Багато українських компаній розглядають можливість розширення своєї географії за рахунок експансії на європейські ринки. Однак не всі країни дуже бажають купувати іноземні товари.
Gradus Research провела дослідження споживацьких настроїв в Україні та ще 7 країнах Європи (Польща, Німеччина, Великобританія, Італія, Іспанія, Франція, Нідерланди).
Бренди яких країн обирає споживач
Цілком зрозуміло, що кожна країна любить свого виробника. І Україна надає перевагу своєму виробникові так само, як і інші країни. Що є більш цікавим — це країни другого вибору. Українці надають перевагу Німеччині, США та Великобританії. Доволі велика частка брендів цих країн є бажаною для наших споживачів.

Брендам яких країн надають перевагу. Фото: Gradus Research
Загалом досліджувані країни можна розділити на три великих категорії: перша — країни, до яких іншим виробникам зайти порівняно легше, бо споживачі лояльно ставляться до іноземних виробників. Україна, Польща та в певній мірі Італія належить до цієї категорії. Споживачі цих країн відкриті до іноземних пропозицій. Нідерланди та Німеччина потрапили до поміркованих країн, там велика лояльність до місцевих виробників, проте вони розглядають купівлю брендів з інших країн на високому рівні.
Третя категорія — закриті для іноземних виробників ринки — Великобританія та Франція. Вони показують себе споживачами-патріотами, які перш за все звертають увагу на свої бренди і не дуже бажають купувати іноземні товари.
Що ж впливає на вибір країни виробника
Фактор високої якості найбільш наповнений і саме в цьому полі країни конкурують між собою. Практично в усіх країнах в топі, окрім власного виробника, є Німеччина, США і подекуди Франція, а подекуди — Великобританія. Дуже часто це країни сусіди, наприклад, Німеччина є другим вибором для Нідерландів і Франції. Проте Україна та Польща взагалі ставлять Німеччину на перше місце, вважаючи, що ці товари є найбільш якісними. Тому можна зробити висновок, що українці та поляки все ж надають перевагу не локальному виробникові.

Привабливість брендів завдяки високій якості. Фото: Gradus Research
Якщо розглядати фактор привабливості ціни, то вгору виривається Китай. Фактично, в усіх країнах він є дуже суттєвим гравцем. Що ж до України, вона є найбільш привабливою з точки зору ціни для Польщі, серед всіх досліджуваних країн.

Привабливість брендів завдяки доступності. Фото: Gradus Research
Привабливість брендів з боку доступності, дистрибуції — важливий фактор. І тут ми бачимо, що в Україні Україна, Польща та Китай є максимально високими та близькими категоріями. Натомість дистрибуція по іншим країнам залежить від конкретних компаній, окремих мереж, які розбудовані. Для Великої Британії це Китай та США, для Нідерландів — Німеччина та Китай, для Італії — США і Китай. Бачимо велику присутність Китаю ще й за рахунок онлайн торгівлі та інших каналів збуту, що заповнені китайськими товарами.

Привабливість брендів завдяки привабливій ціні. Фото: Gradus Research
«Загалом дані дослідження демонструють, що європейці схильні обирати локальні бренди своїх країн, це є нормою в Європі: британці надають перевагу британським продуктам, німці німецьким тощо. І на це треба зважати, виводячи продукт на ці ринки», — коментує Євгенія Близнюк, соціологиня, засновниця і директорка Gradus Research.
Основним драйвером вибору є сприйняття країни, як якісного виробника. Це бренд країни, що складається з великої кількості брендів та конкретних продуктів, і працює загалом на країну, як бажану до покупки.