Профільні парламентські комітети розглядають зміну податків на паливо. Найбільше може постраждати ринок автогазу: акциз на нього може зрости у 2,5 раза, а роздрібна ціна – на 5,5 грн за літр. Ініціатором виступила «Укртатнафта», підконтрольна бізнесменові Ігорю Коломойському.
Про намір змінити податкове навантаження на нафтопродукти галузевому виданню enkorr повідомило джерело, знайоме з ходом обговорення.
За розрахунками «Консалтингової групи А-95», у разі прийняття цих пропозицій, крім автогазу подорожчає також дизпаливо (але лише на 80 коп. за літр). Водночас бензин може навіть подешевшати на 60 коп. за літр.

У коментарі аналітик «А-95» Артем Куюн пояснив інтерес «Укртатнафти» тим, що компанія зараз обмежена в обсязі переробки і намагається таким чином впоратися зі своїм профіцитом бензину.
«Знижуючи привабливість автогазу, вони хочуть підлаштувати ринок під свій бензин», — говорить Куюн.
- Читайте також: Ігор Коломойський підминає під себе паливний ринок України
Раніше інший варіант передбачав встановити єдину ставку акцизу на дизпаливо і бензин на рівні 200 євро за 1 тис. літрів, а на автогаз – 160 євро за 1 тис. літрів. Втім, цей проєкт, який також пропонувала «Укртатнафта», відхилили.
Спочатку компанія, підконтрольна Коломойському, ще в червні 2018 року запропонувала встановити єдину ставку акцизу на бензин і дизпаливо на рівні 164 євро за 1 тис. літрів, а на автогаз підняти до 87 євро за 1 тис. літрів. На думку компанії, це дозволило б усунути перекіс у структурі споживання моторного палива в бік скрапленого газу та Кременчуцькому НПЗ наростити обсяги переробки.
Те, що «Укртатнафта» буде наполягати на перегляді акцизів на бензин і автогаз, у вересні підтверджував глава компанії Павло Овчаренко. «Ми з новою силою будемо просити, обґрунтовувати, рекомендувати вирівняти ринок споживання шляхом зниження акцизу на бензин і підвищення на газ», — говорив тоді він.
«Укртатнафта» експлуатує Кременчуцький НПЗ. «Нафтогаз» володіє 43% акцій компанії, інші контролює так звана група «Приват».