уповноважений орган, завданням якого стане видача дозволів на розміщення гральних залів у приміщеннях, видача ліцензій на таку діяльність, як гральний бізнес, контроль дотримання ліцензійних умов і законодавства організаторами азартних ігор.

Основний контроль планується здійснювати уповноваженим органом через державну систему онлайн-моніторингу, до якої в обов’язковому порядку мають бути підключені всі гральні заклади та ігрові автомати в них.

Таке підключення має забезпечувати безперебійний контроль всієї роботи організаторів азартних ігор (інформація про гравців, час та розмір зроблених ними ставок, їхні виграші та інше) у режимі реального часу та надійне збереження й захист такої інформації.

Окрім того, за допомогою цієї системи можна буде віддалено вимкнути будь-який з ігрових автоматів у разі потреби.

Такий контроль з боку держави не буде зайвим, адже у деяких власників бізнесу та людей існує спокуса приховати частину доходів від податкової або збільшити їх не зовсім чесним шляхом.

До системи онлайн-моніторингу будуть підключені всі гральні заклади та ігрові автомати в них.

У сучасному світі всі вже звикли до того, що держава є лише одним із суб’єктів, який регулярно збирає й опрацьовує особисту інформацію.

Безсумнівно, одним із плюсів легалізації стане те, що участь в азартних іграх зможуть брати лише ті, хто досяг 21-річного віку та не перебуває у спеціально створеному реєстрі осіб, для яких участь в азартних іграх є обмеженою.

До цього спеціального реєстру можна буде потрапити як за рішенням суду, так і за власною заявою. Кожного гравця перевірятимуть на вході до грального закладу, а онлайн-гравців навіть зможуть змусити робити фото/відео поряд зі своїм паспортом.

Іншим плюсом для держави (й одночасно мінусом для підприємців) є те, що організатори азартних ігор сплачуватимуть величезні податки та ліцензійні збори до бюджетів України.

Максимальна вартість річної ліцензії за гральний заклад становитиме близько 283,3 млн грн, а за один гральний стіл/автомат – 802,9 тис. грн.

Проте до введення в дію державної системи онлайн-моніторингу, а це приблизно 2-3 роки, ці суми будуть утричі більшими.

Знадобиться дуже багато бюджетних коштів та часу, щоб налагодити всю систему легального грального бізнесу, а у підприємців може не вистачити доходу, щоб сплачувати всі ці податки та збори.

І тут виникає питання: а коли бюджет реально почне поповнюватися та чи відбуватиметься це взагалі, якщо більшість підприємців вирішить залишитися в тіні?

Також законом встановлено низку вимог до місця знаходження та приміщень гральних закладів, кількості і якості гральних столів/автоматів у них.

Гральні заклади дозволять розміщувати у трьох-, чотирьох- та п’ятизіркових готелях і спеціальних зонах по всій території країни.

QuoteОрганізатори азартних ігор сплачуватимуть величезні податки та ліцензійні збори.

Розміщення по всій Україні дасть змогу суттєво збільшити дохід організаторів азартних ігор, але це збільшить і кількість гравців, які не є туристами.

Тим паче, що з останньої редакції законопроєкту прибрали заборону розміщувати гральні заклади ближче ніж 500 м від закладів освіти.

У багатьох країнах азартні ігри онлайн є забороненими, але реально заблокувати всі сайти та їхні дзеркала майже неможливо.

Україна пішла іншим шляхом – тут мають намір дозволити ліцензованим сайтам працювати, а всі інші блокувати за рішенням уповноваженого органу.

Єдиними вимогами є реєстрація сайту в доменній зоні UA та розміщення всіх його серверів на території України, що, на жаль, є не дуже добре з огляду на захист від злочинців і недоброчесних правоохоронців.


У підсумку можна сказати, що легалізація грального бізнесу виведе більшість тіньового бізнесу в рамки закону.

Це дозволить не тільки контролювати всіх гравців і за потреби обмежувати їм доступ до азартних ігор, а й дасть змогу підприємцям цілком законним шляхом отримувати доходи від своєї діяльності, а отже, поповнювати бюджет України.

Якщо гральний бізнес не легалізувати та продовжувати заплющувати очі на його підпільне існування, це сприятиме розквіту неконтрольованої паразитарної лудоманії серед неповнолітніх і малозабезпечених людей.

Не кажучи вже про те, що це призводить до поширення злочинності та багатомільярдних втрат бюджету.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини

Імпорт газу в Україну досяг рекордного рівня з 2014 року

Добовий імпорт газу в Україну з Євросоюзу оновив рекорд 2014 року, досягнувши 70 млн кубометрів, повідомив глава «Оператора ГТС України» Сергій Макогон. При цьому в 2014 році країна ще імпортувала газ з Росії.

Ткаченко сказав, як подолати кризу в культурній сфері України

Держава повинна збільшити фінансування галузі культури мінімум на 50% через те, що 2021-й буде кризовим для культурної сфери України. Так вважає міністр культури Олександр Ткаченко.

Система електронних лікарняних почне працювати в серпні – Степанов

На брифінгу 11 липня міністр охорони здоров'я Максим Степанов сказав, що зараз проводиться тестування системи електронних листків непрацездатності (лікарняних). У ньому беруть участь близько 700 лікарень.