Facebook Pixel

Чому в Києві зараз стартує так мало нових житлових комплексів

Вікторія Берещак
оглядачка ринку нерухомості

Чому в Києві зараз стартує так мало нових житлових комплексів? Нещодавно отримала в особисті повідомлення подібне питання від підписниці.

Зазвичай причину люблять списувати на прийдешній апокаліпсис у вигляді мильної бульбашки, який обвалить ціни та паралізує девелоперський бізнес.

Але, як на мене, ми ще не зіткнулися з провісниками подібного сценарію, хоча ризиків для ринку нерухомості вистачає з головою.


На питання, чому так мало стартує продажів ЖК, відповідь потрібно давати комплексну.

Насамперед не варто забувати про те, що у нас надворі — 2020 рік. Ми якось пережили коронавірусну весну, і ринок ще й досі оговтується.

В умовах, коли горизонт планування затопило, забудовники з головою на плечах вирішили відкласти до шухляди більшість стартів продажів, які було заплановано.

Ті, хто розумів складність майбутнього, сконцентрувалися виключно на вже розпочатих будівництвах.

Зараз із відновленням купівельного інтересу поступово починається розморожування планів.

Водночас, згідно з моїми даними, восени нас чекає частина запаморочливих сюрпризів щодо злиття, поглинання, а іноді й пожирання тих, хто не встиг «перевзутися» під час коронавірусу.

Далі оглядаємося та бачимо, що кількість побудованого та зданого в експлуатацію житла з початку року дуже відрізняється.

Цьому дуже сприяла Державна архітектурно-будівельна інспекція, точніше, її ліквідація, і, звісно, карантин. Документи багатьох проєктів вже не перший місяць лежать і чекають свого часу, а новосели встигли вимучити себе та забудовників.

Є шанс, що до старту бізнес-сезону держоргани заворушаться, процес зрушиться з мертвої точки, затримки помалу почнуть ліквідуватися.

Інакше ми маємо великі шанси заплутатися в матриці очікування-реальність, яка впливатиме на відносини забудовник-покупець і покупець-влада однаковою мірою.

І насамкінець – поняття «мало» досить індивідуальне. За останні 2 роки (не беру зараз до уваги особливий 2020-й) ми спостерігаємо поступове балансування попиту та пропозиції.

Це призводить до ще більш запеклої конкуренції за покупця, від чого останній тільки виграє.

Адже конкуренція штовхає на опрацювання більш якісного та ліквідного продукту — житлового середовища з усіма необхідними функціями, а обмежені фінансові можливості аудиторії стримують стрибкоподібне зростання цін.

Це означає, що ви цілком можете розрахувати вигідний момент для купівлі вподобаного ЖК, ґрунтуючись на своїх доходах.

Для економії, звісно, краще заходити в інвестиції на старті, коли ціна на квадратний метр найнижча.

Але в такому разі дуже важливо перевірити й оцінити репутацію, надійність забудовника, вивчити дозвільну документацію, перспективи освоєння території та розвитку району.

Зі старту до завершення циклу проєкту ціна може зрости в середньому на 30% у комфорт-сегменті. Але все залежить від ЖК: це можуть бути і 33-34%, 40%, якщо платоспроможний попит концентруватиметься навколо нього.


Щоб передбачити потенційно успішний об'єкт, дивіться для початку на локацію, концепцію, формат, наповненість, благоустрій, квартирографію, а також архітектурні та планувальні деталі.

Порівнюйте сусідні комплекси, шукайте плюси та мінуси. А головне — мисліть категоріями тих, хто тут купуватиме.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора