Facebook Pixel

«П’ять років працювали над виходом на ринки Європи»: інтерв’ю з власником Biosphere Андрієм Здесенком

Як Biosphere вийшла на ринок Європи — інтерв’ю Андрія Здесенко. Обкладинка Олександра Шатова

Як Biosphere вийшла на ринок Європи — інтерв’ю Андрія Здесенко. Обкладинка Олександра Шатова

У 2022 року українська корпорація Biosphere придбала завод австрійського бренда товарів для дому та завдяки цьому в п’ять разів збільшила оборот експорту. Під час виступу на форумі Business Thinkers та під час інтерв‘ю для The Page власник Biosphere Андрій Здесенко розповів, де шукати фінансування для бізнесу українським підприємцям під час війни та як його корпорації вдалося збільшити експорт.

Що відомо про українську корпорацію Biosphere*

Biosphere у 1997 році заснував підприємець з Дніпра Андрій Здесенко. Сьогодні корпорація Biosphere володіє 13 брендами товарів для дому, серед яких «Фрекен Бок», Smile, Vortex, Novita, Selpak, LadyCotton, Bambik, Go Wipes тощо.

Обсяги виробництва: 8,5 млн пакетів для сміття, 10 млн вологих серветок, 4 млн губок і 1,4 млн ватних паличок.

*За даними офіційного сайту

Андрій Здесенко про експорт як можливість зростання для українського бізнесу

Попри 30%-ве падіння ринку, ми бачимо великі перспективи для нових проєктів, для захоплення нових сегментів ринку. У наших препланах є декілька проєктів загальною вартістю 5-7 млн євро.

Для «Біосфери» однією з можливостей є експорт. Експорт до Казахстану, Азербайджану, Узбекистану та Вірменії зростає. На початку російського вторгнення у цих країнах побоювалися, що ми не зможемо постачати їм продукцію, адже через війну можуть бути зруйновані виробництва, але ми заспокоїли їх.

Над виходом на європейські ринки ми завзято працювали майже п’ять років. Але весь цей час ми не могли досягти бажаного результату по об’ємам продажів. На ринку Європи багато брендів працюють протягом 20-40 років. Споживачі звикли до відомих їм брендів і не хочуть експериментувати. Тому досягти гарних результатів можна було або завдяки виробництву власної марки мереж або за рахунок відомого бренда. Оскільки виробляти мережеву марку з нашою логістикою наразі нам невигідно, ми ухвалили рішення купити бренд і таким чином зайти на ринок як повноцінні гравці.

Торік ми придбали бренд №1 в Австрії — Alufix. До речі, цьому бренду більш ніж 50 років. «Біосфера» придбала бренд та його завод у Румунії, а також чотири європейські філії. І вже під ті об’єми, що були у бренда, ми виробляємо та експортуємо в Європу під маркою Alufix. Обороти за цим брендом і нашим експортним напрямам зросли у п’ять разів від часу поглинання.

Виробничі потужності корпорації Biosphere*:

  • виробничо-логістичний комплекс у Дніпрі площею 34 тис. кв. м;
  • завод «Термопласт» у Летичеві Хмельницької області формує 46% промисловості регіону;
  • рециклінговий завод «Полігрін» у Фастові переробляє 700-800 т поліетилену щомісяця;
  • у 2022 році відкрили виробництво вологих серветок у Тернополі (як часткова релокація заводу у Дніпрі);
  • завод австрійського бренда Alufix у румунському місті Фегераш з 2022 року;
  • спільно з французькою Groupe Lemoine корпорація Biosphere володіє естонським заводом з виробництва ватних дисків.

*За даними офіційного сайту

Наразі ми співпрацюємо з трьома агенціями в Австрії за напрямами піару та маркетингу. Сформована команда з семи іноземців, що відповідає за розвиток у 20 європейських країнах: Австрії, Словенії, Словаччинї, країнах Балканського півострова, країнах Балтії, Угорщині, Румунії.

Потужності виробництва, що придбала «Біосфера», були розраховані на суттєво більші об’єми, ніж ті, що забезпечував бренд Alufix останнім часом. Тому наступні два роки ми будемо працювати над тим, щоб повернути об’єми виробництва на докризовий рівень для цього бренда.

Ми також дивимося на ринок гігієнічних засобів у Європі. Можливо, придбаємо когось із лідерів. Нині вивчаємо декілька варіантів, тривають перемовини.

Щодо України, то через заблоковані російські активи частина ринку звільнилася. Тому українські компанії мають можливість зайняти цю нішу. Але не в нашому сегменті. За останній рік конкуренція для «Біосфери» лише посилилася, бо українські компанії створюють нові бренди, займають нові ніші. На тлі падіння продажів склалася така ситуація, що тримає в тонусі. Але для споживача це виграшна позиція.

Де українському бізнесу брати гроші під час повномасштабної війни

Багато компаній в Україні, що мали інвестиційну подушку до війни та розраховували інвестувати її у новий бізнес, витратили цю подушку на допомогу ЗСУ. І ми всі розуміємо: якщо ми не будемо допомагати ЗСУ, навіщо тоді працювати?

Для нас цілісність країни та безпека набагато важливіші, ніж зростання чи нові проєкти. Тому гроші потрібні для трьох речей: стабільна праця, розвиток і більш критичний момент — відновлення, якщо підприємства були зруйновані.

Бізнесу потрібен доступний кредит. Питання не лише у відсотку, але й у можливості залучати позику у короткостроковому режимі. Кошти потрібні на відновлення, розвиток та на нові проєкти, адже на ринку звільнилися нові ніші.

Зараз ринок скорочується, споживач не спроможний витрачати стільки грошей, як раніше. Ціни зросли, курс долара зріс, логістика подорожчала удвічі. Ринок схлопнувся, і я бачу один із найдієвіших інструментів фінансування поточного бізнесу — внутрішню ефективність. Перед тим як залучати гроші, потрібно подивитися на ефективність процесів всередині компанії та знайти гроші і ресурси для поточної діяльності саме там. Для інвестицій та розвитку бізнесу потрібно залучати додаткові ресурси.

На жаль, «Біосфері» відмовили у фінансуванні наших закордонних філій декілька європейських банків, незважаючи на нашу репутацію, тому що материнська компанія розташована у країні, де триває війна. Вони вважають це великим ризиком для себе. Тому, на жаль, фінансування українських компаній за кордоном обмежене.

Але ми змогли профінансувати наші європейські філії, тому що до війни був створений певний інвестиційний фонд. Плюс все ж таки нас профінансувала європейська «дочка» Банку Південний. Їм був зрозумілий наш бізнес та відома наша репутація.

Подякувати 🎉