Мстислав Банік розповів про COVID-сертифікати: чому з ними виникають проблеми та як їх вирішити. Фото: Мінцифри
Багато людей після вакцинації проти коронавірусу стикаються з тим, що в застосунку «Дія» в них не працюють COVID-сертифікати. Яка схема їх роботи, чому виникають проблеми, а також де вимагатимуть їх під час карантину, розповів в інтерв’ю керівник із розвитку електронних послуг Мінцифри Мстислав Банік.
Як працюють COVID-сертифікати в «Дії»
За словами Баніка, дані про вакцинацію зберігаються в системі «Електронне здоров’я», після чого «Дія» підключається до цього реєстру.
«Людина замовляє сертифікат у застосунку, погоджується на опрацювання медичних даних, підписує запит, і наш інтерфейс передає його системі «Електронне здоров’я». Якщо там усе гаразд, то людина отримує сертифікат на смартфон», — пояснив Банік.
Чому не працюють COVID-сертифікати в «Дії» та що робити
За словами Баніка, проблеми з COVID-сертифікатими в «Дії» пов’язані безпосередньо з помилками в самій системі «Електронне здоров’я».
Найчастіші помилки:
- помилки у податковому номері, імені, прізвищі;
- дані про першу та другу дозу позначені як дві перші, що не вважається завершеним процесом вакцинації;
- помилки в параметрі «Достовірне джерело інформації про щеплення»: якщо лікар у центрі масової вакцинації не вніс у систему дані, то це вважається помилкою.
Тобто помилки робить не сама «Дія», а тому для їх виправлення потрібно звертатися до Єдиної державної інформаційної системи охорони здоров’я.
Як МОЗ та Мінцифри вирішують проблеми COVID-сертифікатів у «Дії»
Щоб усунути ці помилки, Міністерство охорони здоров’я створило контакт-центр із лікарями; вони допомагають знайти людей, які робили запис про вакцинацію, адже змінювати медичні дані може лише лікар із відповідним ключем. Після того як вони це зроблять, можна буде знову спробувати згенерувати COVID-сертифікат (тут можна заповнити відповідну форму).
Натомість Мінцифри задля вирішення цієї проблеми вдосконалює систему ідентифікації.
«Важливо розуміти, що в мобільному застосунку запит треба підписувати цифровим підписом. Для цього потрбіно пройти фотоверифікацію. Це питання безпеки, адже цей ключ знадобиться людині й на порталі «Дія», і для отримання послуг, і для зміни прописки, і для отримання субсидій. Цей процес полягає в тому, що система порівнює біометричні дані вашого обличчя з тими, що містяться у вашому електронному документі. Це складна технологія, яка дає змогу довести, що ви саме та людина, яка володіє цим паспортом. Адже в нас немає гарячої лінії», — розповів керівник із розвитку електронних послуг Мінціфри.
Банік також зазначав, що нині в Мінцифри переробляють нейромережі, щоб під час фотоверфікації докладати менше зусиль за тієї ж чутливості. Він виразив надію, що така функція з’явиться протягом декількох тижнів.
Як проходити фотоверифікацію в «Дії»:
- бути без окулярів і капелюха;
- максимально наблизити екран до обличчя у відповідні рамки;
- зачіска й борода для системи не мають жодного значення. Потрібна лише частина обличчя, оскільки система порівнює її з частиною обличчя з вашого паспорта.
Як працюватимуть COVID-сертифікати під час карантину
У разі посилення карантинних обмежень в Україні, зокрема переходу в «червону» зону, працівники компаній розважальної індустрії, сфери обслуговування та харчування мають бути вакциновані. Як доказ найзручніше мати «Дію» з електронним сертифікатом, адже для цього не треба купувати додаткове обладнання чи софт, а можна просто відсканувати інформацію іншим смартфоном.
Контекст. Нагадаємо, що в «Дії» можна згенерувати декілька COVID-сертифікатів — зовнішній (для подорожей за кордон) та внутрішній (ним можна користуватися в межах України, зокрема в разі введення жорстких карантинних обмежень). Останні поділяють на жовті (який видається після одного щепленні та діє, поки людина не зробить друге) та зелені (видається після проходження повного курсу).