Інтернет кишить історіями про загадкові зникнення посилок з пошти. Іноді посилку, попри системи безпеки, навіть можуть передати не в ті руки. розбиралося, як співробітники «Нової Пошти» реагують на подібні ситуації та як мінімізувати ризики потрапляння в афери шахраїв.
Втрачений телефон
Близько місяця тому користувач Facebook Святослав Савченко розповів про те, як відправляв телефон покупцеві за допомогою послуги «Накладений платіж». Покупець телефон не забрав, тому Савченко оформив послугу зворотна доставка, проте телефон до нього так і не повернувся.
«На «Новій Пошті» я зустрічав всяке, пробиті коробки, битий товар усередині, але такого «бруду» ще не було. Приходжу у 179 відділення забрати телефон, а співробітник НП стверджує, що він вчора вже видав мою посилку комусь іншому», – описує він.
Після довгого оформлення претензії та спілкування з кол-центром, Савченко отримав відповідь — «Вам відмовлено. Співробітник «Нової Пошти», що працює в 179 відділенні, виконав свою роботу правильно».
Реакція «Нової Пошти»
Пізніше у коментарі до посту представники «Нової Пошти» повідомили, що розібралися з ситуацією. Так, клієнт, який забрав телефон замість Савченка, звернувся у відділення, озвучив оператору номер накладної та надав паспорт на ім'я одержувача, що зазначено у накладній. За правилами компанії, цього достатньо для отримання посилки.
«Через кілька днів Ви звернулися до відділення і повідомили, що не отримували цей вантаж. Вам запропонували оформити офіційну претензію, щоб провести детальну перевірку, що і було зроблено. Після перегляду відеозаписів із відділення, під час отримання товару, колеги з профільного відділу встановили, що видача здійснювалася без порушень, за попереднім пред'явленням клієнтом документа, що підтверджує його особу», – йдеться у повідомленні.
Представник компанії додав, що підготував для Савченка офіційну письмову відповідь і порекомендував звернутися до представників правоохоронних органів, пообіцяв, що після надання копії заяви компанія зможе здійснити компенсацію.
«Помилка доставки «не у ті руки» з боку компанії виключена, адже за правилами компанії клієнт має озвучити оператору номер експрес-накладної та надати документ для підтвердження особи на ім’я отримувача посилки або ідентифікуватися через мобільний додаток. Лише на основі цього йому може бути видана посилка», – розповіли у «Новій Пошті».
Однак додали, що бувають випадки, коли хтось намагається отримати посилку за підробними документами, а співробітники компанії не мають компетенції встановлювати справжність або фальшивість документів. Тоді компанія наполегливо рекомендує клієнту негайно звернутися до правоохоронних органів.
«Зі свого боку, ми тісно співпрацюємо з правоохоронцями та допомагаємо виявляти та притягувати до відповідальності зловмисників як зовні, так і всередині компанії. Для цього маємо все необхідне – камери відеоспостереження у відділеннях та на сортувальних терміналах, потужні команди власної служби безпеки та юристів», – додали у «Новій Пошті».
Загалом, за даними компанії, 99,97% посилок клієнти отримують вчасно, цілими та неушкодженими. Іноді трапляються форс-мажори і людський фактор, але кожне звернення клієнтів «Нова Пошта» розглядає в індивідуальному порядку.
Як себе захистити
Щоб мінімізувати подібні ситуації, компанія рекомендує здійснювати оплату через сайт «Нової Пошти», і не переходити за іншими посиланнями від сторонніх людей, зокрема від продавця або покупця. Здійснювати онлайн-покупки потрібно тільки на перевірених сайтах і за допомогою післяплати.
Навіть якщо продавець чи покупець відправив посилання на сайт «Нової Пошти», його необхідно перевірити, перш ніж переходити. Адресний рядок шахрайських сайтів практично ідентичний із оригінальним, але з невеликою помилкою: наприклад, зайвою літерою. Якщо користувач перейшов на сайт, який виявився шахрайським, необхідно звернутися до кіберполіції за формою зворотного зв'язку, повідомити про сайт-двійник пошуковій системі Google.
Коли оформлюєш оголошення, потрібно вказувати повну суму за товар. Коли його відправляєш, потрібно використовувати номер експрес-накладної (ЕП), який зазначений в особистому кабінеті торговельного майданчика, і ніякий інший. Для відстеження посилок теж потрібно використовувати тільки офіційний сайт або додаток.
Якщо відправляєш цінні речі, необхідно вказувати реальний зміст вантажу та вартість відправки, якщо техніку – серійний номер та IMEI. Все це – гарантія безпеки.
Якщо виникла ситуація зі зникненням посилки або передачею її не до тих рук, необхідно звернутися до служби безпеки компанії або до її операторів якомога швидше, і запастися терпінням, тому що розгляд і з'ясування обставин може зайняти певну кількість часу.
Чого не можна робити
Ніколи не можна передавати третім особам скани або копії власних документів. Якщо хтось просить надати скани документів, це означає що спілкуєтеся з шахраєм. «Нова Пошта» може відсканувати документи тільки у разі оплати готівкою на суму понад 5 тис. грн.
Так само потрібно тримати у таємниці PIN-код до банківської карти, пароль для входу в інтернет-банкінг, коди повідомлень, 3-значний номер на зворотному боці банківських карт, хто б про нього не питав. Повідомляти можна тільки 16-значний номер карти.
Разом з цим не можна встановлювати на смартфон неперевірені програми.
«Будь-які аукціони посилок – шахрайство. «Нова пошта» ніколи не продає посилки», – повідомляють на «Новій Пошті».
Якщо все ж потрапили на шахрая, потрібно звернутися в компанію якомога швидше: до оператора в відділення, в службу підтримки або зателефонувавши на гарячу лінію 0-800-500-609.