Коломойський вибився в лідери найбільших імпортерів дизпалива

Фото: flickr

Так звана група «Приват» вперше увійшла до топ-5 найбільших покупців дизпалива з-за кордону. Підконтрольна бізнесменові Ігорю Коломойському компанія «Укртатнафта» у жовтні цього року імпортувала 44,5 тис. тонн дизпалива через порт «Одеса». Це більш ніж у сім разів більше вересневих обсягів.

Докладніше. Згідно з рейтингом галузевого видання enkorr, перше місце серед найбільших імпортерів дизпалива в Україну втримала компанія «БНК-Україна», хоча і скоротила поставки на третину – до 76,3 тис. тонн порівняно з вереснем 2019-го.

На друге місце вийшла компанія «Альянс Енерго Трейд», яка за місяць збільшила імпорт на 11% — до 55 тис. тонн (основні канали поставок – морські порти і залізниця).

На третьому місці опинилася компанія «Гран-Прі Ойл»: у жовтні вона потроїла імпорт залізницею від російського «Лукойла» — до 53 тис. тонн.

Таблиця: enkorr

Минулого місяця Україна імпортувала 629 тис. тонн дизпалива (+3,5% до вересня 2019 року). Основними постачальниками були Росія (226 тис. тонн), білоруські нафтопереробні заводи (188 тис. тонн), литовський Мажейкяйський НПЗ (66 тис. тонн). Морем українські компанії отримали з-за кордону 152 тис. тонн дизпалива через місяць поставки зросли на 16%. Причому головним імпортером стала «Укртатнафта».

Контекст. Влітку Кабмін під приводом боротьби з російським паливом ввів мита на його постачання трубопроводом. Через це частка дизпалива з РФ на українському ринку знизилася з 44% до 11-15%. Втім, у жовтні ситуація змінилася – експорт з Росії зріс удвічі і зайняв третину ринку в Україні. Сталося це в першу чергу за рахунок зміни логістики — основними каналами транспортування російського дизпалива стали трубопровідний термінал у білоруському Гомелі і залізниця.

Ініціатор введення мит — голова комітету Верховної Ради з енергетики Андрій Герус — заявляв, що в разі значного зростання поставок російського палива залізницею або через білоруський термінал, Україна може ввести мита на ці канали імпорту.

Такі спецмита цікаві в першу чергу групі «Приват» — вона контролює найбільші нафтоперевалочні комплекси в Одесі та Чорноморську.

«Укртатнафта» ініціювала зміну податків на паливо. Найбільше може постраждати ринок автогазу: акциз на нього може зрости у 2,5 рази, а роздрібна ціна – на 5,5 грн за літр. Також ціна може піднятися на дизпаливо (+80 коп. за літр). У той же час бензин може навіть подешевшати на 60 коп. за літр. У коментарі The Page аналітик «А-95» Артем Куюн тоді пояснював інтерес «Укртатнафти» тим, що компанія зараз обмежена обсягами переробки і намагається таким чином впоратися зі своїм профіцитом бензину, знижуючи привабливість автогазу.

Читати на The Page