Експорт дизельного палива з Росії в жовтні зріс удвічі – до 226 тис. тонн. Це третина місячного балансу ринку. До введення мит частка російського палива становила 44%.
Головним каналом постачання був трубопровідний термінал в Гомелі, повідомила «Консалтингова група А-95». Минулого місяця через нього в Україну зайшло 141 тис. тонн – максимальний обсяг з моменту запуску в березні 2017 року. А ось прямі залізничні поставки дизпалива з Росії (які відновилися лише в серпні після майже річної перерви) зросли утричі – до 85 тис. тонн. Основними постачальниками були «Лукойл» та «Орскоргсинтез».
Контекст. Ще в першому півріччі 2019-го частка російського дизпалива на українському ринку була на рівні 44%. Однак Росія втратила значну частину ринку після того, як Кабмін ввів мита на постачання трубопроводом, а трубопровід «ПрикарпатЗахідтранс» зупинився. Тоді частка дизпалива з РФ різко скоротилася до 11-15%.

Втім, ініціатор введення мит — голова комітету Верховної Ради з енергетики Андрій Герус – заявляв, що в разі значного зростання поставок російського палива залізницею або через білоруський термінал Україна може ввести мита на ці канали.
«За два місяці ми позбулися залежності [від російського дизпалива – ], і якщо знову в неї впадемо, буде не дуже добре [...] Є ідея обмежити поставки енергоресурсів з одного джерела на рівні, що не перевищує 30%. Але цей процес потрібно тримати під контролем», — пояснював Герус.
Спецмита цікаві насамперед так званій групі «Приват». Остання планує наростити імпорт нафтопродуктів морем, де група контролює найбільші нафтоперевалочні комплекси в Одесі та в Чорноморську.
- Читайте також: Ігор Коломойський підминає під себе паливний ринок України
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також
Головна подія ресторанного бізнесу цієї весни – PRORESTO’25 в Одесі 28 квітня!