Facebook Pixel

Перша робота: як 20-річна дизайнерка розробила ребрендинг проєкту STEM is FEM

20-річна дизайнерка Валерія Заярська розробила ребрендинг освітнього проєкту STEM is FEM

20-річна дизайнерка Валерія Заярська розробила ребрендинг освітнього проєкту STEM is FEM

Прийти на курс з графічного дизайну і одразу отримати перший кейс роботи — не проблема для Валерії Заярської. Дівчині 20 років. Її завжди цікавило візуальне мистецтво — і не так давно вона вирішила розвиватися у ньому професійно. Валерія змінила університетську спеціальність «архітектура» на «графічний дизайн», а згодом стала студенткою курсу Graphic Designer Beginner від Project Institute. Випускною роботою її групи стала розробка нового брендингу для освітнього проєкту STEM is FEM. Стиль, створений Валерією, настільки сподобався команді проєкту, що став його новим обличчям.

Ми поспілкувалися з дівчиною та розпитали її про початок кар’єри у сфері графічного дизайну, враження від співпраці зі STEM is FEM та поради тим, хто боїться йти у креативні професії.

«Поєднувати розробку нового стилю для STEM is FEM з сесією було викликом»

Як ти почала займатися графічним дизайном?

Мене з дитинства цікавила творчість. Я малювала, створювала дизайн персонажів, ходила на курси з малювання та анатомії.

Після завершення школи вступила до Київського національного університету будівництва та архітектури, а далі планувала вивчати графічний дизайн, може, піти у геймдейв чи ілюстрацію. Але мені вистачило одного семестру, аби зрозуміти, що архітектура — зовсім не моє.

Почалось повномасштабне вторгнення. Тоді я прийняла ризиковане рішення: забрала документи з університету і вступила на спеціальність, яка видавалась мені набагато більш підходящою — графічний дизайн. У мене з’явилося розуміння, що це не просто хобі, яким хочеться займатися суто для себе. І — на відміну від архітектурної спеціальності — перспективи на майбутнє значно менш туманні.

Як ти підходила до створення брендингу? На що звертала увагу, що тобі було важливо донести?

Пам‘ятаю, як я вперше прочитала бриф — буквально за 15 хвилин до першої зустрічі з представницями STEM is FEM. А потім ми з однокурсниками слухали чіткі та спокійні пояснення команди і все занотовували: «ключові слова: екосистема, ланки, об‘єднання», «ухил в мінімалізм та лаконічність», «сучасно, актуально і так, щоб не вийшло з моди за два тижні».

З цих вимог і почала потроху вимальовуватись картинка.

QuoteДуже корисними були детально розписаний бриф та приклади того, що подобається команді проєкту, а що — ні.

А потім я створила окрему дошку в Pinterest, для натхнення.

Найголовнішим було знайти концепт, який би одночасно відповідав усім вимогам: і з технічної точки зору (інклюзивність, читабельність, сучасність), і з сенсової — аби дизайн передавав ту мету, яку обрали дівчата зі STEM is FEM.

stem-may-insta-9.png
stem-may-insta-11.png
stem-may-insta-10.png
stem-may-insta-13.png
stem-may-insta-12.png
stem-may-insta-9.png Thumb stem-may-insta-11.png Thumb stem-may-insta-10.png Thumb stem-may-insta-13.png Thumb stem-may-insta-12.png Thumb

Що було найскладнішим у цій роботі?

Напевно, дві речі. Перша — відмовитись від першочергового концепту фірмового знаку на користь більше лаконічного. Це навчило мене тому, що клієнту може не подобатися те, що подобається тобі. І це нормально. Інколи треба відмовлятися від своїх першочергових концепцій на користь тих, які здаються клієнту більш вдалими.

Другий виклик — поєднувати розробку нового стилю для STEM is FEM з сесією. По суті, я робила дві курсові роботи одночасно: ребрендинг для дівчат та розробка айдентики в рамках курсового проєкту в університеті. Це навчило мене мультітаскінгу.

«Я спробувала — і ось що вийшло»

Яким ти бачиш STEM is FEM? Які є особливості проєкту, що відрізняють його від інших, які ідеї зрезонували саме тобі?

З усіх якостей STEM is FEM мені найбільше читається щирість — у комунікації, у бажанні зробити щось краще, зробити внесок, у бажанні допомогти.

Класно, що існує такий проєкт, який дає фундамент дівчатам, що тільки починають обирати майбутню спеціальність. Я сама знаю, наскільки це може бути важко і overwhelming. І чудово мати поряд людей, які готові тобі допомогти зрозуміти, чого ти дійсно хочеш.

Крім цього, сам проєкт STEM is FEM відчувається для мене дуже свіжо, інноваційно. І це не відлякує, а навпаки — привертає до нього, цікавить, інтригує. Не можу не згадати і про підтримку проєктом нейровідмінних людей та учасників/-иць ЛГБТКІ+-спільноти. Така інклюзивність і об‘єднання різноманітних людей навколо однієї теми — дуже круто. Це викликає бажання бути частиною екосистеми.

Валерія Заярська

Валерія Заярська

Це — твоя перша робота. І саме вона стане обличчям проєкту, що є амбасадором МЗС. Чи очікувала ти, що це буде так? Які від цього відчуття?

Насправді, це було неочікуваністю. Коли я зареєструвалась на курс від Projector Institute, подумала: «Круто, буде проєкт для реальних замовників. Зможу потім додати концепт до портфоліо».

QuoteІ я була здивована і трохи розгублена, коли виявилось, що мій проєкт виявився найбільш близьким для команди STEM is FEM. Але була неймовірно рада, звісно.

Вважаю це великим успіхом для себе і чудовим стартом. Перший проєкт — і одразу такого масштабу. Є відчуття, що все це є більшим, ніж я сама. Але це крок у великий океан можливостей і дорослого життя, тож пірнаємо.

Можливо, мені просто пощастило, що саме тоді я вирішила записатись на курс і саме моїй групі випала співпраця зі STEM is FEM. А може все до цього і йшло.

Що б ти порадила людям, які хочуть йти в креативну професію, але поки не наважуються?

Я б порекомендувала спробувати. Спробувати для себе. Звісно, може не вийти або ж прийде розуміння, що насправді хочеться займатись чимось іншим — але ж в цьому і сенс. Ти відкриваєш для себе щось нове. Можливо, це стане твоїм майбутні хобі. А можливо — ти знайдеш новий шлях, яким захочеш іти.

QuoteЯк би не було, спробувати — це завжди правильний вибір. Бо я спробувала — і ось що вийшло.



STEM is FEM – перша STEM-екосистема в Україні, яка обʼєднує організації, людей та ідеї, що взаємодіють для популяризації освіти та карʼєри в галузях науки, технології, інженерії та математики. У 2023 році Міністерство закордонних справ України нагородило проєкт званням «Почесний амбасадор України у сфері науково-освітньої дипломатії». STEM is FEM був ініційований українським ІТ-підприємцем та співзасновником інвестиційної групи Roosh Сергієм Токарєвим.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉